אדבלוק תאפשר לכם לצ׳פר בקרוב אתרים שאתם אוהבים

המודל הפרסומי החדש יאפשר למאות מיליוני משתמשים לממן באופן ישיר תכנים שהם אוהבים באמצעות תשלום חודשי שהם יקבעו, בלי להיחשף בדרך למודעות פרסומיות

מקור: Flattr Plus

מקור: Flattr Plus

שיתוף פעולה בין חברת Flattr, המציעה פלטפורמה להפקדת כספי פיקדון על ידי המשתמש וחלוקתו לאתרים, ביחד עם Adblock Plus, ינסה לחולל מהפכה של ממש במוניטיזציה באינטרנט. השתיים מציגות את Flattr Plus, שירות חדש שיאפשר למשתמשים לממן באופן ישיר ולאורך זמן תכנים שהם אוהבים ללא הסתמכות על מודעות פרסומיות, מנויים חודשיים או תשלום פרטני עבור כתבות בודדות. המוצר החדש יאפשר לכם לפרגן בקלות ובאופן אוטומטי לאמנים, בלוגרים ומוסיקאים שאתם מעריכים ונוהגים לצרוך את התוכן שלהם באופן תדיר בסכום שתגדירו, מידי חודש. 

משתלם לשני הצדדים

האינטרנט מוצף בתוכן מקורי ומעניין שעומדים מאחריו אנשים מאוד מוכשרים שלאו דווקא מקבלים את מלוא הקרדיט על פרי עמלם. המודל הכלכלי העיקרי באתרי תוכן למניהם מבוסס על פרסומות, אך משתמשים רבים מאסו באלו ולכן עושים שימוש בתוספים לדפדפן שמסננים אותם. לצד חסימת הפרסומות, אותם תוספים לדפדפן צוברים לכל אורך הדרך מידע אודות הגלישה שלנו ולומדים אילו תכנים הכי מעניינים אותנו, וזה בעצם הרעיון מאחור Flattr Plus.

המודל מבוסס על כך שהמשתמש מחליט על תקציב שהוא מייעד לטיפים שיגיעו לבעלי האתרים – יוצרי התוכן, מוסיקאים, עיתונאים וכו׳, והאלגוריתם של Flattr Plus יחלק באופן אוטומטי את הסכום בקרב אתרי האינטרנט שבהם הוא מבקר הכי הרבה בהתאם למידת ה-Engagement שלו איתם. המשתמש מצידו לא צריך לעשות שום דבר או להזין פרטי חשבון בנק כל פעם מחדש, אלא פשוט לגלוש כרגיל והמערכת כבר תעשה את המתמטיקה לבד. מובן מאליו ששתי החברות שעומדות מאחורי הפיתוח לא פועלות באופן אלטרואיסטי, ולכן מכל הרווחים הן יגזרו קופון המוערך ב-10% מהסכום.

בצד השני – בעלי האתרים שרוצים לחסוך מהמשתמשים שלהם את הפרסומות המעיקות והבאנרים יכולים פשוט להירשם לשירות ולהתחיל ולקבל תשלום על התוכן עצמו. בסופו של דבר המטרה היא ליצור מצב של 'Win Win Situation', שגם יוצרי התוכן יוכלו להתפרנס בכבוד ולהמשיך ולייצר תכנים, והקוראים יוכלו ליהנות ׳משקט ויזואלי׳ תמורת תשלום. הבעיה היא שעם כל הכבוד לפרגון של הקוראים, לא בטוח שהסכומים שהם ישלמו ישתוו לאלו שאותם אתרים מקבלים בעזרת המודעות הפרסומיות, ולכן אולי לא כולם יקפצו על ׳המציאה׳. יחד עם זאת – עם למעלה מ-500 מיליון משתמשים, מספיק שגם אחוז קטן מהם יתרום כמה דולרים בחודש כדי ׳לעשות את העבודה׳.

טיל פאידה (Till Faida) מייסד Adblock Plus וחברת האם Eyeo התייחס למוצר החדש ואמר שלטענתו הם כבר הוכיחו כי ׳זו לא הכמות אלא האיכות׳ בכל הקשור למודעות, ויותר מודעות פרסומיות ובאנרים, לאו דווקא יניבו יותר רווחים. עם Flattr Plus הם הולכים צעד אחד קדימה, ומעניקים למשתמשים חופש בחירה גדול יותר בכל הקשור לאיך הם מעדיפים לצ׳פר את יצרני התוכן שהם צורכים.

במידה והקונספט מצא חן בעיניכם אתם יכולים להירשם לגרסת הבטא של השירות כאן וככל הנראה בסוף החודש הנוכחי הבדיקות יתחילו, עד שהגרסה המלאה תשוחרר לקראת סוף השנה.

וידאו – Flattr Plus

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: