לקצר את הכתובת עם גוגל, פייסבוק או bit.ly

גוגל ופייסבוק נכנסים לעולם קיצורי הכתובות להתחרות בשירות של Bit.Ly. אילו מהלכים צפויים לנו בהמשך מענקיות החיפוש והרשתות החברתיות?

shorturl

גוגל הודיעה לאחרונה על כניסתה לעולם קיצורי הכתובות. החברה מתחילה להבין את החוזק של הכתובות המקוצרות בשירותי מיקרובלוגינג כמו טוויטר, והשיקה שירות חדש בשם :Goo.gl. השירות החדש מהווה תחרות ישירה לשירות קיצורי הכתובות Bit.Ly אשר חולש היום על השוק כשירות ברירת המחדל של קיצורי הכתובות בטוויטר ושל אפליקציות צד שלישי רבות לאתר המיקרובלוגינג המפורסם. גוגל מציע את השירות רק דרך סרגל הדפדפן ו- Feedburner (קורא ה-RSS של החברה) , למרות שהחברה הכריזה כי בעתיד תאפשר את השירות דרך כלים נוספים.

Bit.Ly , אשר גייסו לאחרונה 2 מליון דולר ממשקיעים, והשקיעו לפני מספר שבועות כסף רב בשיתופי פעולה על מנת להוריד את כמות הספאם בטוויטר, הכריזו בשבוע שעבר על כניסת השירות לעולם העסקים ויצרו כתובות מקוצרות מותאמות לאתרים כמו בינג – מנוע החיפוש של מיקרוסופט, האפינגטון פוסט, הניו-יורק טיימס ואחרים. מהלך זה ממצב את החברה כמובילה בתחום למרות שהשירות המותאם אינו פתוח כרגע לכולם, אלא רק לקבוצה סגורה של אתרים. החברה מדווחת כי בחודש נובמבר האחרון בלבד, מספר ההקלקות על הכתובות המקוצרות של השירות היה מעל ל 2.1 מיליארד פעמים. בניגוד למתחרותיה הנוכחיות, הערך המוסף של החברה, בניגוד לשירותים אחרים המוצעים, הוא היכולת לתת מידע נוסף כמו מקור ממנו מגיעות הלחיצות, מה היה מספר  הפעמים שלחצו על הקישור ועוד.

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה, נכנסת אף היא לתחום זה, ומשיקה את שירות הקיצורים fb.me. שירות זה, שכרגע מאפשר קיצורים בתוך הרשת החברתית בגרסת המובייל, ועדיין לא זמין לשאר הרשת, נועד לאפשר גישה קלה יותר למידע של משתמשים. המהלך הבא של החברה הוא צפוי להיות במיתוג הקיצורים לטובת חברות המעוניינות לפרסם בתוך הרשת ולאפשר ניתוח סטטיסטי של המידע, כפי ש- Bit.Ly כבר מציעה ללקוחותיה.

נראה כי התחרות בתחום נכנסה להילוך הגבוה עכשיו, כשענקיות החיפוש והרשתות החברתיות הבינו את הפוטנציאל של קיצורי הכתובות, או יותר נכון, את הפוטנציאל במידע שמסתתר מאחורי הכתובות המקוצרות.

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

2 Comments on "לקצר את הכתובת עם גוגל, פייסבוק או bit.ly"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אסף שגיא
Guest

מורן, מה מכניס כסף ל-Bit.ly ול-TinyURL (שלא הוזכרה בכתבה לצערי, כשנדמה לי שהם היו הראשונים בתחום זה)?

מורן בר
Guest

היי אסף, תודה על התגובה :-)

השירות bit.ly שייך היום לטוויטר, ולכן יותר משמעותי לדבר עליו מאשר על שירות אחר, וכמו שהזכרתי, הוא מהווה את ברירת המחדל (אתה יכול לקרוא עליו פה http://www.techcrunch.com/2009/05/06/url-shortening-wars-twitter-ditches-tinyurl-for-bitly/)

בכל מקרה, הרווחים אמורים להגיע משירותי ערך מוסף של סטטיסטיקות על הגלישה, וניתוחים מכל מיני סוגים. העובדה שיש כמות אדירה של קליקים, יכולה לתת תמונה של פופולריות של לינקים (לא מילות מפתח).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: