שינוי דרמטי צפוי באלגוריתם החיפוש של גוגל מחר – כך תיערכו לקראתו

השבוע תוצאות החיפוש בגוגל צפויות להשתנות, כשאתרים מותאמים לגלישה סלולרית יוצפו מעל אלה שעוד תקועים בעבר. כך תכינו את עצמכם לשינוי בארבעה צעדים

google

לפי הבדיחה הישנה של מארק טווין, "כולם מדברים על מזג האוויר, אבל אף אחד לא עושה שום דבר בנידון". לפעמים נדמה שזה גם היחס לגלישה בטלפונים ניידים בישראל: כולם בתעשיית הפרסום והתוכן מדברים על המעבר החד משמעי של הגולשים מהדסקטופ לסמארטפונים, אבל נראה שרבים עוד מפגרים בהתאמת האתרים שלהם לגלישה סלולרית. אגב, הבעיה לא ייחודית לביצה המזרח תיכונית שלנו – רק לפני חצי שנה הייתי בכנס שיווק דיגיטלי בלונדון, ואני יכול להישבע ששמעתי לפחות שלושה מרצים מספרים בהתלהבות מנומקת שאנחנו ב"שנת המובייל" – הצהרה שאנחנו שומעים עוד משלהי העשור הקודם.

אבל אם עד עכשיו ההחלטה לעבור למובייל הייתה תלויה "רק" ברצון של בעלי האתרים והמפרסמים לספק לגולשי המובייל חוויה חיובית ולהשאיר אותם באתר, עכשיו מגיעה משטרת האינטרנט וקובעת באופן די חד משמעי – מי שלא שם, לא קיים. אותו כוח עליון הוא כמובן גוגל, שהודיעה כי החודש תתחיל לשקלל באלגוריתם החיפוש במובייל את מידת ההתאמה של האתר. במילים פשוטות, אם האתר שלכם מותאם למובייל הוא יטפס במעלה תוצאות החיפוש, ואם לא – הוא יתדרדר למטה, באופן שיקטין משמעותית את הסיכויים לקבל תנועה אורגנית במובייל. השינוי הזה, שלדברי גוגל תהיה לו "השפעה משמעותית" על תוצאות החיפוש, כבר זכה לכינויים הלקוחים מסרטי אסונות, כמו ״מוביילגדון״, mobile-pocalypse וכדומה.

ובינתים, בארץ הקודש

בגוגל מעריכים שכבר השנה שיעור החיפושים במובייל יעלה על החיפושים בדסקטופ, וזו מגמת עלייה שאנחנו רואים בבירור על פני כל הלקוחות שלנו. לקראת השינוי, ניתחנו נתוני אמת של עשרות אתרים, בדקנו עשרות מיליוני כניסות לאורך השנה האחרונה, והשווינו את השינוי בשיעורי הגלישה במובייל. התוצאה הברורה לפניכם:

קרדיט: צילום מסך

קרדיט: צילום מסך

בהשוואה של התנועה האורגנית (כניסות מגוגל) בין הרבעון הראשון של 2014 לבין הרבעון הראשון של 2015, רואים כי שיעור הכניסות ממובייל עלה מ-27% ל-36%!

השינוי הזה בולט יותר בוורטיקלים מסוימים – בעוד תחומי הפיננסים והריטייל ראו עלייה מתונה מ-17% בתחילת 2014 ל-22% בשנה זו; בתחומי האופנה, התיירות והסחר האלקטרוני מדובר בעלייה מ-41% ל-53%, כלומר רוב משמעותי של הכניסות האורגניות לאותם אתרים הם ממובייל.

ואם נפח הכניסות הפוטנציאלי ממובייל לא הרשים אתכם מספיק, בואו תראו מה עשו אותם גולשים שנכנסו לאתר מהטלפון. כשבדקנו את יחסי ההמרה באתרים (שיעור הגולשים שקנו או השאירו פרטים באתר), ראינו שבעוד שבאתרים לא מותאמים יחס ההמרה במובייל קטן ב-38% מאשר במחשבים; באתרים המותאמים המגמה הפוכה, ויחס ההמרה במובייל גבוה מהיחס בדסקטופ ב-33%. במילים אחרות, התאמה למובייל עשויה להגדיל את ההמרות פי שתיים ויותר.

קרדיט: צילום מסך

קרדיט: צילום מסך

בחן את עצמך

אז זה פחות או יותר מצב התעשייה היום, אבל בגוגל כמובן לא חיכו לנתונים שלנו בשביל להתעורר. בנובמבר האחרון גוגל החלה להציג את התווית "מותאם לנייד" לצד תוצאות חיפוש לאתרים שהם (בטח כבר ניחשתם) מותאמים לניידים, ובאותה הזדמנות גם לבחון את הוספת התאימות כקריטריון באלגוריתם דירוג האתרים.

מקור: צילום מסך

שימו לב לתווית "מותאם לנייד" בתוצאה התחתונה. מקור: צילום מסך

ועכשיו, כאמור, גוגל הודיעה רשמית שתתחיל לשקף את סוגיית התאימות בתוצאות החיפוש. אינדיקציה מעניינת לחשיבות הנושא בעיני גוגל אפשר למצוא בכך שהם אפילו נקבו בתאריך ספציפי לשינוי: ה-21 באפריל – דבר שהם לא נהגו לעשות בעבר במקרים של עדכוני אלגוריתם.

איך להמנע מהגזרה?

1. הצעד הראשון הוא לבדוק מה מצבנו – האם גוגל אוהב את מה שהוא רואה כשהוא סורק את האתר שלנו או לא. בשביל זה תוכלו להשתמש בכלי "בדיקת התאמה למכשירים ניידים" של גוגל, שיעיר לכם על בעיות שונות, ביניהן: טקסט קטן מדי לקריאה במסכים קטנים, צורך בגלילה אופקית (מעצבנת), קישורים קרובים מדי (דבר שעלול לגרום להקלקות שגויות) וכו'.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

2. כדאי לרדת לרזולוציות גבוהות יותר ולבדוק ב-Webmaster Tool את ההתאמה של עמודים ספציפיים למובייל, מכיוון שגם תוצאות החיפוש יושפעו מההתאמה של כל עמוד ולא של האתר בכללותו.

3. אם אתם רוצים להעמיק, ואני מקווה שאתם רוצים, קראו את המדריך של גוגל להתאמה למובייל

4. שלחו את הוובמאסטר שלכם לקרוא את המדריך המלא.

אם תוצאות הבדיקות לא מספקות, זה ללא ספק הזמן לשנס מותניים ולהיכנס למהלך של שדרוג האתר. כך או אחרת, אני ממליץ בחום לעקוב אחרי המיקומים והביקורים לפני ואחרי השינוי הצפוי, כדי לראות אם אתם מאלה שיטבעו מאימת המוביילגדון או מאלה שיגלשו על הגלים.

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל. מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים. כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,
ועם השלוחה הדיגיטלית שלנו במצפה רמון, Mccann Valley שמספקת שירותי סושיאל וקידום במנועי חיפוש ורשתות חברתיות.

מעוז דגני, מקאן וואלי

מנהל מחלקת sem במקאן וואלי

הגב

8 Comments on "שינוי דרמטי צפוי באלגוריתם החיפוש של גוגל מחר – כך תיערכו לקראתו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
IronyMan
Guest

אוי האירוניה.

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?url=http%3A%2F%2Fwww.geektime.co.il%2Fgoogle-search-update-will-prefer-mobile-websites%2F

Page appears not mobile-friendly

Content wider than screen

Links too close together

Asaf Weizman
Guest

אכן עדכון חשוב ונראה שיש לכם עוד קצת עבודה לעשות…

ad
Guest
אבי
Guest

זמן לבנות אתר רספונסיבי
http://www.folyou.com/he/home

אמיר גלמן
Guest

ולכןןןן.. אתר מותאם בונים רק במקום אחד: http://www.AmirGelman.com
חייגו לפגישה ללא התחייבות 054-288-7299

זהר עמיהוד
Guest

איזה אתר מובייל גוגל מעדיף? איך בודקים מה חושב גוגל על האתר שלי? כל זאת בכתבה http://www.seoreport.co.il/3266

אורח
Guest

תנסו
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?url=mail.google.com

יש להם סיבה טובה לחסום את הבדיקה הזו. GMAIL הוא כנראה אחד האתרים הכי פחות מותאמים. מעניין לראות אם הם יורידו את עצמם בדירוג.

אורח
Guest

תנסו:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?url=mail.google.com

יש סיבה טובה שהם חוסמים את הבדיקה. GMAIL הוא כנראה אחד האתרים הכי פחות מותאמים למובייל. מעניין אם הם יורדים לעצמם את הדירוג…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: