גוגל לבעלי אתרים: כרום יכלול בקרוב חוסם פרסומות מובנה, תתחילו להערך

אחרי הגזר מגיע המקל – גוגל מבהירה לבעלי אתרים שיש להם מספר חודשים להיפטר מפרסומות מטרידות לפני שתחסום אותן בדפדפן הפופולארי בעולם

גוגל מאשרת באופן רשמי כי בעדכון שיגיע לדפדפן כרום בתחילת שנה הבאה היא תשים סוף לפרסומות המעיקות ברשת באופן מובנה. המהלך יכנס לתוקף רק בעוד מספר חודשים על מנת להעניק לבעלי אתרים מספיק זמן להערך ליישום ההחלטה ולהסיר או להחליף פרסומות אותן תגדיר החברה כ״מטרידות״.

המבוגר האחראי ברשת

בשנה האחרונה הגיעה המלחמה בין בעלי אתרים לחוסמי הפרסומות לשיא כשנראה כי בפועל כולם יצאו מפסידים. עתה נראה כי החברה שעושה את מרבית הונה מפרסומות בוחרת להשתמש בנשק יום הדין ומבהירה כי תשלב חוסם פרסומות מובנה בדפדפן הפופולארי בעולם. איך זה מסתדר? ובכן, גוגל מבינה כי חוסמי פרסומות פוגעים מהותית בהכנסותיה ומעדיפה להשתלט בעצמה על התחום. חוסם הפרסומות של גוגל הוא פחות ״חוסם״ ויותר פילטר לפרסומות שצפוי לסנן את המעיקות שבהן ולהעניק במה רק לפרסומות שעומדות בתקן שהגדירה ״הקואליציה לפרסומות טובות יותר״.

כך מתכננת גוגל לאכוף סטנדרט חדש ברשת שינקה פרסומות מעיקות, יגביר את מהירות טעינת האתרים ויוביל בפועל לחשיפה גדולה יותר של פרסומות ״טובות״ ולא מעיקות. המהלך צפוי לתרום לבעלי אתרים שמתפרנסים מפרסומות אך בראש ובראשונה לחברה עצמה ש-89% מהכנסותיה מבוססות על פרסום.

תשכחו מ-Autoplay

הקואליציה למען פרסומות טובות יותר (Coalition for Better Ads) כוללת מספר ענקיות טכנולוגיה ויצרניות תוכן כמו גוגל, פייסבוק ווושינגטון פוסט שהחליטו יחד ליצור סטנדרט ברור לפרסומות ״כשרות״, כאלו שנחשבות לסטטיות ואינן מטרידות. ההנחה היא כי קבוצה של בעלי אתרים שבחרו להשתמש בפרסומות אגרסיביות היא הסיבה שאנשים משתמשים בחוסמי פרסומות וכי יש לעודד בעלי אתרים לנטוש אותן. פרסומות מטרידות מוגדרות ככאלה המריצות למשל סרטונים באופן אוטומטי, משתלטות על העמוד כולו או קופצות מעל או מתחת לתוכן. כל אלו יחסמו באופן גורף על ידי כרום החל מ-2018.

בשנים האחרונות איבדה גוגל את השליטה על מנוע ההכנסות העיקרי שלה לטובת חברות קטנות שפיתחו חוסמי פרסומות והכתיבו את הטון בעולם הפרסום ברשת. בחלק גדול מהמקרים חוסמי הפרסומות מרוויחים כסף מחברות שמשלמות להם על מנת שהפרסומות שלהן לא ייחסמו וגוזרות קופה על גב בעלי האתרים והמפרסמים. המהלך של גוגל בסופו של יום לא מונע מתוך אג׳נדה ליצירת אינטרנט נוח ונקי יותר אלא משיקול כלכלי נטו. מכל מקום – המהלך הזה צפוי להועיל לכולם, פרט לחוסמי הפרסומות עצמם.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

6 Comments on "גוגל לבעלי אתרים: כרום יכלול בקרוב חוסם פרסומות מובנה, תתחילו להערך"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Name
Guest

הגיע הזמן! מקווה שזה יגיע באותו התאריך גם למובייל, שם זה מעיק הרבה יותר. בכתבות קודמות פה באתר הראתם שרוב המשתמשים כן ירשו פירסומות לא מעיקות על מנת לתמוך באתר שהם מבקרים בו באופן תדיר. אז למה להיות חזירים????

משהאושה
Guest

נמאס כבר מגוגל והמונופול שלהם
הגיע הזמן שאנשים יתחילו לדבר על זה
גם אם הם עושים דברים טובים זה עדיין מונופול

Guy F
Guest

זה "מונופול" רק כי הם הכי טובים. אתה תמיד מוזמן לעבור לחברות אחרות בכל תחום (אייפון/ווינדוספון, אקספלורר/מוזילה וכו' וכו') ולחזור בחזרה לגוגל ברגע שימאס לך מהשאר

משתמש אובונטו
Guest
משתמש אובונטו

אם ידחקו את המפרסמים יותר מדי התוצאה תהיה שישולבו פרסומות סמויות בתוך הטקסט ואז כשנקרא כתבה (שממילא נגועה באינטרסים), כל משפט שני יהיה איזו הפניה מתוחכמת למוצר כלשהו.

בתצורה כזאת, מלחמה בין מפרסמים לAI ומסננים מבוססי ML המחשבים צפויים להפסיד אלא אם כן מתכוונים לסנן לינקים על ימין ועל שמאל מה ששקול לסגירת האינטרנט…

רועי
Guest

או שפשוט ישימו פרסומות הגיוניות… סטטיות ולא מציקות.

פופ אובר 10 דקות בלי X
Guest
פופ אובר 10 דקות בלי X

מתי יטפלו בפרסומות באוטופליי 10 דקות בפופ אובר בלי X בטלוויזיה?
אאא… שכחתי, שם אין מנופול…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: