ניטור שיחות להגדלת מכירות: Gong.io הישראלית מגייסת 20 מיליון דולר

הטכנולוגיה של Gong מתמללת ומנתחת שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית וכך עוזרת למערך המכירות בארגונים להבין מה עובד ומה לא

צוות Gong, צילום: מקס מורון

הסטארטאפ הישראלי Gong.io פיתח מערכת שמנתחת שיחות בין נציגי מכירות ללקוחות פוטנציאליים ומייצרת בסיום השיחה דו׳׳ח מפורט, שיעזור למאמצי המכירה. כעת מודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בהיקף של כ-20 מיליון דולר בהובלת המשקיעים הקיימים: Norwest Venture Partners ושלמה קרמר, יחד עם המשקיעים החדשים שהצטרפו Wing Venture Capital ו-NextWorld Capital.

באמצעות השימוש בבינה מלאכותית ולמידה עמוקה (Deep Learning), המזהה דפוסי שיחה, Gong מאפשרת לצוותי מכירות ושיווק לזהות חוזקות, תחומים לשיפור ואתגרים המתעוררים תוך כדי שיחות המכירה של הארגון, על-מנת לשפר את טקטיקות המכירה ולהגדיל את כמות העסקאות. 

ניתוח שיחות מכירה B2B

עמית בן דב ואילון רשף הקימו את Gong (גונג) בשנת 2015 אחרי ששמו לב בזמן שניהלו כמה סטארטאפים שצמחו במהרה, שקיים פער אדיר בשוק. הם למדו כי קנייני B2B דירגו את השיחות שהיו להם עם אנשי מכירות כמרכיב המשמעותי ביותר בהחלטת הקניה שלהם. אך בפועל שיחות מכירה אלו מלאות בדקויות ומורכבות, ולצוותי מכירות ולמנהליהם, תהליך ההבנה של מה השתבש בדרך למכירה הוא משחק ניחושים: האם אנחנו מציגים את המוצר שלנו באופן נכון? האם אנחנו מקשיבים ללקוח? מה הלקוחות שלנו אומרים לגבי המתחרים שלנו? מה ההתנגדויות המרכזיות? כיצד הלקוחות מגיבים לאופן התמחור שלנו? כאן Gong נכנסת לתמונה.

המערכת שפיתחה Gong יכולה לנטר ולנתח שיחות שמנהלים אנשי מכירות עם אנשי IT בחברות ובארגונים שונים. לאחר השיחה מציגה המערכת לאיש המכירות דו׳׳ח מרוכז שמתבסס על ניתוח של יותר מ-100 פרמטרים שונים וכולל את החלקים החשובים בשיחה. בין היתר מסמנת המערכת חלקים חשובים בשיחה כמו למשל שאלות ששאל הלקוח, ההתנגדויות שלו, כוונות קנייה, התלהבות או אכזבה ועוד. לצורך הניתוח הזה מנטרת המערכת יותר מ-100 פרמטרים שונים בעזרת למידת מכונה וזיהוי דיבור.

"בקושי חלפה לה שנה מאז החלה החברה לרשום מכירות וכבר ההרגשה היא שאנחנו טסים מעלה במהירות שיא. התחושה היא שהטכנולוגיה של גונג, לניתוח שיחות המכירה, היא ההמצאה המשמעותית ביותר בעולם המכירות מאז המצאת ה-CRM," אמר עמית בן דב, מנכ"ל ומייסד החברה. "אנחנו נרגשים מהתגובות החיוביות הרבות שאנחנו מקבלים מלקוחותינו ומהשוק בכלל ואנחנו כבר עמלים על תכנית שאפתנית להמשך פיתוח המוצר והחדשנות שבו. נשתמש בהון שגויס עכשיו על-מנת לגייס עשרות מפתחים וחוקרים למרכז הפיתוח שלנו בהרצליה, להעמקת יכולות המוצר וכמובן בשביל להאיץ את מכירות החברה בעולם."

לפני קצת יותר משנה גייסה Gong כ-6 מיליון דולר מ-Norwest Venture Partners ומשלמה קרמר, מה שמעמיד את סך גיוסיה עד כה על 26 מיליון דולר.

לא לבד בשוק הישראלי

הסטארטאפ הישראלי Chorus.ai פיתח מערכת לניתוח מבוסס AI של שיחות מכירה, במטרה לספק למנהלים תובנות מהירות של השיחות וביצועי צוותי המכירות. גם הפתרון של קורוס מקליט את כל שיחות המכירה של צוותי השיווק ולאחר מכן מתמלל אותה, אך החלק המעניין הוא איתור החלקים החשובים בשיחה. מנהלים יכולים בלחיצה אחת לחפש מילים מסויימות או לבחור בנושאים כמו 'תמחור', 'בעיות', 'דאגה', 'מתחרים' ו'סגירת עסקה', כשהמערכת גם מוצאת לבד מילות מפתח ומשייכת אותן לנושאים רלוונטיים בעזרת שימוש ב-NLP (עיבוד שפה טבעית) ובלמידה מכונה. בלחיצת כפתור אחת יכולים המנהלים להגיע לכל השאלות ששאלו או נשאלו נציגי המכירות, לראות את התשובות ולהגיע לתובנות לגבי הקשיים וההצלחות. המערכת של Chorus.ai מתממשקת עם שירותים כמו אלו שמציעים Salesforce למשל. מאז הקמתה ב-2015 גייסה החברה 22 מיליון דולר.

 

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "ניטור שיחות להגדלת מכירות: Gong.io הישראלית מגייסת 20 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אוהב נקניקיות
Guest
אוהב נקניקיות

אז זה כמו צ׳וריסוס רק לא חריף?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: