Google Adsense מגיע לאייפון

גוגל נכנסה לשלב בטא של תוכנית ה-Adsense למכשירים ניידים בו היא מאפשרת למפתחי האפליקציות לאייפון להוסיף מודעות המבוססות על מנגנון הפרסום Adsense אל האפליקציות שלהן.

iphone-cashשוק הפרסום בפלטפורמות הניידות הולך וגדל וענקית האינטרנט גוגל לא מתכוונת לוותר על תחום הצפוי להכניס יותר מ-5.7 מיליארד דולר ב-4 שנים הקרובות. לפי הדיווח של אדם תורן מהבלוג Mashable, גוגל נכנסה לשלב בטא של תוכנית ה-Adsense למכשירים ניידים בו היא מאפשרת למפתחי האפליקציות לאייפון להוסיף מודעות המבוססות על מנגנון הפרסום Adsense אל האפליקציות שלהן. כמו כן, גוגל תספק את אותה האפשרות גם למפתחי אפלקציות עבור פלטפורמת האנדרואיד שלה.

לפי הדיווח, המודעות בפלטפורמה הניידות יוכלו להיות מפולחות לפי אפליקציות שונות, מיקום המשתמש, קטגוריות שונות או מילות מפתח ואלו ישולבו בתוך האפליקציות כחלק מקוד המקור של התוכנה. הרולד שטיינברג, מנהל הפיתוח העסקי בחברת Urbanspoon, אחת החברות המשתתפות בניסוי הטכנולוגיה החדשה, מספר כי האתגר המרכזי בפלטפורמה החדשה הוא ללמוד ולעבור את ההתנגדות הסטנדרטית שיש למשתמשים לגבי מודעות. כאשר משתמשים במכשירים ניידים גולשים באתרים המכילים מודעות Google Adsense, המודעות כל-כך קטנות ובדרך כלל טקסטואליות דבר המקשה מאוד על המשתמש להבין אותן בכלל וללחוץ עליהן בפרט. ההשקעה העיקרית של המפתחים כעת היא למצוא את המיקומים האולטימטיביים עבור המודעה בתוך האפליקציה על-מנת להגדיל את הסיכוי שמשתמשים יראו אותה ויקליקו עליה.

נקודה שחשוב להתייחס אליה היא שעדיין לא קיימות סטטיסטיקות מוכחות לגבי פרסום של מודעות בתוך אפליקציות ואף על פי ששוק הפרסום לפלטפורמות הניידות אמור להגדיל את עצמו פי ארבע ב-4 השנים הקרובות, צורות היישום השונות של מודעות בתוך אפליקציות למכשירים ניידים לא נבדקו עד הסוף וקיים סיכוי שמשתמשים לא יאהבו את היישום החדש במידה והוא יפריע לעבודה השוטפת של האפליקציה או סתם יפריע לעין במהלך העבודה.

נכון לעכשיו, גוגל מאפשרת רק למספר מאוד מצומצם של מפתחים להצטרף לגרסת הבטא של השירות החדש, מה שגורם למחירים נמוכים יחסית בכל הקשור לפרסום המודעות בשירות. כאשר השירות יפתח לכלל המפתחים והמפרסמים, מה שצפוי לקרות לקראת סוף השנה הקרובה, היכולת לבחור מילות מפתח ספציפיות ואפליקציות פופולאריות יותר לפרסום תסמן את פתיחתו האמיתית של עידן הפרסום לפלטפורמות הניידות.

פוסטים נוספים:

אייפון – חמישה גאדגטים לחמישה גיקים
גוגל השיקה חיפוש מבוסס מיקום לאייפון
להרוג את האייפון באמצעות הודעת SMS

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: