חברת Gett רוכשת את חברת Radio Taxis והופכת לחברת המוניות הגדולה בבריטניה

חברת Gett רוכשת את חברת המוניות השחורות הבריטית Radio Taxis והופכת כך לחברת המוניות הגדולה בבריטניה עם יותר מ-11 אלף מוניות

מקור: Radio Taxis

מקור: Radio Taxis

החברה הישראלית Gett (גט-טקסי לשעבר) היא מזמן כבר לא רק חברת מוניות ובישראל היא פעילה בתחומים נוספים כמו למשל שליחויות. למרות זאת, ליבת הפעילות שלה נשארה סביב המוניות וכחברה בינלאומית שפעילה גם בלונדון, מבצעת החברה רכישה משמעותית והופכת להיות חברת המוניות הגדולה בבריטניה.

Gett תשלוט ביותר ממחצית המוניות בלונדון

חברת Gett הודיעה כי היא רוכשת מידי חברת האחזקות Mountview House Group את חברת המוניות השחורות (המוניות המורשות) הלונדונית Radio Taxis, שמסיעה מדי שנה כמיליון נוסעים. יחד עם Radio Taxis רוכשת Gett עוד 2 חברות אחרות שבשליטת חברת האחזקות הבריטית: Xeta ו-One Transport. לאחר הרכישה הזו יעמוד צי המוניות השחורות של Gett בלונדון על 11.5 אלף מוניות שמהוות כמחצית מכלל המוניות בעיר. לשם השוואה, כל צי המוניות של החברה בישראל עומד על כ-5,500. אלפי המוניות שהצטרפו עתה לצי של Gett יציעו גם הן מחירונים קבועים, מה שיאפשר לנוסעים ליהנות ממחיר נמוך בעד 30 אחוז ממחיר המונה בנסיעות ארוכות.

ב-2015 הכניסה Gett ברחבי העולם סכום שיא של חצי מיליארד דולר, סכום שמהווה זינוק של 300 אחוזים. החברה הוקמה בשנת 2010 על ידי רועי מור ושחר וייסר ומאז הקמתה היא גייסה כ-207 מיליון דולר. החברה פעילה ביותר מ-50 ערים ב-5 מדינות וצי המוניות שלה כולל עתה לאחר הרכישה כ-50 אלף מוניות.

בהתייחסו לגיוס, מסר ג'פרי ריזל, יו"ר ומנכ"ל Mountview House Group: "הדירקטוריון שלנו כולו בעד ההצטרפות ל-Gett. עתיד הפעילות העסקית, הנהגים והלקוחות שלנו ישתפר משמעותית הודות להצטרפות ל-Gett שהוא גם מותג טכנולוגיה מרגש וגם אפליקציה ברמה בינלאומית".

בשיחה עם גיקטיים מספר נחשון דוידאי, סמנכ"ל שיווק הגלובלי של Gett, כי RadioTaxis הוא מותג אייקוני באנגליה, עם מסורת רבת שנים ורשת ענפה של לקוחות עסקיים, והרכישה תאפשר לחברה לספק שירות טוב יותר ללקוחות העסקיים וגם לספק יותר עבודה לנהגים שלה.

נהגי המוניות בלונדון ידועים במאבקים שלהם ב-uber. האם עכשיו, כשיותר ממחצית מהנהגים (מחצית המוניות השחורות בלונדון) בבריטניה עובדים איתכם, אתם תיקחו חלק פעיל במאבק?

דוידאי: "אנחנו תמיד תומכים בנהגים העובדים איתנו, וכך גם בלונדון. הדרך הטובה ביותר לתמוך בנהגים היא על ידי מתן השירות הטוב ביותר במחיר אטרקטיבי ללקוחות ולנהגים כאחד. זה הסוד לשמירת לקוחות (ונהגים) על הפלטפורמה שלנו. בלונדון (ובניו יורק) השקנו שירות Fixed fares, המבטיח ללקוחותינו מחיר ידוע מראש (ונמוך יותר ממחיר המונה). בנוסף, בלונדון ה-black cabs הן המכוניות היחידות המורשות לנסוע במסלול האוטובוסים – ובכך מאפשרות ללקוחותינו הגעה מהירה יותר ליעדם. השילוב המנצח שאנו והנהגים העובדים איתנו מספקים ללקוחות – נסיעה מהירה יותר במונית יוקרתית עם נהגים מקצועיים, מבוטחים כראוי, ובעלות אטרקטיבית – היא הדרך הטובה ביותר לתמוך בנהגים".

אנחנו רואים, בעיקר בישראל, כיצד Gett מתפתחת לכיוונים נוספים של שליחויות ושיתופי פעולה עם חברות וספקי שירותים מקומיים. האם גם במדינות אחרות אתם מתכננים לפתח תחומי פעולה נוספים?

דוידאי: "כן. למעשה, Gett כבר התרחבה לתחומי פעילות נוספים גם במדינות אחרות. למשל בלונדון אנחנו פעילים, בדומה לישראל, בשליחיות, עם תשתית משמעותית. בנוסף אנו מקדמים שיתופי פעולה עם מותגים מובילים כמו למשל Veuve Cliquot, מותג שמפניה גלובאלי מוביל, כרטיסי אשראי וחברות תקשורת"

האם אחרי הרכישה בלונדון יש סיכוי לראות רכישה של חברת מוניות ישראלית גדולה?

דוידאי: "מטרתנו המוצהרת היא להמשיך להתרחב ולייצר ערך לבעלי המניות בכל הטריטוריות בהן אנו פועלים ובכל דרך אפשרית…"

לקריאה נוספת:

טכנולוגיית גלים אולטרא-סוניים חדשה תנוסה היום לראשונה בערוץ 2

שיתוף פעולה חריג בין Gett ל-Moovit, יאפשר להשוות בין אוטובוס למונית

 

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: