גלובס משתדרג לעולם המדיה החברתית עם דסק – הרשת העסקית החדשה

בועידת גלובס לעסקים יחשוף גלובס את הפלטפורמה העסקית החברתית החדשה שלהם, הדסק (Desk) אשר רצה בגרסת בטא בשבועות האחרונים. הדסק (Desk) של גלובס יהיה עליית המדרגה הרצינית של גלובס בתחום המדיה החברתית כאשר יאפשר חיבור אמיתי של תוכן הגולשים אל התוכן הקיים של גלובס.

העמוד הראשי של פלטפורמת הדסק החדשה של גלובס

העמוד הראשי של פלטפורמת הדסק החדשה של גלובס

ביום שבת הקרוב תיפתח ועידת גלובס לעסקים אשר במהלכה אמור גוף המדיה של גלובס לחשוף את הפלטפורמה העסקית החברתית החדשה שלהם, אשר רצה בגרסת בטא בשבועות האחרונים. פלטפורמת הדסק (Desk) היא פלטפורמה חברתית אשר נבנתה על-גבי אתר האינטרנט של גלובס על-מנת לאפשר חיבור של המדיה החברתית אל התוכן הקיים של גלובס. אחד השינויים המהותיים בפלטפורמה החדשה היא תוספת וארכיון של תגובות מזוהות. אותן תגובות, נקראות במערכת החדשה "פרשנויות" והן מוצמדות לכל כתבה שמפורסמת באתר ובכך חושפות את הגולש לדעות שונות של אנשים מזוהים ומספקים תמונה מלאה יותר, שקופה יותר של המציאות.

אתם לא חושבים שטוויטר מת? אתם חושבים שמהלך ההשקה של האייפון שגוי? לטעמכם גוגל ווייב הוא מוצר נישה שצפוי להכשל? גם אם התוכן בגלובס אומר אחרת, אתם חופשיים לכתוב את דעתכם. אחרי שהסתובבתי וניסיתי את היכולות השונות של הפלטפורמה, הכוללות מעבר לתגובות דברים כגון תקשורת בין אנשים (הודעות פנימיות), אפשרות לכתוב בלוג אישי בתוך פלטפורמת הדסק ואפשרות למלא פרופיל אישי על-מנת שכל הקוראים יוכלו לזהות מיהו הקורא ש"מפרשן" וידעו כיצד להתייחס לפרשנות שלו ביחס לנסיונו ולידע שלו. הפלטפורמה עצמה עדיין בשלבים ראשוניים ויש עדיין מספר לא קטן של באגים, אך לדעתי מגיע שאפו רציני לגלובס כגוף מדיה.

בלוג ופרופיל אישי בדסק

בלוג ופרופיל אישי בדסק

האפשרות להרשם עם זהות הג'ימייל והפייסבוק (שאמורה להשתלב בגרסה הבאה שתעלה במהלך השבועות הקרובים לדברי אליאב אללוף, מנהל המדיה החברתית בגלובס), קבלת עדכונים שוטפים על פעילות "אנשי הקשר" או "פרשנים" אהודים ישירות ל-Newsfeed של פייסבוק (עוד אפשרות שאמורה להשתלב בגרסה הבאה לדברי אללוף) מראה ש"גלובס" מבינים את מה שהרבה אחרים טרם הבינו – שפייסבוק הוא מרכז עולם המדיה החברתית, וכל מוצר אחר בעולם הזה חייב להתממשק אליו. מהלך מהסוג הזה, של שילוב תכנים שאין לך יותר מדי אפשרות שליטה עליהם בתוך הפורטל העסקי שלך מראה על הבנת המדיה החדשה ולראשונה בארץ, גם התייחסות מתאימה. גלובס כגוף מדיה, מקפיץ את עצמו קדימה לעולם של ניו-מדיה בצורה יפה שפורצת את הגבולות המוכרים בעולם המדיה הסטנדרטי. כבר במהלך ניסוי הבטא לו אני שותף, הייתי עד למספר מקרים שבהם הפרשנים לא הסכימו או סייגו את הנאמר בכתבות, ובחלק מאותם מקרים אף זכו להתייחסות מעיתונאי "גלובס" שכתב את הכתבה.

לדברי אללוף, כבר בהשקה הרשמית יוכלו כל גולשי גלובס לראות את תוצרי הדסק במקביל לתכנים הרגילים, אך רק המשתמשים הרשומים יוכלו לבצע פעולות כגון דירוג (כל טקסט חופשי במערכת הוא "בר דירוג" והופך לחלק מהמוניטין של המשתמש במערכת), כתיבת בלוגים, אבל בעיקר – כתיבת פרשנויות מזוהות לצד התוכן העיתונאי.

ניתן להגיב ו"לפרשן" כל תוכן וכל כתבה.

למי שעדיין אינו מבין את עולם המדיה עד תום, לכתוב פרשנות באתר מדיה זו לא משימה פשוטה כלל ועיקר, במיוחד אם אתה לא סלבריטי עסקי או ציבורי. לכתוב טוקבקטים כ"דורבנות" כפי שהם מוכרים באתר גדול אחר, זה אולי יותר קל, כי לא באמת צריך לעמוד מאחורי המילים וניתן להסתתר מאחורי מעטה האנונימיות, דבר שהוביל תופעות כגון "לכלוכים" מצד מתחרים, טוקבקיסטים בתשלום ועוד. מאידך, הפלטפורמה החדשה והמזוהה מאפשר למנהלים, דוברים, יועצים, עורכי דין, רואי חשבון, יזמים ומשקיעים לנהל דיון על גבי אתר "גלובס", בצורה ציבורית, ללא צורך ב"קומבינות" מיח"צנים, בלי טובות מעורכים, הכל על בסיס איכות הכותב, וזה בהחלט לא משהו פשוט "לעיכול".

הרעיון אגב, מזכיר לעיתים את פלטפורמת ה-People, בה משתמש עיתון הניו-יורק טיימס באתר האינטרנט שלו והחלק החברתי יותר אכן דומה לרשת TheMarker Cafe של המתחרים, אך החיבור היפה שעשו בגלובס בין הפלטפורמות הוא זה שבאמת עושה את ההבדל. המשמעות האמיתית של הדסק עולה מעבר לעוד בלוג והיא לא מיועדת לניהול חיי החברה אף על פי שהיא מאפשרת זאת בצורה מכובדת. בפועל, המיקוד של הדסק הוא יצירת תוכן עסקי בחיבור לתוכן הקיים, או לחילופין, להביע את דעותיך שלך בהקשר לנושאים עסקיים שונים הקשורים לתחומים בהם עוסק גלובס.

להערכתי, כאשר המערכת תושק באופן רשמי, השימוש בפלטפורמה יקפיץ משמעותית את איכות התוכן ויחד איתו את כמות הקוראים. היכולת לשתף ולקרוא דעות של אחרים בצורה מזוהה ומסודרת אולי תפחיד חלק מהאנשים בשלב הראשון, מה שעלול לגרום ל"עקומת אימוץ" ארוכה יחסית, אך כאשר הגולשים יבינו את מלוא הפוטנציאל של המערכת, אין ספק שיהיה פה משהו מאוד מעניין.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

11 Comments on "גלובס משתדרג לעולם המדיה החברתית עם דסק – הרשת העסקית החדשה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
שרון ושלר
Guest

יופי של יוזמה, עבודה יפה , שאפו לאליאב הבלתי נלאה.

שרון ושלר
Guest

יופי של יוזמה, יהיה מעניין, שאפו לאליאב אלאלוף הבלתי נלאה על ההובלה, בהצלחה

רות זוארץ
Guest

מ-ד-ה-י-ם!!!
כל הכבוד אללוף !

צ
Guest
העיצוב נראה יפה והשם דסק יפה, אבל לא ברור מדוע אדם ישרוד במדיה חברתית מבוססת על טוקבקים למעשה. אני לא מכיר אנשים שעוקבים אחרי טוקבקיסטים מסויימים, אלא בעיקר מתרשמים מהכמות שלהם. וכותבים רציניים לא כותבים טוקבקים. בתחום העסקי זה נכון עוד יותר. אני לא מאמין ששי אגסי יכתוב טוקבקים לכתבות. נראה שגלובס חיפשו רשת חברתית אבל עם בידול לקפה דה מרקר שנכנסו ראשונים. ועלו על הרעיון הבוסרי הזה, שהיה צריך להישאר על רצפת חדר הבריינסטורם. יש כאן חצי קפה וחצי תה, כך שלטעמי זה יהיה כשלון, או ינוע לכיוון אחר, כמו דה מרקר קפה שהפך לרשת של סקס למבוגרים נשואים.… Read more »
דורי בן ישראל
Guest

יש כמה לינקים בפוסט עם פסיק במקום נקודה, תתקנו :)

יעל צוכמן
Guest

כל הכבוד על היוזמה המבורכת. שלום, כאן ישראל, וסופסוף הסושל מדיה מקבלת במה מקצועית. בום !

ליאצ
Guest

נשמע מעניין, איפה אפשר להתרשם מגרסת הבטא, לא הצלחתי למצוא באתר של גלובס שום איזכור לכך?

אלי
Guest

איך ניתן להתרשם?, משיטוט באתר עולה כי הכניבה כעת היא רק למוזמנים. איך מקבלים הזמנה? תודה.

אלי
Guest

כניבה => כניסה… :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: