מסתמן: מבנה המסתורין של גוגל הוא חנות ריטייל ראשונה

רשת CBS חשפה אמש פרטים נוספים על מבנה המסתורין הצף של ענקית הטכנולוגיה במפרץ סן פרנסיסקו. מרכז דאטה סנטר כנראה שלא, חנות ריטייל ראשונה ופחות שגרתית דווקא כן.

google data center in SF

שבוע אחרי שנחשף לראשונה מבנה המסתורין של גוגל המוקם בימים אלה במפרץ סן פרנסיסקו, ונראה כי פרטים חדשים מלמדים מעט יותר על מה שעומד מאחורי היוזמה החדשה של ענקית החיפוש. אתמול הצטרפה רשת הטלויזיה האמריקנית CBS לתחקיר אודות המבנה המסתורי וכעת היא טוענת: מדובר בחנות ריטייל ראשונה של גוגל שנועדה להתנסות ומכירה של מוצרי פרימיום בלבד.

מודל ההזמנות מגיע גם לריטייל

יש משהו בטבע האדם שגורם לו להתעניין ולרצות קצת יותר את מה שקשה לו להניח עליו את הידיים. על בסיס הרעיון הזה השיקה גוגל את שירות המייל הפופולארי שלה – ג׳ימייל, שהוצע בימיו הראשונים באמצעות מספר הזמנות מוגבל שניתן למשתמשים נבחרים. גוגל מבחינתה שלטה במספר המשתמשים ויכלה לתקן ולהתאים את השירות מבלי להתמודד עם ההמון, וההמון שייחל כל כך להזמנה לשירות יצר באזז שנותר גם כשהחליטה לעלות את מכסת ההזמנות למספר כמעט בלתי מוגבל.

המודל הזה הפך מאז לנפוץ, אומץ על ידי לא מעט שירותים אחרים והגיע אפילו למספר אפליקציות שניסו להפוך את המוצר שלהם לאקסקלוסיבי על ידי שימוש מבוסס הזמנות בלבד.

בשבוע שעבר הכריזה גוגל על דגם ה-Google Glass השני וייבאה את מודל ההזמנות גם לכאן. אלו שכבר רכשו את משקפי הפלא של החברה יקבלו מספר הזמנות מוגבל ויוכלו להציע אותן לחברים על מנת שתינתן להם הזכות לשלם 1,500 דולר בעבור מוצר שנמצא בשלבי פיתוח.

כעת נראה שאת אותו מודל בדיוק מתכוונת גוגל ליישם גם בחנות הקמעונאית הראשונה שלה, שעל פי הדיווח ברשת CBS תאפשר רכישה והתנסות במוצרי פרימיום של החברה על בסיס הזמנות בלבד. על פי הדיווח סרגי ברין, מנכ״ל החברה, מעורב באופן ישיר בפרוייקט שמוגדר כסודי על ידי גוגל ומסופח לחטיבת ה-X של החברה.

השלב הבא במלחמה נגד אפל

במקום אחד נהנת עדיין אפל מיתרון משמעותי ביחס לגוגל: מכירות קמעונאיות נטולות תיווך. אפל שולטת באופן מוחלט בקו המוצרים שלה מרמת החומרה, התוכנה, התכנים ולבסוף גם המכירה ישירות לצרכן באמצעות חנות מקוונת ולא פחות מ-416 חנויות קמעונאיות הפרוסות ב-14 מדינות ברחבי העולם.

בשנים האחרונות הצטרפה גוגל לשוק הקמעונאי באמצעות נוכחות ברשת והחלה למכור מוצרים ישירות לצרכן עם חנות ה-Play Store, אך נוכחות פיזית עדיין חסרה לענקית הטכנולוגיה. כזו צפויה ככל הנראה לקום בהמשך הדרך בעיקר כשהתנאים יבשילו. גוגל כמעט ולא עוסקת באופן עצמאי בחומרה ביחס לאפל ומרבית המוצרים שמוכרת מגיעים על רקע שיתוף פעולה עם יצרניות אלקטרוניקה. רכישתה של מוטורולה ופרוייקט גלאס אמורים לייצר לענקית הטכנולוגיה קו מוצרים שכבר עשוי להצדיק רשת חנויות קמעונאיות, כך לפחות אם תצליח להפוך את המוצרים החדשים לפופולריים ואטרקטיביים מספיק למכירה בהיקף נרחב.

חדרי התנסות וגג למסיבות השקה

הדוברה שנבנת בימים אלה במפרץ סן פרנסיסקו צפויה לכלול 4 קומות, שלוש מהן נועדו להכיל חדרי הדגמה למוצרים החדשים של החברה ואילו הקומה האחרונה והפתוחה תשמש כ-Rooftop שיכלול בר, מוזיקה ובאופן כללי אווירה מסיבתית יותר שנועדה לשבור קצת את המראה השגרתי של חנות טיפוסית. כמבנה צף תוכל גוגל להזיז את החנות הקמעונאית שלה ממקום למקום ולהציב אותה כל פעם ביעד אחר באופן קל ופשוט יחסית.

לפחות בכל הנוגע למסתורין, נראה שגוגל דווקא מצליחה לשמור על החשאיות שתורמת לבאזז הנוכחי סביב הנושא. כל הגורמים הרלוונטים להגיב בעניין סירבו לשתף פעולה: מגוגל עצמה ועד ראש עיריית סן פרנסיסקו ואפילו דובר מפרץ סן פרנסיסקו, כולם שומרים על זכות השתיקה ומסרבים להגיב.

לבסוף, כדאי אולי לזכור שאם המידע שפורסם כעת יתגלה כנכון, לא מדובר באמת ברשת חנויות ריטייל סטנדרטיות אלא במספר חנויות אקסקלוסיבית, כאלו שמעטים יבקרו בהן ונועדו יותר לצורכי שיווק מאשר למכירת מוצרי הפרימיום העתידיים של גוגל.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

3 Comments on "מסתמן: מבנה המסתורין של גוגל הוא חנות ריטייל ראשונה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ezra stein
Member

כמו שאמרתי, כל הסודיות הזאת זה גימיק שיווקי שנועד לפרסם את החנות הזאת.

שי
Guest

איך ידעת?

גרלון
Guest

הוא כנראה חיפש בגוגל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: