גוגל אנליטיקס – הדור הבא [סיקור אירוע]

אופיר כהן, מנכל Universal McCann Search, התארח בכנס השותפים השנתי של גוגל אנליטיקס ומספר על עיקרי ההכרזות של היום

אופיר כהן, מנכל Universal McCann Search היה אורח בכנס השותפים של גוגל אנליטיקס.

כמו בכל שנה, אנחנו מתארחים אצל גוגל לכנס השותפים השנתי של גוגל אנליטיקס. בכל שנה אנחנו נחשפים כאן להשקות משמעותיות ובדרך כלל סודיות, השנה אנחנו נחשפים למספר חידושים משמעותיים, ואנחנו שמחים לשתף אתכם את עיקרי ההכרזות של היום:

בשנים האחרונות חל שינוי דרמטי בדרך בה צרכנים משתמשים באינטרנט: המעבר מהמחשב הנייח לנייד, לסמארטפון, לטאבלט והבון טון מהיום – מולטיטאסקינג וחיבוריות מרובת מכשירים. התנהגות זו מקשה מאד על ניתוח מידע והסקת מסקנות, שכן עד היום בסיס המדידה היה Cookies, שהן ייחודיות לכל מכשיר ולא אפשרו לראות מסלול צרכני אמיתי.

בינה עסקית – מעבר מניתוח ביקורים לניתוח מבקרים

גוגל מציגה היום את השינוי המשמעותי ביותר לליבת המוצר, מאז ההשקה הראשונה, והיא המעבר מניתוח ביקורים לניתוח מבקרים, מבוסס ID של מבקר. נראה שגוגל הולכים חזק לכיוון של בינה עסקית, ויאפשרו חיבוריות מלאה לאנליטיקס עם מערכות הארגון ייבוא/ייצוא ו- API.

אמנם רק 17% מהטראנזקציות מתבצעות אונליין והשאר בחנויות, אבל 92% מצרכנים נכנסים לחנות לאחר שביצעו מחקר באינטרנט והם כבר מבושלים על המותג אותו ירכשו, ועל כן גוגל מרחיבה את היריעה מעבר לזירת האינטרנט, להסתכלות הוליסטית על המותג והתנהגות הצרכנים.

גוגל למעשה כתבו מחדש את מרבית הליבה של איסוף הדאטה, ובתוך כך כמה דגשים משמעותיים:

1. USER ID – היכולת לתייג משתמשים (=אנשים) ולא ביקור או סשן, יאפשר להסתכל על התנהגות של צרכנים לא של סשנים, לא משנה באיזה מכשיר הם גולשים.
במסגרת זו:

– שפה פשוטה ליצירת מידע ושליחת הפעולות לאנליטיקס
– עוגיה קטנה משמעותית 82% בגודל ו 80% פחות בכמות העוגיות הנדרשות
– תמיכה בספריות לפלטפורמות ושפות פיתוח שונות

2. היכולת לשלוח דאטה לתוך אנליטיקס – גוגל משיקים כלי שיאפשר העלאה של דאטה ממערכת ה CRM שלנו אל גוגל אנליטיקס, עם מידע שנרצה לנתח למשל מגדר, גילאים ועוד.

אופיר כהן, מנכ"ל Universal McCann Search

השקות חדשות  – יבוא מפרסום ממנועי חיפוש אחרים ושיוך המרה למספר מקורות

בחלק השני של היום, נחשפנו למספר השקות מעניינות:

1. היכולת לייבא COST DATA מצדדים שלישיים לתוך אנליטיקס – עד כה אנליטיקס ייבא רק את המידע הקיים ב-Adwords, מעתה נוכל לייבא מידע מפרסום במנועי חיפוש אחרים, תכניות שותפים, קמפיינים של דיספליי, אימייל וכיוצא בזאת.

2. Attribution – אנחנו נוהגים לשייך המרה למקור האחרון שהפנה את התנועה, ובמקרה שאנחנו מתקדמים יותר מסתכלים גם על הראשון – אבל מה עושים כשיש 4-5 גורמים שמייצרים תנועה? איך משייכים לכל גורם את החלק היחסי שלו? כאן נכנס מודל האטריביושן המאפשר לנו ליצור מודל לפי מספר רב של תבניות. למשל: חלוקה לפי קו ישר, תועלת פוחתת מודל U ועוד. מודל שיוך ההמרות קיים בגרסת הפרמיום מזה זמן, והיום אנחנו שמחים לבשר שהמודל הזה ישוחרר בהדרגה לכלל המשתמשים.

3. כלי לניהול קמפיינים – למי שמאס בתיוגים אינסופיים של קמפיינים ולינקים ארוכים – גוגל משיקה כלי, בעזרתו נגדיר את הקמפיין ונקבל קישורים עם ID ספציפי (בניגוד ל- 4 פרמטרים המצורפים כרגע לכל URL), כאשר גוגל תבצע את איסוף המידע והאנליזה מאחורי הקלעים ותציג לנו את התוצאה בפשטות.

תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אופיר כהן הוא מנכל Universal McCann Search המתמחה בשיווק מבוסס חיפוש, פרסום בפייסבוק ופתרונות מדידה.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה on "גוגל אנליטיקס – הדור הבא [סיקור אירוע]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
wpDiscuz

תגיות לכתבה: