חיזוי ויזואלי: 6 הטרנדים הוויזואליים שיכבשו את 2017

אילו טרנדים צפויים להציף את הרשתות החברתיות, את הפרסומות ואפילו את המאמרים שאנו נחשפים אליהם מדי יום, ואילו שינויים עולמיים הם מסמלים? 6 טרנדים שכדאי לשים אליהם לב

צלם/תמונה: CliqueImages/ Getty Images Israel

מאת יקיר אדרי, מנהל תיק לקוחות ואחראי שיווק Getty Images Israel

כל ויזואל שאנו נתקלים בו ברשתות החברתיות, בפרסומות או במאמרים ברשת עוזר לנו להבין את העולם שסביבנו, ולכן מעניינת השאלה – האם אפשרי לחזות את סוגי התמונות שאליהן ניחשף בשנה הקרובה. לא נשאיר אתכם במתח, התשובה היא כן.

בכל שנה צוות מיוחד מחפש ומנתח מידע ממיליוני תמונות, וחוקר אירועים חשובים במדיה, בתרבות הפופולרית, באמנות ובשיווק. בסופו של תהליך זה הצוות יוצר חיזוי ויזואלי ברמת דיוק גבוהה לטרנדים שאנו צפויים לראות בעתיד הקרוב. תחזיות משנים קודמות הגשימו את עצמן והופיעו בשלל מקומות: מקמפיינים זוכי פרסים ועד לגלריות סביב לעולם. הטרנד הטכנולוגי Extended Human מ-2016 הופיע בצורות רבות, אך הבולטת בעיקר הייתה באחד האירועים המעניינים של עולם האופנה: הגאלה והתערוכה במוסד לתחפושות של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות. הנושא באירוע זה היה Manus X Machina, כלומר אופנה בעידן הטכנולוגיה.

טרנד נוסף בשם Messthetics קיבל ייצוג בקמפיין Liquid של נייקי ובקמפיין מלא צבע בשם MacBook Pro spots של אפל. בנוסף, טרנד שנחזה ב-2014, המטשטש את גבולות המגדר בשם Genderblend, המשיך להתפתח ב-2016 והגיע לשיא בהכרזה של חברת האיפור CoverGirl על בחירה בנער בן 17 כדובר החברה. אבל כל אלה היו בשנים שחלפו, אלו טרנדים ויזואליים חדשים תביא איתה 2017 ואילו ימשיכו איתנו שנה נוספת?

1. Virtuality

מקורות הטרנד הזה נמצאים במדיה החברתית. אינסטגרם פתחה את הרעב העצום שלנו לתוכן מיידי מגוף ראשון, וההצלחות האדירות של ה-story בסנאפצ'אט ובאינסטגרם לקחו את הטרנד צעד קדימה. בזמן האחרון נראה כי הפילטרים ירדו לחלוטין והתוכן באפליקציות הללו מרגיש אימפולסיבי, לא מתוכנן ואותנטי לגמרי. התוצאה היא תחושה המאפשרת לנו לחוות את העולם דרך עיניו של מישהו אחר. ב-2017 טרנד ה-Virtuality ימשיך לפתח את הקו הזה וייתן לנו את התחושה שאנו מרגישים חלק מהתמונה ומהמתרחש בה. אנו כבר לא רק צופים, אלא גם חווים.

צלם/תמונה: Justin Case/ Getty Images Israel

2. Color Surge

לאחר תקופה שבה צבעים עמומים ופילטרים מיושנים היו פופולריים, אנו עדים לחזרה משמעותית של גונים חזקים. בין אם מדובר בוויזואל חד-גוני, משונה או כתוספת – הכינו עצמכם לעלייה בשילובי צבעים מיוחדים ודינמיים. טרנד ה-Color Surge מדגיש את היכולת שיש ליוצרי התמונות לשחרר עצמם מחבלי הצבע הקונבנציונליים ומהתיאוריות המקובלות המכתיבות לנו איך דבר אמור להיראות. שפה ויזואלית מתוחכמת מאפשרת שימוש חדש בצבעים, כזה שלא יכולנו להשתמש בו בעבר. בכך אנו שוברים את הכלים ומאמצים זיווגי צבעים שעד כה נראו לנו לא טבעיים.

צלם/תמונה: Tara Moore/ Getty Images Israel

3. Unfiltered

הטרנד הזה מדגיש מעבר לכיוון אסתטיקה דוקומנטרית, בה אנו מצפים לראות מותגים משתמשים בשפת העיתונות המצולמת כדי לספר סיפורים חזקים יותר. טרנד האותנטיות נחזה כבר בשנת 2004 והתפתח ב-2015 לטרנד ה-Outsider, בו הודגשה האאוטסיידריות כתוצאה מרצון החברה להזדהות עם דמות האנטי גיבור. טרנד ה-Unfiltered לוקח זאת צעד נוסף קדימה, כאנטיתזה לפרסום "נקי" השואף לשלמות.

צלם/תמונה: Phyllis Leibowitz/ Getty Images Israel

4. Gritty Woman

אנו עדים לעלייתה של אישה מזן חדש, כזו המוכנה לשנות את פני זירת הקרב. בתמונות היא נראית לוחמת, פמיניסטית, פנומנלית, כזו שמתעניינת יותר במה שהיא מסוגלת לעשות מאשר באיך שהיא נראית. ראינו אותה מתפתחת משילוב של טרנדים אחרים מהעבר, כגון Female Rising משנת 2013, ומאז ראינו עלייה חדה בביקוש לתמונות של נשות "שטח" ונערות שוברות סטריאוטיפים. אישה מהזן החדש היא המשך ישיר לטרנד ה-Genderblend שתיעד פירוק נוסף של גבולות המגדר במדיה ובחברה. לאישה זו יש גם נגיעות לטרנד ה-Messthetics אשר הציג דמויות מיוזעות, מלוכלכות ובעלות עוצמה.

צלם/תמונה: Nick Dolding/ Getty Images Israel 

5. Global Neighborhood

יש אפקט אדיר למעבר הגלובלי של אנשים, מידע וסחורה על החברה, וגם על עולם התמונות. תופעות כגון גלובליזציה ומעבר לארצות שונות נמצאות בעלייה, ובעקבות כך צפויים לגדול הגיוון והייצוג של כל סוגי הזהויות. בעולם כה מחובר מבחינה חברתית ולכאורה ללא גבולות וירטואליים, כבר לא ניתן לשער את חזותו של אדם רק לפי ארץ מגוריו או מוצאו. כיום זהות תרבותית הופכת לנושא מורכב וגמיש יותר, והטרנד מאמץ בדיוק את התכונות האלה – הזהויות הקולקטיביות שלנו פחות מחוברות למקום מסוים, ויותר מחוברות ל"אני מאמין" של האדם.

צלם/תמונה: Granger Wootz/ Getty Images Israel 

6. New Naivety

האסתטיקה הנקייה והמדויקת שהונחלה על ידי הרשתות החברתיות בגרסאות הקודמות שלהן נדחו על ידי דור המילניום, שהתחבר דווקא לאינסטגרם, לסנאפצ'אט ולפלטפורמות ויזואליות אחרות בתור כלי האינטראקציה הראשי שלו. טרנד זה מאמץ ויזואלים ספונטניים, שובבים ולעיתים לא נוחים למראה, ואנו צפויים לראות יותר מותגים מתרחקים מהצילום הסטרילי והמדויק ומתחברים לגישה קלילה, טבעית וכיפית. אלו תמונות אמיתיות ובעלות כוח חיות שגורמות לאנשים לצחוק.

צלם/תמונה: Anne Clements/ Getty Images Israel 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: