פרסום מסורתי כבר לא עובד – מה זה Influencer Marketing ואיך משתמשים בו?

כנס ה-Geektime Next יתקיים ביום ראשון הקרוב, 4 ביוני, ויעסוק בכל מה שמעניין סטארטאפים ויכול לתרום לצמיחתם. היום אנחנו מציגים את הרצאתה של פז צביק, מנהלת השיווק של GlassesUSA.com, שתדבר על Building A Consumer Lean Marketing Machine Using Influencer Marketing

Victor Chavez

צלם/תמונה: Victor Chavez/ Getty Images Israel

שוק הפרסום עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. התוכן השתדרג כדי ליצור עניין גדול יותר אצל הקהל, ערוצי פרסום חדשים נוספו, המחירים השתנו, אופן המדידה שונה בתכלית ואפילו הפרזנטורים הם כבר לא רק מעולם הדוגמנות או המשחק.

סטארטאפים שמגיעים לשלב השיווק צריכים כיום למצוא דרכים יצירתיות לפרסם את עצמם, כך שהקמפיין יביא תוצאות, יעיד על החדשנות של החברה, יגיע לקהל רחב אך בעיקר לקהל היעד, וכל זה חייב כמובן להיות במסגרת התקציב, שלרוב אינה גבוהה במיוחד.

שיטת פרסום שצמחה בעידן הדיגיטל היא ה-Influencer Marketing, שעיקרה הוא חבירה למובילי דעה שפועלים בערוצים דיגיטליים, כמו ברשתות החברתיות השונות ובערוצים כמו יוטיוב, והפיכתם למעין פרזנטורים של המותג. מובילי הדעה פועלים במרחב הדיגיטלי, יש להם קהל עוקבים מאסיבי או אנגייג'מנט משמעותי, ומי שעוקב אחריהם מקשיב להם ומרגיש חלק מקהילה. הרעיון בשיטת פרסום זו הוא להשתמש בערוצים הדיגיטליים האלו כדי להגיע היישר ללקוחות הקצה, ללא פרסום בערוצים המסורתיים כמו רדיו, טלוויזיה או עיתונות.

לשווק משקפי ראייה לקנייה ברשת

GlassesUSA.com היא דוגמה מצוינת לשימוש מוצלח בשיטת ה-Influencer Marketing. היא הוקמה בשנת 2008 על ידי היזמים דניאל רוטמן, אלדד רוטמן ורועי ימנר, מאז גייסה 12.5 מיליון דולר מקרן ויולה וכיום היקף המכירות שלה עומד של עשרות מיליוני דולרים בשנה. החברה פועלת בשוק האופטיקה ומוכרת משקפי ראייה אונליין. הלקוחות נכנסים לאתר, בוחרים מסגרת, מזינים מרשם והמשקפיים נשלחים אליהם בדואר. איך אפשר לקנות מוצר שמשפיע על כל המראה שלכם מבלי למדוד? הלקוחות יכולים להעלות לאתר תמונת פנים וכך לראות איך תיראה עליהם המסגרת החדשה.

פז צביק, מנהלת השיווק של GlassesUSA.com, תעביר בכנס הסטארטאפים השנתי של גיקטיים, Geektime Next, את ההרצאה Building A Consumer Lean Marketing Machine Using Influencer Marketing, שתעסוק בשיווק של חברות טכנולוגיה להמונים. לקראת ההרצאה דיברנו עם צביק על השאלות וvאתגרים העיקריים שבפניהם עומדים סטארטאפים בשלב השיווק.

1. איפה הקהל שלכם?

האתגר הראשון בכל קמפיין הוא להבין מי הקהל של החברה, אבל ב–Influencer Marketing צריך להבין גם באילו ערוצים הוא נמצא – אינסטגרם, פייסבוק, סנאפצ'ט או יוטיוב – ומה הוא מחפש ברשתות החברתיות. גם אחרי שמצאתם את הקהל והערוצים שבו הוא מסתובב, תצטרכו למצוא לכל ערוץ את התוכן המתאים לו, כדי שגם יתאים לערכי המותג וגם יצליח לייצר עניין בקרב הצד השני.

2. יצירת הקשר עם מובילי הדעה

מובילי דעה יכולים להיות שחקנים מפורסמים, כמו בראד פיט וגל גדות, וגם יוטיוברים עם מספר עוקבים גבוה במיוחד. הבחירה ב-Influencers היא קריטית, כיוון שהם צריכים להרגיש חיבור למוצר ולמותג ולרצות לשווק אתכם. החיבור הזה צריך להיות אותנטי, משום שעל זה מושתתת ההצלחה – אם העוקבים ירגישו שיש פה משהו מזויף, הקמפיין לא יצליח.

3. איך לבנות קמפיין

אחרי שהבנתם מי הקהל ויצרתם את הקשר עם מובילי הדעה, צריך לדעת מה אתם רוצים מהם, איזה סוג קמפיין אתם רוצים שהם יעלו – אינסטגרם, פודקאסט, בלוג, פייסבוק לייב? ואיך אתם רוצים שהם יעבירו את המסרים – בתמונת אווירה שהמוצר שלכם "במקרה" נמצא ברקע, או בתמונה שמתמקדת במוצר שלכם ובו בלבד.

4. איך סוגרים עסקה?

העסקאות שנסגרות ב-Influencer Marketing הן שונות – העסקה נעשית מול איש אחד שהוא מותג בפני עצמו, ולכן היא חייבת להיות טובה לשני הצדדים. יש כמה מודלים בעסקאות מול מובילי הדעה: חלקם הופכים לשותפים והעסקה מולם היא בעצם בניית שותפות; חלקם מרגישים נוח בעמדת הפרזנטור והעסקה מולם מעט פשוטה יותר. אך בשני המקרים מדובר בעסקאות ארוכות טווח, בבניית מערכת יחסים של החברה עם מובילי הדעה ועם הקהל שלהם, במטרה להיות כל הזמן בתודעה של היוזרים.

5. איך מודדים קמפיין ב-Influence Marketing?

בניגוד לקמפיינים מסורתיים, כמו באתרי אינטרנט או בטלוויזיה, בתחום ה-Influencer Marketing לא עולה לאוויר פרסומת ולמחרת כבר אפשר לראות את התוצאות שלה – שיעור החשיפה, אחוזי הרייטינג ועוד. בתחום זה מדידת הקמפיינים מתבצעת בכלים שונים ולאורך זמן, וגם החזר ההשקעה ארוך יותר. אילו כלים קיימים, מהי שיטת המדידה ואילו שיטות מעידות על הצלחה או כישלון?

רוצים לקבל את כל התשובות ולשמוע את ההרצאה המלאה? רכשו עכשיו כרטיס ל-Geektime Next

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: