הופעה ראשונה לחוסם הפרסומות המובנה של כרום

חוסם הפרסומות המובנה של כרום מגיע לכרום – בשלב הראשון בגרסאות הפיתוח. ככל הנראה נותנת גוגל לבעלי האתרים עוד קצת זמן לבצע התאמות ולהסיר פרסומות 'מטרידות' לפני שהפיצ'ר יגיע לכל גרסאות הכרום

עיבוד תמונה: גיקטיים

אחרי השמועות והדיווחים, מגיע האישור הרשמי. חוסם הפרסומות המובנה שפיתחה גוגל מגיע לגרסת הפיתוח של כרום במובייל, ובקרוב, הרשת תהיה הרבה יותר נקיה מפרסומות מציקות.

חסימת הפרסומות מופעלת כברירת מחדל

משתמשים בגרסה האחרונה של Canary, גרסת הפיתוח של כרום, גילו כי היא כוללת כבר את חוסם הפרסומות. אל הגדרות החוסם ניתן להגיע דרך הגדרות האתר (Site) ומשם להגדרות ה-Ads. בדברי ההסבר כותבת גוגל שהחוסם יאפשר חסימת פרסומות מאתרים שנוטים להציג פרסומות 'מטרידות'. באופן מפתיע מופעל חוסם הפרסומות של גוגל כברירת מחדל, מה שאומר שגוגל רצינית לגמרי בכוונות שלה.

מרגע שחוסם הפרסומות מופעל הוא חוסם פרסומות רבות שנחשבות ל'מטרידות'. גוגל מגדירה כ'מטרידה' פרסומת שאינה עומדת בתקן של הקואליציה לפרסומות טובות יותר, ארגון שמורכב ממפרסמים כמו יוניליוור או P&G למשל, רשתות פרסום כמו AppNexus, גופי תוכן כמו News Corp וחברות טכנולוגיה דוגמת פייסבוק וגוגל. בין הפרסומות שלא עומדות בתקן הן פרסומות וידאו באוטופליי, כלומר, פרסומות שמתחילות לנגן וידאו עם סאונד עם טעינת הדף; פרסומות שלא ניתן להעלים וחוסמות יותר מ-30 אחוז משטח הדף; פרסומות פופ-אפ שמופיעות בזמן טעינת האתר; מעברונים – אותן פרסומות שמכסות את המסך לפני שהמשתמש יכול לגשת לתוכן ועוד.

לפני מספר שבועות כבר פנתה גוגל לבעלי האתרים והזהירה אותם כי בקרוב יכלול כרום חוסם פרסומות מובנה והאיצה בהם להיפטר מפרסומות מטרידות לפני שתחסום אותן בדפדפן הפופולארי בעולם. כאמור, כרגע החוסם מופיע בגרסת ה-Canary. חשוב לזכור שמדובר בגרסת פיתוח – הלא יציבה – שבה בוחנת גוגל תכונות ופיצ'רים ניסיוניים. גוגל בעצמה מגדירה את הגרסה כלא מתאימה ל'בעלי לב חלש'.

למרות שרוב מכריע מתוך 80 מיליארד הדולר שעשתה גוגל ב-2016 מגיע מפרסומות, בגוגל לא נפלו על הראש. כמו שכבר כתבנו, בגוגל מביטים בדאגה בנתוני השימוש בחוסמי פרסומות ורואים זינוק של 30 אחוז בשימוש בשנה האחרונה. כתוצאה מכך, בגלל אתרים 'סוררים' שמציגים פרסומות מציקות, המשתמשים מתקינים חוסמי פרסומות, ואלו חוסמים בצורה גורפת את כל האתרים, כולל אתרים שמציגים פרסומות הוגנות ולא מציקות.

יניב אביטל

הגב

9 Comments on "הופעה ראשונה לחוסם הפרסומות המובנה של כרום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

שלב ראשון חדירה כללית לשוק, שלב שני חסימת כל המתחרים, שלב שלישי לא יהיה איך לפרסם מבלי לשלם לגוגל דמי חסות… מונופוליזם…

יניב
Guest

נכון מאוד

huihe
Guest
אם הם היו רוצים להשתלט על האינטרנט ולנטרל את המתחרים הם היו עושים את זה מזמן בכמה צעדים פשוטים, אבל זה לא חוקי. ושום דבר לא השתנה. אם זה היה חוקי, כך הם היו יכולים לעשות את זה (מזמן): 1. לעשות שכל האתרים של גוגל (יוטיוב, גוגל, ג'ימייל, וכו') יהיו זמינים רק דרך גוגל כרום. 2. לקדם בתוצאות החיפוש בגוגל את האתרים שלה, ולהעיף מתחרים לתחתית של התחתית. 3. לעשות שאי-אפשר לבטל את המנוע החיפוש הראשי בגוגל כרום. הלא הוא גוגל. 4. לעשות שאתרים שיוסיפו קוד לאתר שלהם שעושה שהאתר שלהם יהיה זמין רק דרך גוגל כרום, יקודם בתוצאות החיפוש.… Read more »
אנונימי
Guest

חבר יקר..
על סעיף 2 שציינת-"לקדם בתוצאות החיפוש בגוגל את האתרים שלה"
גוגל כבר נתבעת באירופה -http://www.pc.co.il/featured/243721/

יורם
Guest

כבר אינני נכנס כמעט לאף אתר ישראלי, בוודאי אתרי חדשות בשל כמות בלתי נתפסת של פרסומות צרחניות בהמיות וסופר-אגרסיביות שנדחפות בכוח והורסות כל חלקה טובה או רעה. בעלי אתרים ישראלים רבים מתייחסים אלי, צרכן התוכן כאל מוצר. הלקוחות הם המפרסמים. כנסו לאתרים של ה BBC הגרדיאן הבריטי או ניו יורק טיימס האמריקני ולא תמצאו בשניהם יחד. כנסו לאתר של הארץ ועיתונים ישראליים מסחריים אחרים. ההבדל ברור ולכן העיתונאות הישראלית המסחרית מבחינתי כמעט חדלה להתקיים. אני לא מאמין בה יותר. לא מאמין בגוף שכל תכלית קיומו היא מכירת שטחי פרסום.

יורם
Guest

התכוונתי לומר שלא תמצאו בשלושתם יחד את כמות הפרסומות שתמצאו בדקה באתר חדשות מסחרי ממוצע בישראל

מתי ייפול המונופול?
Guest
מתי ייפול המונופול?

עוד דרך יפה להגדיל את נפח השוק שלהם מ- 95 ל 99 אחוז…

גוגל
Guest

מה כלכך קשה להשתמש בפיירפוקס במקום הכרום?

אורח
Guest

התוספים לא משהו..ביחס לכרום כמובן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: