גוגל החדשה: Evil Inside

שינוי הפרטיות החדש של גוגל מעיד בעיקר על שינוי אחד עיקרי, דווקא בגישת החברה. אם עד היום נזהרה בכל הנוגע למושגי הפרטיות ברשת, כעת מודיעה בגלוי כי מתכננת מעקב פעיל וכל מי שזה לא מוצא חן בעיניו – מוזמן להתנתק

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

גוגל החליטה לאחד את מדיניות הפרטיות שלה מ-60 שירותים שונים לטופס אחד ויחיד שישקף את המדיניות עבור ג'ימייל, יוטיוב, גוגל קלנדר, מנוע החיפוש ושלל שירותים פופולאריים נוספים.

ענקית החיפוש טוענת כי המהלך נובע מרצון להבהיר למשתמש בדיוק למה הוא מסכים כשנרשם לאחד משירותי החברה – מעקב רציף אחר שלל האתרים, מילות החיפוש, הסרטונים וכל מה שהמשתמש עושה באתרי גוגל. האם פרטיות ברשת תהפוך בקרוב לאגדה אורבנית?

One Policy to Rule Them All

בימים האחרונים חשפה גוגל עדכון למדיניות הפרטיות שלה הכולל 'הודאה' על כך שמתכננת לאסוף מידע אישי מהמשתמשים. החברה מסבירה כי איחוד מדיניות הפרטיות הוא מהלך הנהוג כיום ברחבי הרשת ונעשה בעיקר על מנת שהמשתמשים יוכלו להבין בצורה קלה וקצרה למה בדיוק הם מסכימים כאשר נרשמים ומשתמשים באחד משירותי החברה, או במקרה זה – באחד משירותי גוגל.

התנאים החדשים, שיכנסו לתוקף החל מהראשון במרץ, לא יאספו מידע אישי שונה ממה שנאסף על משתמשיה עד היום – מדובר בשינוי ניסוחי המיועד להציג למשתמשים בדיוק למה הם מסכימים כשנרשמים לג'ימייל, יוטיוב או כל אחד משירותי גוגל. החברה מצידה מסבירה כי באמצעות המידע של המשתמשים תאפשר הרמוניה בין השירותים השונים בבעלותה, תאפשר להם לחלוק את האינפורמציה ביניהם ולהציג תוצאות מדוייקות יותר עבור לקוחותיה.

כך, בעתיד, תוכל לתקן שגיאות כתיב בצורה טובה יותר, להציע תוצאות חיפוש מדוייקות, להציג סרטונים שבוודאי יעניינו אתכם ואף להתריע לפני פגישה כי מצב התנועה באיזורכם עמוס במיוחד – הכל לפי מידע אודות המשתמש הנאגר על פי מילות החיפוש שהקליד בעבר, סרטוני היוטיוב שצפה בהם ומשתמשים אחרים איתם יצר קשר, באמצעות ג'ימייל.

מנקודת המבט של גוגל, היא תאפשר לאותם שירותים להציע הצעות ממוקדות לכל משתמש. מנקודת המבט של המשתמש הממוצע או אפילו של חברה אחרת, מדובר במאגר מידע אימתני על מיליוני משתמשים – המוחזק על ידי חברה אחת ויחידה.

חשוב לציין כי למרות ההצהרה הגדולה, מספר שירותים עדיין יאחזו במדיניות פרטיות אישיות, כגון Google Wallet, Google Chrome ודומיהם.

מה קורה עכשיו?

בצעד הראשון של המהלך, 'תעקוב' ותציג גוגל התאמות ושינויים רק למנוע החיפוש, ג'ימייל, יוטיוב וגוגל קלנדר – כשבעתיד צפוייה להציע ללקוחותיה שימוש אידיאלי במגוון השירותים השונים של החברה. בפועל, גוגל הופכת את כלל שירותיה לפלטפורמה אחת ולמרות שאינה אומרת זאת במפורש – אין ספק כי גוגל פלוס היא ה'דבק' המאחד את שלל השירותים הללו יחדיו והשירות שעתיד לאסוף הכי הרבה מידע אודות המשתמשים השונים.

רגע לפני שאתם נכנסים לפאניקה – חשוב לציין כי גוגל כבר היום עוקבת אחר משתמשיה, רק לא בצורה כה גלויה. אם אתם מעוניינים לדעת איזה מידע בדיוק גוגל אספה אודותיכם, קפיצה קטנה ל-Google Dashboard תעזור לכם להבין כמה גוגל כבר יודעת עליכם, מבלי שבכלל שמתם לב לכך.

אם אתם בכל זאת מעוניינים לצפות במגוון השינוים שגוגל תבצע, החברה פרסמה את תנאי הפרטיות החדשים שלה כמו גם את תנאי השימוש על מנת שהציבור יוכל להבין בדיוק מה הולך לקרות מבחינתו ומבחינת החשבון האישי שלו – החל ממרץ. במדור השאלות הנפוצות מבטיחה גוגל כי לא תמכור את המידע הפרטי של משתמשיה לצד שלישי. כמו כן, במידה והמשתמש לא יסגור לחלוטין את חשבונו – הוא יהיה מחוייב לתנאים החדשים החל מהראשון במרץ.

האם ישנה אלטרנטיבה?

נדמה שפרטיות עבור משתמשים היא כבר לא אופציה, לפחות לא אם בחרתם להשתמש באחד משירותיה של גוגל כגון ג'ימייל, גוגל קלנדר, יוטיוב או אפילו במנוע החיפוש. בעוד שתוכלו לגלוש לאתרים אלה ב'גלישה חרישית' (Private Browsing) עדיין גוגל תוכל לאסוף את המידע עליכם דרך הג'ימייל או במידה ותכנסו כמשתמשים רשומים – גם דרך יוטיוב.

בצד החיובי, אם השינוי החדש לא נשמע לכם ואתם מעוניינים להפסיק את השימוש בכלל שירותי גוגל, באפשרותכם להשתמש ב-Google Takeout, להוציא את כלל המידע שאחסנתם על גבי מספר שירותי החברה ולהגיד לגוגל תודה, אבל לא תודה.

למרות שעד היום נזהרה בכל הנוגע לפרטיות המשתמש, נדמה כי גוגל מאמצת גישה חדשה בה מודיעה כי היא מתכננת לעקוב אחריכם – ואם זה לא מוצא חן בעיניכם, אתם יכולים לעזוב. עם התלות שהמשתמשים פיתחו בשירותיה השונים של החברה, סביר להניח שלא נראה מעבר המוני אל כתובת מייל מטעם יאהו או הוטמייל, כמו גם לא שימוש מאסיבי במנוע החיפוש בינג.

ובכל זאת, מה שנשאר לנו לעשות עכשיו הוא לשבת ולקוות כי פייסבוק, טוויטר, או כל אתר אינטרנט באשר הוא לא יחליט ללכת בעקבותיה של גוגל ולהפוך את הפרטיות ברשת לאגדה אורבנית שאותה נספר לנכדינו בעוד מספר שנים מהיום.

וידאו: Google Privacy Policy Update

הישארו מעודכנים עם גיקטיים!
Sign in with

*לחיצה על 'הרשמה' מאשרת לנו את תנאי השימוש.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

תגיות לכתבה:

  • שלומי

    ממש גועל נפש. החברה הזו מתחילה לעצבן את המשתמשים מיום ליום, יותר ויותר!

  • שלומי

    בנוגע לפיסקה:
    "שעד היום נזהרה בכל הנוגע לפרטיות המשתמש, נדמה כי גוגל מאמצת גישה חדשה בה מודיעה כי היא מתכננת לעקוב אחריכם – ואם זה לא מוצא חן בעיניכם, אתם יכולים לעזוב. עם התלות שהמשתמשים פיתחו בשירותיה השונים של החברה, סביר להניח שלא נראה מעבר המוני אל כתובת מייל מטעם יאהו או הוטמייל, כמו גם לא שימוש מאסיבי במנוע החיפוש בינג."

    זה נכון מאוד מה שכתבת, אבל, במידה ויהיה משהו שרק יתחיל לצוץ ועלול לסכן את מעמדה של גוגל, היא תקרוס ומהר מאוד.
    כמו שהיא לא הצליחה להכניס אנשים לגוגל פלוס המאפן שלהם, אף על פי שהיא כל מאמץ אפשרי לכך, היא לא תצליח להשאיר גולשים לאתרים השונים שלה במידה ויהיה משהו חדש שאנשים יאהבו, כמו לדוגמה, מנוע חיפוש של פייסבוק….פרסומות צד שלישי של פייסבוק באתרים שונים…. מנוע חיפוש של חברת אפל (מבוסס סירי)…

  • ערן

    אני מצטער להגיד, אבל אני לא מבין על איזה שינוי מדובר פה. אם בעצם מדובר בניסוח יותר ברור של הPolicy בלי שום שינוי אחר… אז למה שלמישהו יהיה אכפת? הוא כבר מסכים לדברים האלה, הוא חווה אותם שנים, למה פתאום זו בעיה?

  • JamesCrow

    שלומי, סלח לי אך אתה מדבר שטויות.
    גוגל לא עשתה כלום חוץ משינוי ניסוח על מנת למנוע תביעות עתידיות, היא לא עושה שום דבר שפייסבוק לא עושה, כן – כל המידע של הדברים שעשית בפייסבוק אצל פייסבוק כמו שהפעילויות בגוגל נמצאות אצלה.

  • שלומי

    JamesCrow, פעם גם אני הייתי כמוך. הייתי מעריץ את גוגל והייתי אף במספר כנסים שלהם בעולם.
    אבל יום בהיר אחד, פתחתי את עיניי וראיתי שכל "החינם" שהם נותנים זו סתם אשליה אחת גדולה.
    לא פלא שכל האתרים הטכנולוגים הגדולים בעולם יוצאים נגדם!

  • ירון

    הדאגה האמיתית היא שגוגל\חבר' אחרות יוכלו לחזות את העתיד, לא זה לא מדע בדיוני.

    אם סימנתם שיש לכם פגישה בבית קפה בת"א כל חודש אז סביר להניח שבעתיד אתם תמשיכו לבוא לבית קפה הזה. כך גוגל יכולה לחזות את העתיד.

    אם אתם הולכים לעבודה ולרוב בדרך מסויימת אז גוגל תדע מתי אתם נמצאים באותה הדרך, איפה אתם נמצאים ומאיפה אתם עוברים.

  • http://www.allsearch.co.il אודי

    צודקים , כתבה מצויינת ומקצועית !

  • ערן

    שוב, חברים, זה שפתאום גילתם שלגוגל יש מאגר מידע ענקי והיא יכולה ומשתמשת בו בעולם העסקי בשביל לחזות מגמות בשוק – זה לא חדש בכלל.

    זה שהעורך דין של גוגל עשה קצת סדר במסמכים של החברה – זה חדש, אבל זה לא מעניין.

    בסופו של דבר, גוגל לא שינתה את המדיניות שלה, היא רק עשתה קצת סדר במסמכים בשביל תביעות עתידיות, בשביל שללקוחות שלה יהיה יותר קל להבין איזה מידע הם נותנים לגוגל.

    נ.ב
    אני בד"כ לא כותב תגובות, אבל אני מצפה מאנשים שכותבים תגובות להשקיע קצת מאמץ והבנה במה שהם כותבים ולא "לדפוק" תגובה מתלהמת ולהרגיש שהם כבר מבינים איך כל העולם עובד.

  • http://www.netcheif.com lavi

    שלומי – צא מהסרט שאתה חי בו. בעולם הדיגיטלי אין שום פרטיות – כל חברה שאתה נמצא איתה במגע יודעת עליך הרבה יותר ממה שאתה בכלל מתאר. זה שגוגל מפרסמת את המדיניות שלה זה נחמד מאוד אבל לגבי מאות אלפי האתרים שלא עושים כך? האם בכל אתר שאתה מבקר בו, אתה בודק מה בדיוק הם עושים עם המידע שאתה משאיר מאחוריך?

    http://www.netcheif.com/blog/?p=695

  • נירוש

    אין חדש תחת השמש. גוגל עשתה את זה במשך שנים, רק עכשיו היא מודיעה על זה בגלוי.

  • יואב

    לדעתי אין חדש תחת הכותרת הזו – אחד ההבדלים זה שהם אומרים את זה בגלוי כמו שכמה אנשים רשמו כאן.

    איפה הקץ'? זה האפקט שנוצר מזה, עכשיו אני שוקל עם כדי לי בכלל להשאר בגוגל.
    עד היום היה מין אפקט של "זה GMAIL – זה בטוח ולא מסוכן" \ "אימייל איכותי" וכו'..
    אבל כיום שהם מודיעים בודאוות על מעקב אחרי אנשים זה פשוט כיסוי תחת ונותן למשתמש הקטן לחשוב פעמים לפני פתיחת חשבון GMAIL.

  • יוסי מזרחי

    לא מבינים אתם אנשים….
    גוגל החברה שפעם נרתמה להציע לנו את ה"חופש" עם סלון של Do no evil
    היום החברה הכי דורסנית בעולם שאם לא היו מופעלים עליה לחצים אדירים הייתה מעלימה את הדפדפן מוזילה וזה עוד כלום.
    אתם לא מבינים שגוגל הזאת יותר גרועה מאירן, פרטים אישיים הם לא עניין של מה בכך
    ועצם העובדה שהאינטרנט התפתח אנשים מייחסים לנושא פחות ופחות חשיבות.
    לא יודע אם כולם שמעו על איך גוגל גונבת WIRELESS:
    http://www.mobile-computing-news.co.uk/lead-story/4470/google-sorry-for-stealing-data-from-your-wi-fi-network.html
    ומה עם פרוייקט המצלמות של גוגל:
    http://butterfat.net/goocam/
    חברים, בקיצור גוגל היא אויב הציבור הכי גדול היא פשוט מציעה לכם סוכריה ואתם כמו תינוק לא חושדים בכלום.
    הגיע הזמן להתעורר לפני שלא יהיה אפשר לעשות כלום!

  • יוסי מזרחי

    לא מבינים אתם אנשים….
    גוגל החברה שפעם נרתמה להציע לנו את ה"חופש" עם סלון של Do no evil
    היום החברה הכי דורסנית בעולם שאם לא היו מופעלים עליה לחצים אדירים הייתה מעלימה את הדפדפן מוזילה וזה עוד כלום.
    אתם לא מבינים שגוגל הזאת יותר גרועה מאירן, פרטים אישיים הם לא עניין של מה בכך
    ועצם העובדה שהאינטרנט התפתח אנשים מייחסים לנושא פחות ופחות חשיבות.
    לא יודע אם כולם שמעו על איך גוגל גונבת WIRELESS:
    ומה עם פרוייקט המצלמות של גוגל:
    חברים, בקיצור גוגל היא אויב הציבור הכי גדול היא פשוט מציעה לכם סוכריה ואתם כמו תינוק לא חושדים בכלום.
    הגיע הזמן להתעורר לפני שלא יהיה אפשר לעשות כלום!

הרשם לאתר

רק גיקים יכולים ליצור דיון חדש! כדי להפוך לגיק מדופלם, הרשם לאתר.