הגיפים משתלטים על הניוזלטר – כך תצטרפו למהפכה

הם בולטים, כיפיים ומעבירים מסרים בצורה הרבה יותר ברורה. הנה מספר דוגמאות לשילוב מוצלח וממוקד של גיפים בניוזלטרים

 

junk mail

מאת דנה תור, מנהלת תוכן, אקטיב טרייל.

הגיף לא נולד היום, האמת שהגיף (Graphics Interchange Format (GIF הוא בעצם בן המילניאל בעצמו, כמי שנולד ב-1987, אבל השימוש בו צבר תאוצה בעיקר בחמש השנים האחרונות כשיוצרים בתחומים שונים, מגיימינג, עיצוב וצילום ועד עיתונות ושיווק הבינו את הכוח העצום שטמון בו. פייסבוק אפשרה להטמיע אותו בשנת 2015 והיום הגיף הוא כבר חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. הוא קצר וחמוד וחוזר על עצמו, קל להכין אותו לבד ואפשר גם להשתמש בגיפים מוכנים מראש.

מי מאיתנו לא אוהב גיפים?

בין אם כחלק ממאמר, פוסט בפייסבוק, או הודעה לחבר, הגיפים עוזרים לנו להביע את עצמנו בצורה חביבה, משעשעת ואסתטית והם דרך נהדרת להעלות חיוך לנמען הגיפים שלנו. כמו באמצעים הדיגיטליים השונים, גם במייל הגיפים מככבים והם יכולים ממש לשדרג את הדיוורים שלכם ולהפוך אותם לחוויה מהנה לקוראים שלכם, שיחכו למייל שלכם כדי לראות איזה גיף שמתם הפעם.

כך, מהיבט שיווקי אחד הם יכולים לתרום לברנדינג של המותג שלכם, כמותג מגניב, צעיר, בועט, מעודכן ומשעשע שיודע לפנות אל קהל הקוראים או הנמענים שלו ולבדר אותם. מצד שני, הם לא רק מגניבים, האפקט של הגרפיקה הזזה יכול ממש לעזור לכם להעביר את המסר שלכם לנמענים שלכם, או לגרום להם לבצע את הפעולה שאתם רוצים, בין אם זה ‘קריאה נוספת', רכישה של המוצר שלכם או כל דבר אחר.
הנה כמה דוגמאות מוצלחות למיילים עם גיפים, מהם ניתן ללמוד איך לדוור באמצעות התמונות הזזות האלו כדי לשווק בדרך קצת יותר יצירתית ולהגיע לעוד ועוד לקוחות ונמענים מרוצים:

גיף המדגיש קריאה לפעולה אפילו בלי קריאה לפעולה

אחת הדרכים לשימוש בגיף במייל היא להדגשת הקריאה לפעולה בצורה אורגנית, כך שהקריאה לפעולה כלל לא מרגישה כמו קריאה לפעולה. עם קצת חשיבה עיצובית נכונה ובאמצעות הגיף אתם יכולים לגרום ללקוחות שלכם ללחוץ על התמונה הנעה (והנאה) ולבצע את הפעולה, מבלי שהם יתבקשו ללחוץ על כפתור גנרי שקורא "לקבלת ההנחה" או "לקריאה נוספת". זה עובד בצורה קצת מסתורית, אבל אין ספק שזה עובד.

כדי להבין איך לעשות את זה, קחו לדוגמה את המייל של חברת הטי-שירטים האמריקאית Treadless, שהשתמשה בגיף כדי להבליט את ההנחה שלה לחג האהבה וכך גרמה לנמענים שלה ללחוץ על התמונה ולבצע את הפעולה שהיא רצתה:

treadless gif

 

גיף מקדם מכירה

הגיפים יכולים להיות דרך לא רעה בכלל ליצירת אינטראקציה עם הגולשים. מותג האופנה FOREVER 21 שמדוור הרבה עם גיפים יצר מייל שיווקי מסוגנן המזמין גולשים להשתתף בפעילות של "גלו את ההנחה שלכם" על ידי לחיצה על הגיף של זכוכית מגדלת. המותג מבטיח הנחה של עד 100$ (לא ידוע אם הם קיימו את ההבטחה) למי שילחץ על זכוכית המגדלת וינסה לגלות את ההנחה שלו. יש גם גיפים נוספים של הנחה באותו הסגנון, כמו למשל גיף בצורת גלגל מזל של מספרים מתחלפים שכאשר לוחצים עליו, הגלגל נעצר על מספר מסוים והוא סכום ההנחה שאותו משתמש זכאי לו.

המייל של FOREVER 21:

forever 21 gif

 

גיף אסתטי להעברת מסר

הגיף לפעמים גם יכול לשמש במייל כחלק מהגרפיקה גרידא; כאיזשהו רקע, תפאורה סימפתית לתוכן המייל שמסייעת להעברת המסר הכולל. כך למשל במייל הזה שנשלח מה-New Yorker:

The new yorker gif
גם מותג האופנה הישראלי STORY משתמש בגיפים אסתטיים לספר על מבצעים והנחות:

story gif

 

ויקטוריה סיקרט השתמשו גם בגיף צבעוני לשיווק המייל של בגדי הים של המותג, הנמכרים בשיטת MIX&MATCH:

victoria's1

 

victoria's2

גיף תיירותי

חברות ומותגים בתחום התיירות והנסיעות נוהגות לשווק את עצמן בעזרת תמונות יפות של האתר/המלון/המדינה אותה הם משווקים. הגיף מאפשר לחברות תיירות להציג תמונות שונות של המקום באמצעות תמונות מתחלפות וכך לחסוך בשטח המייל. כך למשל עושה חברת ClubMed והיא בוודאי לא חברת התיירות היחידה שעושה שימוש בטריק השיווקי הפשוט הזה באמצעות הגיף:

clubmed 1

clubmed2

 

 

גיף סתם כי בא לי לדוור

הגיף האחרון שהוא דוגמה מצוינת לשיווק באמצעות גיף הוא גיף של "סתם כי בא לי לדוור". יש מדוורים שממש משתמשים או יוצרים גיפים במיוחד בשביל הנושא של המייל שלהם וכך הגיף מחליף את התמונה או את הגרפיקה שהייתה באה במקום. אם אתם יודעים ליצור גיפים כמו שצריך, העברת המסר באמצעות הגיף יכולה להפוך את המייל שלכם לויראלי ממש, ושימוש בגיפים ממש טובים באופן קבוע, יכול להעלות את אחוזי הפתיחה של המיילים שלכם, כי הנמענים שלכם יפתחו את המייל שלכם אפילו רק בשביל לראות איזה גיף שמתם הפעם (ואז יישארו לקרוא את המייל).

nuschool1

 

nuschool2

מיילים עם גיפים הם כיפים, משעשעים, אסתטיים והם כלי מצוין להעברת מסרים וליצירת ויראליות ואהדה בקרב הקהילה שלכם. גם אם מדובר בגרפיקה שדורשת עוד קצת מאמץ או מחשבה, זאת השקעה משתלמת. מלבד זאת, הגיפים גם נורא קלים להטמעה במערכת הדיוור, אז לא צריכה להיות לכם שום בעיה ליצור את הגיף המושלם ואת הניוזלטר הוויראלי הבא!

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה הגדולה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני, המציעה מענה One Stop Shop לשיווק עסקים גדולים וקטנים כאחד. הפלטפורמה שלנו כוללת מערכת דיוור רב לשונית וקלה לשימוש, דפי נחיתה, טפסי הרשמה ופופאפים, שליחת סמס, כלי סקרים ועוד. אקטיב טרייל משרתת חברות ומותגים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם, עם משרדים בישראל, צרפת וגרמניה.
סטארטאפ? לאקטיב טרייל יש הצעה אקסלוסיבית במיוחד: קבלו 6 חודשים של שימוש חינם במערכת, ללא הגבלה! אנו מזמינים אתכם להירשם לתכנית ה-Startup Booster.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

7 Comments on "הגיפים משתלטים על הניוזלטר – כך תצטרפו למהפכה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
שלומי
Guest

מתי וואטאפ תתמוך בגיפ בצורה מושלמת??

ליאור
Guest

אבל בפועל הרבה פשוט יגנבו תמונות מהרשת במקום לצור בעצמם, לא?

שרון
Guest

אגב, טלגרם כבר מאפשרת שימוש בגיפים מ2014, מתקדמת, מהירה וטובה בהרבה יותר מוואטסאפ.

דור
Guest

אהבתי! (:
אני עושה גיפים מסרטונים כאן

דור
Guest

אהבתי! (:
אני עושה גיפים מסרטונים דרך האתר הזה
http://makeagif.com/youtube-to-gif

Dana, ActiveTrail
Guest

כן אין ספק שהגיע הזמן שיהיו גיפים בווטסאפ. טלגרם בהחלט מנצחת

סר יצחק
Guest

אבל הם לא נתמכים באאוטלוק… שזה 60-70% מהישראלים… (ואני בכלל על מק)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: