הטלוויזיה היא השוק הגדול הבא [Geektime Conference]

רן הר-נבו, מייסד 5min שנמכרה ל-AOL מסביר מדוע לדעתו ווידאו מקוון הוא התחום בו סטארטאפיסטים צריכים להתמקד, וכיצד הם יכולים לעקוף את חברות הכבלים והלווין.

רן הר-נבו. מקור: Geektime

רן הר-נבו. מקור: Geektime

בחלק השני של אירוע Geektime Conference עלה לבמה רן הר-נבו, המייסד העומד מאחורי חברת הסטארטאפ 5min שנמכרה ב-2010 ל-AOL תמורת כ-65 מיליון דולרים. כיום רן הוא סגן נשיא ומנהל חטיבת הווידאו של AOL עצמה, והוא מאמין שתחום הוידאו המקוון מהווה את המהפכה הגדולה הבאה.

שוק פוטנציאלי ליזמים

רן פתח בכך שהצהיר כי כיום רוב המשתמשים אינם רוכשים מסכי טלוויזיה נוספים. בדרך כלל כשאנו רוכשים מסך טלוויזיה חדש הוא מגיע על חשבון המסך הקיים בבית, והמסכים היחידים המתרבים הם מסכי הסמארטפון והטאבלט המשתלטים על השוק. המסכים הקטנים הללו הם אלה שהובילו לשינוי שוק הוידאו, ופתיחתו של קונספט חדש בתחום זה.

כיום, צפייה בוידאו היא הפעילות המועדפת במכשירים הסלולריים, כאשר אינטל מעריכה כי במהלך השנים הבאות 90 אחוזים מכלל השימוש באינטרנט יהיה צפייה בסרטונים באמצעות מכשירים המחוברים לאינטרנט. המהפכה בתחום כבר החלה ויותר ויותר משתמשים ברחבי העולם מעדיפים לנטוש את חברות הכבלים והלווין לטובת צריכת תכנים בצורה מקוונת, כאשר הולו, נטפליקס וכמובן AOL נהנות מגדילה במשתמשים ובכמות הצריכה.

אחת מהסדרות שהוכיחה כי ניתן לשבור את המחסום הזה היא בית הקלפים, שזכתה לאהדה רבה מצד ציבור הצופים ומצד המבקרים, שהעניקו לה כמה וכמה פרסים. הסדרה, שהופקה על ידי נטפליקס הצליחה לשבור את "המחסום" בין עולם הטלוויזיה בכבלים לעולם התוכן המקוון, ומדובר בצעד הראשון לקראת מהפכה.

על פי מחקרים של מכון נילסן, כבר היום האמריקאים משקיעים יותר זמן בצפייה בווידאו מקוון מאשר צפייה בכבלים, ומדובר רק בתחילתה של המהפכה. אז נכון, חברות הכבלים לא צריכות לתלות את הכפפות ויש עוד הרבה מאוד זמן עד שהמידע הנוכחי יתחיל להשפיע עליהן בצורה משמעותית, אך אין ספק שזהו הכיוון הברור, במיוחד לאור העובדה שמדובר בתעשייה שתגרוף 10 מיליארד דולרים כבר ב-2017.

זיהתה את השוק

רן, או יותר נכון AOL עובדת כיום עם למעלה משמונה סטארטאפים הפועלים בתחומים המשמעותיים של הווידאו – ייצור תכנים באיכות גבוהה, תכנות והתאמה של אפליקציות ומוצרים לטלוויזיות המחוברות, הפצה של התכנים הללו לכלל המשתמשים וכדומה. כיום כל בית עסק, בין אם מדובר בחברת אופנה, סטארטאפ, מלון או אפילו נאסדק זקוקים לתכנים באיכות גבוהה שיעשירו את החוויה של המשתמשים – וכאן נכנס לתמונה התוכן המקוון.

לפני כשישה חודשים החלה AOL להפיץ מגוון תוכניות שייצרה בעצמה, וחמש מהתוכניות הללו כבר אוחזות ברייטינג גבוה יותר מכל חברת כבלים בארצות הברית כיום. המגמה ברורה – כולם רוצים וצריכים תוכן, והם זקוקים לחברות שיציעו להם את התוכן האיכותי ביותר, בצורה הנוחה ביותר, על מנת שתגיע לכמה שיותר משתמשים ברחבי העולם.

נכון להיום AOL עובדת עם למעלה מ-17,000 אתרים המשתמשים בתכני הוידאו שלה, 32 ערוצי יוטיוב ובאופן כללי המשתמשים נתקלים בתכנים מבית החברה מבלי להיות מודעים שיוצרו במיוחד עבורם. כיום ניתן למצוא מספר חברות שכבר השכילו להבין את יתרונות הטלוויזיה המחוברת, כגון סמסונג, טושיבה, סוני וכמובן אפל, כאשר ה-Apple TV נמצא בשימוש של למעלה מ-11 מיליון טלוויזיות בארצות הברית לבדה.

אקסבוקס גם היא נכנסה לתחום זה, כאשר הודיעה לא מזמן שכמות הזמן שהמשתמשים משקיעים בצפייה בתכני וידאו גבוה משמעותית מאשר הזמן שמשקיעים במשחקים. בהתחשב בעובדה שמדובר קודם כל בקונסולת משחק הדבר מעיד על כך שהדרישה קיימת, והמשתמשים רוצים את התכנים המתאימים להם, בזמן המתאים להם.

רן גם שיתף במספר נתונים הרלוונטים ל-AOL: החברה שנייה ליוטיוב בארצות הברית בצריכת וידאו, וגדולה פי 2 מהולו, נטפליקס, יאהו ואפילו מיקרוסופט בתחום זה. ההנחה של החברה היא שהתוכן לא צריך להשאר במקום אחד, אלא צריך להיות דינמי ולזוז עם המשתמש. כאן טמונות הזדמנויות עסקיות אדירות ליזמים וסטארטאפיסטים, שכן חברות הכבלים אינן יודעות או אינן מסוגלות לשכפל את ההצלחה שלהן לעולם האינטרנט, וקיים פער אותו המשתמשים מנסים למלא.

רן מאמין כי כבר במהלך 2014 סמסונג, גוגל ואפל ישיקו טלוויזיות עצמאיות משלהן, ובדיוק כפי שאפל וגוגל שינו את הסטנדרט בתחום הטלפוניה ואפשרו למשתמשים ליצור את התכנים המתאימים להם בעצמם, כך יעשו מהפכה גם בתחום הטלוויזיות. רן סיכם בכך ש"מלחמת העולם השלישית" תהיה בין התוכן המקוון לזה של חברות הכבלים, ויהיה מעניין לראות כיצד תחום זה יתפתח לטובת המשתמשים, ואיזה חברות ירוויחו מהכניסה המוקדמת שלהם לשוק הגדל.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה on "הטלוויזיה היא השוק הגדול הבא [Geektime Conference]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ניר
Guest

כתבה על וידאו מקוון בלי לינק לוידאו מקוון של הדברים?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: