ממשיכה לצלול: הכנסותיה של GoPro נחתכו, השקת הרחפן נדחתה

יצרנית מצלמות האקסטרים ששברה שיאי מכירות בשנת 2015 מתקשה לצאת מהבוץ אליו נכנסה. גם הרחפן שהיה אמור לשקם את מצבה – נדחה בינתיים

ליין המצלמות הנוכחי של גו-פרו

ליין המצלמות הנוכחי של גו-פרו

חברת מצלמות האקסטרים GoPro פרסמה את הדו״ח הראשון שלה לשנת 2016, דו״ח המעיד על כך שהשנה האחרונה לא הייתה ׳להיט׳ עבורה, בלשון המעטה. כמו כן הודיעה החברה כי הרחפן מתוצרתה העונה לשם ׳קארמה׳, שנועד להתחרות בראש ובראשונה ב-DJI ששולטת בתחום הרחפנים היום, ייאלץ להידחק לצד והשקתו תידחה במספר חודשים, עד לחורף (במקור הרחפן היה אמור להיות מושק במחצית הראשונה של שנת 2016).

תצליח להשתקם?

בדו״ח שפרסמה GoPro ניתן לראות שרווחיה ברבעון הראשון של השנה היו עגומים למדי, וכי חלה ירידה בהכנסותיה של קרוב ל-50 אחוז (49.5%) בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2015. הכנסות החברה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית הסתכמו ב-183,536 מיליון דולר, זאת לעומת הכנסות של 363,109 מיליון דולר באותו הרבעון בשנת 2015. בעוד שאת הרבעון אשתקד סיימה החברה עם רווחים של 22 מיליון דולר, את הרבעון הנוכחי מסכמת החברה עם הפסד של 121 מיליון דולר.

לאור המצב, המהלך של GoPro במסגרתו הוחלט לדחות את השקת הרחפן שעשוי לשקם את מצבה הוא בהחלט מתבקש, ויתכן שהוא אף ישתלם לחברה; סביר להניח שדחיית ההשקה של ׳קארמה׳ לסוף השנה היא צעד מתוכנן ומדויק, שכן מדובר בתקופת החגים, ואין כמו לקבל רחפן לכבוד חג המולד.

ניקולס וודמן, מייסד ומנכ״ל GoPro התייחס לנתונים בדו״ח וציין כי הביקוש הצרכני עבור מוצרי החברה נותר קבוע, וכי כמות היחידות שנמכרו במהלך הרבעון היו ברמה קרובה ליחידות שנמכרו באותו הרבעון ב-2015, רבעון במהלכו הושקה מצלמת HERO4. אך בסופו של דבר בעוד שבשנת 2015 שברה החברה שיאי מכירת מצלמות (8.6 מיליון יחידות), הרבעון הנוכחי מעיד על ירידה של 200 מיליון דולר בהכנסות לעומת 2014.

צילום: גיקטיים

צילום: גיקטיים

חותכת מחירים ועדיין בהפסדים

במהלך השנה האחרונה מתמודדת GoPro עם ירידה חדה במכירות וירידה דרמטית של מניות החברה. על מנת לבלום את הירידה במדרון החלקלק מאוד אליו נקלעה הודיעה החברה לאורך השנה על קיצוץ במחירי המוצרים המובילים שלה בהם ליין מצלמות האקסטרים, גם בישראל. דיי להביט בהכרזת מצלמת הדגל החדשה של החברה, ה-Hero Session כדי לשרטט את מה שעבר על GoPro במהלך השנה החולפת;

ביולי שנה שעברה השיקה GoPro את ה-Session עם תג מחיר העומד על 400 דולרים. המבקרים יצאו נגד המחיר המופקע, הרוכשים לא מיהרו להגיע ואז חודשיים בלבד לאחר מכן – בספטמבר, גילחה החברה 100 דולרים מהמחיר והציעה את ה-Session תמורת 300 דולרים בלבד. הקיצוץ שהגיע מאוחר מידי לא עשה גם הוא את העבודה ואז, שלושה חודשים לאחר מכן הגיע קיצוץ נוסף של 100 דולרים. כך למעשה, תוך חמישה חודשים בלבד חתכה GoPro את מחירה של ה-Session בחצי. מ-400 דולרים ל-200 דולרים בלבד. בסופו של דבר, מהלך זה עלה לחברה כ-57 מיליון דולר.

ובנימה קצת אחרת: GoPro פרסמה קטע וידאו ראשון שצולם באמצעות מצלמת המציאות המדומה שלה – Omni, או יותר נכון לומר ערכת המצלמות. הסרטון, באורך 4 דקות משלב נופים מושלגים באוסטריה שצולמו באמצעות 6 מצלמות נפרדות, כדי ליצור חווית צפייה של 360 מעלות.

(כמו כל צילום ב-360°, הסרטון מומלץ לצפייה באמצעות הסמארטפון או משקפי VR)

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "ממשיכה לצלול: הכנסותיה של GoPro נחתכו, השקת הרחפן נדחתה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
עמית
Guest

הסירטון מעולה

סתם בצחוק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: