לא רק באפסטור, Google Play מציגה כללים חדשים

בהודעה ששיחררה אמש גוגל למפתחים, מציגה ענקית החיפוש כללים חדשים ל-Play וקובעת כי אפליקציות שלא יעמדו בהם, יוסרו בתוך 30 יום מהחנות המקוונת

תמונה: יח"צ, עיבוד תמונה

אחרי שצימצמה את הפער מול אפל, גוגל מתחילה לעשות סדר בחנות האפליקציות שלה וקובעת כללים חדשים שנועדו לסנן את האיכות על חשבון הכמות. בימים אלה נהנת Google Play מלמעלה מ-600 אלף אפליקציות, ניצחון קטן בצמצום הפער מול חנות האפליקציות הותיקה יותר של אפל הכוללת ככל הנראה קצת יותר מ-650 אלף אפליקציות.

בגלגולה הראשון של חנות האפליקציות לאנדרואיד, ה-Android Market, כיוונה גוגל לתחרות מול אפל ועשתה ככל שביכולתה למשוך מפתחים ולצמצם את הפער בין מספר האפליקציות שמציעה האפסטור לאלו הזמינות במרקט. בשל הקווים המנחים והנוקשים של אפל, יתרונו של המרקט היה בחופש שהציע למפתחים להעלות כמעט כל דבר במהירות מבלי לעמוד בקפריזות של המארחת. אלא שעל חשבון הצמיחה המהירה של שוק האפליקציות הזמינות לאנדרואיד, נשחקה האיכות, והתגלו יישומים זדוניים או כאלה הסובלים מבאגים חמורים הפוגעים באופן מהותי בחווית המשתמש.

תהליך הסינון החל

בהודעה ששלחה אמש (ד'), ענקית החיפוש למפתחים, הבהירה החברה כי החגיגה שאפיינה את חנות האפליקציות הגיעה לסיומה והחל מעכשיו אפליקציות יעברו הליך בדיקה שיתבסס על קווים מנחים ומוגדרים. מי שחושב שהתהליך יהיה איטי והדרגתי קיבל אולטימטום ברור של 30 יום, בסיומם אפליקציות שלא יעמדו בקריטריונים החדשים ימצאו עצמן מחוץ לחנות המקוונת.

ברשימת הקריטריונים האסורים ניתן לאתר פעילות פלילית או בלתי מוסרית שאין עליה מחלוקת, כמו הטעמת וירוסים ושלל מזיקים באפליקציה, אך גם כללים מעט יותר אפורים שעושים חסד בעיקר עם בעל הבית – כמו שימוש במערכת התשלום של גוגל בלבד, לרכישות בתוך אפליקציות.

גם בנוגע למתחזים לגוגל יש מה לומר והיא מבהירה שעל אפליקציות אסור להציג דימיון רב מידי לאחרות הקיימות כבר ב-Play, או לכלול שמות או אייקונים הדומים מידי או זהים לאלו המגיעים כבר באופן מובנה עם מערכת ההפעלה (נשמע לכם מוכר מאיפשהו?).

כללים נוספים אוסרים על שליחת הודעות טקסט (SMS) או דואר אלקטרוני באופן אוטומטי, ושימוש בלתי הוגן בפרסומות בתוך האפליקציה, כאלו למשל שיתבססו על רשימת אנשי הקשר שלכם או יוצגו כהודעת מערכת סטנדרטית שמציגה מערכת ההפעלה בהקשרים אחרים.

בחודשים הקרובים צפוייה חנות ה-Play לעקוף לראשונה את חנות האפליקציות של אפל, אבולוציה טבעית הברורה ככל הנראה לכל הצדדים המעורבים. שנייה לפני שזה קורה, גוגל יכולה להתרווח ולהתפנות לסדר ולארגון ש-Play זקוקה לו כל כך, כדי למנוע את הביקורת שתגיע ביום בו תהפוך לחנות האפליקציות הגדולה ביותר בעולם ושתטען ללא ספק, שכמות לא באמת אומרת דבר – האיכות היא זו שקובעת.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

3 Comments on "לא רק באפסטור, Google Play מציגה כללים חדשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אמיר
Guest

הגיע הזמן, גועל נפש מה שהולך שם בחנות הזו

יואב
Guest

יופי. עכשיו שיסדרו את כלי החשיפה שלהם ויהיה יותר טוב

SGS
Guest

צעד מבורך.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: