ג׳ורג׳ הוץ מסכסך בין אילון מאסק למובילאיי: "מובילאיי היא חברה כושלת"

ג'ורג' הוץ, אחד ההאקרים המפורסמים בעולם, שעומד מאחורי פיתוח רכיב שיכול להפוך רכב רגיל לרכב אוטונומי, התבטא קשות כנגד הטכנולוגיה של מובילאיי ולדבריו, הוא היה אחד מהגורמים להפסקת שיתוף הפעולה בין החברה הישראלית לטסלה. בין היתר אמר הוץ: אל תבנו על מובילאיי לעתיד של הרכב האוטונומי

ג'ורג' הוץ. מקור: Comma.ai

ג'ורג' הוץ. מקור: Comma.ai

לפני מספר שבועות נודע שטסלה, יצרנית המכוניות האוטונומיות של אילון מאסק, הפסיקה לשתף פעולה עם חברת מובילאיי, לצורך הפיתוח של הרכב האוטונומי שלה. אבל האם אחד ההאקרים המפורסמים בעולם, שהיה הראשון לפרוץ את האייפון ואת הפלייסטיישן 3, הוא זה שאחראי על המהלך?

הוץ: "מובילאיי חברה כושלת"

ג’ורג’ הוץ (geohot) הפך לשם ידוע בקהילת הטכנולוגיה בזכות פריצת מכשיר האייפון הראשון בתחילת 2008 מה שאיפשר לכל המשתמשים ‘לפתוח’ את המכשיר שלהם, למרות הסתייגותן של אפל ו-AT&T. בנוסף, התפרסם הוץ גם בזכות הפריצה לקונסולת המשחקים פלייסטיישן 3 – ותביעתה של סוני נגדו כתוצאה מכך. לפני מספר חודשים חשף ההאקר, שהספיק בדרך גם לעבוד בפייסבוק, את comma.ai, המיזם החדש והמעניין שלו.

במסגרת כנס Disrupt בסן-פרנסיסקו, שם הציג הוץ את הסטארטאפ החדש שלו, חשף היזם קצת ממה שהתרחש מאחורי הקלעים ומה שגרם לו להקים את החברה. לדבריו, לפני יותר משנה, הוא פנה לאילון מאסק, היזם שמאחורי יצרנית הרכב האוטונומי טסלה, והציג בפניו את נחיתותה לכאורה של הטכנולוגיה שבה השתמשה החברה. כידוע, באותה תקופה, השתמשה טסלה בטכנולוגיה של חברת מובילאיי הישראלית.

כאשר מיפה הוץ את עולם הרכב האוטונומי, הוא שייך את החברה הישראלית לקטגוריית ה'ליצנים' (Jokers) ואמר שהצ'יפ שהחברה מייצרת "לא טוב ולא מיועד לנהיגה אוטונומית". על הדרך, אגב, עקץ הוץ חברה ישראלית אחרת, OTTO, שנמכרה לאחרונה לאובר תמורת 680 מיליון דולר ואמר שהיא "היתה רעבה ואז קיבלה מיליונים על גבי מיליונים מאובר".

אולם ההאשמות החמורות כלפי מובילאיי לא נגמרו בזה והוץ כינה אותה בשם "חברה כושלת" וטען שהיא "רוצה לעבוד עם הרגולטורים, כדי להנמיך את תקני הבטיחות, כדי שיתאימו לטכנולוגיה שלה". את חוות דעתו מהטכנולוגיה של החברה סיכם היזם הצעיר במשפט "אם אתם סומכים על מובילאיי שתבנה את העתיד של המכוניות האוטונומית – פשוט אל…"

להפוך כל רכב לאוטונומי בפחות מ-1,000 דולר

מקור: Comma.ai

מקור: Comma.ai

עם זאת, חשוב מאוד להבין את ההקשר שבו נאמרו הדברים הקשים שאמר הוץ. היזם, שלאחרונה מלאו לו 26, עומד מאחורי סטארטאפ בשם Comma.ai, שפיתח רכיב קטן שמעניק יכולות נהיגה אוטונומיות לכלי רכב קיימים. הרכיב של Comma.ai כולל מצלמת דשבורד ומעבד, שמתממשקים עם חיישנים קיימים בכלי הרכב ועושים שימוש בביג-דאטה ובנתוני נהיגה שנאספו מנהגים אחרים, כדי לאפשר לרכב לנוע בצורה אוטונומית. לדבריו, הרכיב כבר מאפשר כיום לנהגים להגיע ממאונטן-ויו לסן-פרנסיסקו, נסיעה של בערך שעה, מבלי לגעת בהגה או בדוושות הרכב. הוץ הדגיש שבניגוד למתחרות, לא מדובר כאן בטכנולוגיה עתידנית, אלא ברכיב שיושק עוד השנה ומחירו יעמוד על פחות מ-1,000 דולר (לא כולל תשלום חודשי של 24 דולר).

כאמור, הוץ פנה בתחילה לאילון מאסק והציע לו את הטכנולוגיה כתחליף לזו של מובילאיי. לדבריו, הם החלו במגעים שארכו 3 חודשים, כשמאסק הציע לו בונוס של מיליונים רבים של דולרים, אם הטכנולוגיה שלו תהיה טובה יותר מזו של מובילאיי. לדברי הוץ, ברגע האחרון, ביקש מאסק להוסיף סעיף שמאפשר לו להטיל וטו על העסקה, לאחר שיושלם הפיתוח, מה שגרם להוץ לסרב, לפוצץ את המגעים ולהקים בעקבות כך את הסטארטאפ החדש שלו. הוץ השווה את מה שמתרחש כיום בעולם הרכב האוטונומי למתרחש בעולמות המובייל: "אם טסלה היא ה-iOS, אני רוצה להיות האנדרואיד. שהמנהל של פורד יצטרך לבחור בין 2 מערכות הפעלה ולהחליט האם הוא רוצה להיות נוקיה, שמתעקשת על מערכת משלה ונכשלת או סמסונג, שמאמצת מערכת הפעלה שפיתח מישהו אחר – ומצליחה".

מאסק אגב התייחס בעבר להוץ ואמר "ג'ורג' הוא האקר מדהים. אבל אי אפשר לפתח תוכנות על ידי האקינג".

במובילאיי סירבו להגיב לידיעה

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

7 Comments on "ג׳ורג׳ הוץ מסכסך בין אילון מאסק למובילאיי: "מובילאיי היא חברה כושלת""

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוסי
Guest

מסכים אתו, הטכנולוגיה של מובלאי היא בורג קטן ברכב האוטונומו ואסור שייבנה הרכב האוטונומי רק על ראיה ממוחשבת שבה משתמשת מובלאי.
ויז'ן לבדו לא יכול להיות מספיק, ואגב זו הסיבה שמובלאי לא מתחייבת למנוע תאונות אלה להקטינם!!!

גילוי נאות: אני עבדתי שם, וגאה על כך ובחברה, ומאחל לה רק הצלחה.

המתעניין
Guest

חושב שאי אפשר להכליל ולהגיד שהטכנלוגיה שלהם לא טובה , אולי היא לא יושבת כמו כפפה לטובת האוטונומיה אבל בהמשך הדרך מצפות לכם הפתעות.

תוספת , בכתבות שלך אין פן אישי ויותר מידי מרגיש לי "מונוטוני", הכתבות שלך כולם מרגישות אותו דבר .

עוקב אחרי הפרוייקט הרבה זמן
Guest
עוקב אחרי הפרוייקט הרבה זמן

זה לא מתאים לכל רכב קיים ואפלילו לא לרובן (רק לרכבים עם יכולת שמירת נתיב מובנת) דבר שלא נאמר פה.

גיל בייטס
Guest

אני חושב שהטכנולוגיה של מובילאיי מיועדת למערכות סיוע נהיגה ולא מערכות אוטונומיות אבל אולי עובדים על משהו…בכל מקרה אין שום הגיון להשתמש רק במצלמות כשיש רדארים ואמצעי חישה אחרים מדויקים להפליא ויעילים הרבה יותר

סטארטאפיסט
Guest

אפשר להעביר ביקורת על מובילאיי אבל לקרוא להם "ליצנים" ולטעון שהאקר פיתח פתרון טוב יותר נשמע לי כמו יומרנות ויהירות.
בינה מלאכותית, למידת מכונה ושאר האלגוריתמים שמעורבים במערכות מהסוג הזה הם לא דברים שהאקר יכול "לפצח" בלילה. מדובר על איסוף וניתוח כמויות נתונים, ניסוי וטעיה, סטטיסטיקה והסתברות, ועוד ועוד.
מאסק סיכם זאת יפה: "האקר מדהים אבל אי אפשר לפתח תוכנות ע"י האקינג". האקר הוא לא מפתח תוכנה ואין קשר בין הדברים.
בסופו של יום נראה מה בדיוק הבחור הזה יוציא לשוק ועד כמה הוא יהיה מוצלח. ההימור שלי: הוא יביך את עצמו.

מתן
Guest

נראה מה יהיה בסופו של יום, בטח עוד זמן קצר נשמע שוב מטסלה, זה נשמע לי מאוד יומרני ורברבני הדברים שהוא אומר. הגישה שלו מזכירה לי גישה של ילדי גנון, בסופו של דבר האקר זה אחד שרוכב על חולשות של אחרים בעוד שמפתחי תוכנה בונים את המחר, יחי ההבדל הקטן. נראה מה האקר יעשה בעתיד…

אדון שוקולד
Guest

הודיע בסוף השבוע על סגירת הפרוייקט שלו.

בסופו של דבר מתברר כליצן ולא יותר מזה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: