גיק-על-אחת: אימי עירון, מייסדת ומנכ"ל סלונה

אימי עירון, מייסדת ומנכ"לית אתר סלונה, מסבירה לנו במה שונה אתר תוכן המיועד לנשים מאתר 'סטנדרטי' וכיצד נשים הפכו לכוח כה חשוב בקהילת האינטרנט

אימי עירון. מקור: יח"צ

אתר Saloona (סלונה) הינו מגזין אינטרנטי לנשים, ראשון מסוגו בארץ, המבקש לתת מענה איכותי לנשים ברשת. הוא הוקם על ידי חברת ״ביט אינטראקטיב״ ואימי עירון במרץ 2010, בהשראת דור חדש של אתרי נשים שקמו בשנים האחרונות בעולם והרחיבו את גבולות המונח 'תוכן נשי' ל-Woman Oriented Content. לא עוד עולם נשי שטחי וסטריאוטיפי, אלא תפיסת תוכן רחבה ואינטילגנטית באוריינטציה נשית ומנקודת מבט נשית, תוך התאמה מקסימלית לצרכים הייחודיים של נשים.

סלונה בנוי בפורמט ייחודי מסוגו בעולם – חצי כמגזין ערוך בקפידה על בסיס יומי על ידי מערכת וכותבים קבועים וחצי כפלטפורמת בלוגים חופשית, המאפשרת לכל אחד לפתוח בלוג ולקחת חלק פעיל ביצירת התכנים.

בסלונה פועלים כיום למעלה מ-6,000 בלוגים ומבקרים מעל ל-200,000 גולשים שונים בחודש, כש-91 אחוזים מתוכם הינן נשים בגילאי 30 פלוס. האתר עצמו פונה לנשים בגילאי 30 פלוס, שכבר עשו משהו בחייהן ויודעות מה הן רוצות. כבר היום האתר מהווה את 'כיכר הכפר' הוירטואלית וניתן להבחין בקלות בפרופיל של נשים בוגרות, דעתניות ומשפיעות. רוב הגולשות בסלונה כיום הינן נשים מובילה דעה מאזור המרכז, רובן בעלות קריירה, כמעט כולן דיגיטליות במהותן ושחקניות פעילות ברשת.

אימי עירון, פרסומאית בעלת ניסיון רב שנים בחשיבה אסטרטגית, שיווק, פרסום, קריאייטיב ותוכן דיגיטלי, עבדה בעבר כסמנכ"ל קריאייטיב פלנינג ותוכן אינטרנט בגיתם ומאז הקמתו של אתר סלונה ועד היום מכהנת כמנכ"ל. עירון מסבירה לנו את סוד ההצלחה של האתר, מעמדן של נשים בשוק ההייטק ובאינטרנט בכלל, מהם ההבדלים בין אתר תוכן המיועד לנשים לבין אתרי תוכן 'סטנדרטיים' ברשת ועוד.

כיצד עלה הרעיון עבור סלונה?

את הרעיון הגה אור קניספל, שהיה מנהל תוכן בחברת ביט אינטראקטיב, שזיהה ב-2008 עלייה של דור חדש של אתרי נשים באירופה וארצות הברית, שהציגו תוכן רחב יריעה ואינטיליגנטי כדוגמת wowowowo בארצות הברית ו-Terra Femina בצרפת. במקביל, זיהינו הזדמנות עסקית שמייצרת למפרסמים אפשרות להגיע באופן ממוקד ישירות לקהל הכי משפיע בשוק – נשים בוגרות שמנהלות משקי בית. סלונה מאפשרת למפרסמים לנהל עימן דיאלוג ישיר.

מדוע לדעתך יש פחות התייחסות לנשים בעולם הטכנולוגי בישראל ובכלל?

כמו כל תהליך של שינוי – ככל שיהיו יותר נשים בתחום הטכנולוגיה, כך היחס ישתנה בהתאם. אנחנו בתהליך של שינוי ונשים נכנסות לאט לאט לטריטוריות שהיו גבריות בעיקרן. עדיין אין ספק, לצערי, שהמשיכה לעולם הטכנולוגי והיזמי חזקה יותר אצל גברים.

כיצד לדעתך השתנה שוק העבודה בשנים האחרונות שגורם ליותר נשים לצאת למעגל העבודה ולא 'להשאר בבית עם הילדים'?

לתפישתי, האינטרנט היא המהפכה התעשייתית הבאה וההשפעה הגדולה ביותר תהיה על נשים. כיוון שיתבטלו מגבלות של זמן ומקום, שאלה מגבלות בעיקר של נשים וקהלים חדשים של נשים – אמהות, חרדיות פנסיונריות – הן יוכלו בקלות להשתלב בשוק העבודה – ישירות מביתן, ללא הצורך להתנייד מנקודה א' לנקודה ב'.

מהם ההבדלים המשמעותיים בין תוכן המיועד רק לנשים לבין תוכן המיועד כביכול לכל המינים?

מקור: אתר סלונה

ההבדל הוא באווירה, במה שנקרא – "טון אוף וויס". הסגנון "הסלונאי" מאוד אישי, קרוב ואמפתי ומשרה אווירה אינטימית של אחות נשים וקהילה תומכת ואכפתית. התכנים מוגשים באופן ידידותי ונגיש מתוך הזדהות עם הגולשות והבנה עמוקה של אורח חייהן. תראו לי עוד מדיה שמתנהגת כך.

מה לדעתך הפך את הנשים לכל כך דומיננטיות ברשת במהלך השנים האחרונות?

מחקר שיאהו ערכו השנה הראה ששני הדברים שהכי חשובים לנשים ברשת הם קשרים עם אחרים והתפתחות אישית. אני חושבת שהרשת, באופן טבעי פשוט מתאימה לדרך החשיבה הנשית: קונקטיביות, שיתוף, Crowd Sorce, שיח, איסוף מידע ולכן הן מאמצות אותה בהתלהבות רבה כל כך והופכות שחקניות משמעותיות בכל הערוצים: 70 אחוזים בפייסבוק, 80 אחוזים בגרופון, 60 אחוזים ב-E-Commerce כמו גם 41 אחוזים בבלוגים (על פי נתוני מארצות הברית).

מהם שלושת הטיפים שלך ליצירת מוצר מוצלח?

זה סוג של אלכימיה, אבל אם מנסים – כמו שסטיב ג'ובס אומר – 'לחבר את הנקודות לאחור' אז קודם כל עליכם לדאוג לשותפים טובים לדרך, לאחר מכן להיות מוכנים להכשל ולבסוף לבוא מצויידים בנחישות ובעקשנות.

מהן התוכניות העתידיות שלך עבור סלונה?

להיות גוף התוכן הנשי המשמעותי ביותר, שמתווה את סדר היום במגוון פלטפורמות מדיה.

אם היית יכולה לתת טיפ אחד ליזם המתחיל, או ליזמית המתחילה – מה היית אומרת?

אם הלב שלכם במקום הנכון, אתם כנראה במקום הנכון. בלי לב אין כלום, לדעתי. :)

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

10 Comments on "גיק-על-אחת: אימי עירון, מייסדת ומנכ"ל סלונה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Yael Sverdloff
Guest

יזמות של נשים היא תמיד יזמות של מהות. סלונה היא דוגמא נשית ומרגשת לתנועה נשית שמתגבשת בנדיבות. כל הכבוד לך אימי- כל הכבוד לבלוגריות המצטרפות… גם אני בדרך.

Imi Eiron
Guest

קדימה יעל (; מחכים

Yael Sverdloff
Guest

הבלוג נולד' תודה על העידוד!

Yael Sverdloff
Guest

הבלוג נולד' תודה על העידוד!

Yael Sverdloff
Guest
Yael Sverdloff
Guest
Imi Eiron
Guest

Yael Sverdloff מזל טוב :)

ציפי דותן
Guest

הרעיון של מגאזין אינטרנטי לנשים הוא רעיון מבריק. זה לא כמו חוברת לאישה שמתאימה לרוב
לנשים צעירות,לטרנדים אופנתיים ועיתונות צהובה.
אני כותבת, פעם בעיתון דבר (לפי זה אפשר לדעת בת כמה אני)וכיום יותר לעצמי כביבלוטרפיה.
לעיתונים עם אג'נדה צעירה וצבעונית אני בהחלט ומה שיש לי לומר לא רלוונטי,אשמח אם אקבל עצה כיצד לכתוב למגזין זה ומישהו שיבקר את כתיבתי כדי שלא אעשה צחוק מעצמי.
אשמח לתשובה מפורטת וגם אודה מאד.
ציפי

אימי עירון
Guest

ציפי יקרה בסלונה פועלת פלטפורמת בלוגים חופשית ופתוחה לכולם. פועלים בה כ 6000 בלוגרים שרובם אינם כותבים מקצועיים וכותבים בשביל הכיף.
מוזמנת להצטרף
http://saloona.co.il/blog-tips/

ציפי דותן
Guest

הרעיון של מגאזין אינטרנטי לנשים הוא רעיון מבריק. זה לא כמו חוברת לאישה שמתאימה לרוב
לנשים צעירות,לטרנדים אופנתיים ועיתונות צהובה.
אני כותבת, פעם בעיתון דבר (לפי זה אפשר לדעת בת כמה אני)וכיום יותר לעצמי כביבלוטרפיה.
לעיתונים עם אג'נדה צעירה וצבעונית אני בהחלט ומה שיש לי לומר לא רלוונטי,אשמח אם אקבל עצה כיצד לכתוב למגזין זה ומישהו שיבקר את כתיבתי כדי שלא אעשה צחוק מעצמי.
אשמח לתשובה מפורטת וגם אודה מאד.
ציפי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: