שיווק סטארטאפ: 5 כלים להשגת לידים במהירות

חמישה כלים שחשוב להכיר על מנת לייצר לידים לשמור עליהם לאורך זמן.

shutterstock

אתם כבר יודעים מי קהלי היעד שלכם, המסר ברור וכך גם הגדרת המוצר – אז איך יוצרים חודש אחרי חודש פעילות שיווקית שתמשוך לאתר שלכם יותר ויותר מתעניינים רלוונטיים לרכישה\שימוש כלומר, לידים?

רגע לפני שנתייחס ל-5 הכלים שיעזרו לכם בכך, צריך להבין איפה נמצא עולם השיווק היום שמאפשר לייצר לידים באמצעות פעילות שיווקית באופן קל וזול.

אבני היסוד

שלוש אבני יסוד הופכות את המשימה אפשרית עבור חברות סטארטאפ שמתמודדות הן עם מוצר ו\או קטגוריה חדשים שאינם מוכרים בדרך כלל והן עם תקציבים נמוכים (אם בכלל):

סושיאל מדיה היא, בעיני, הטלוויזיה של פעם

אם בעבר קמפיין טלויזיה מוצלח (רצוי בשילוב יחסי ציבור ומדיה משלימה כזו או אחרת) היה המתכון הבטוח ליצירת פריצת דרך אמיתית במדינות מפותחות, הרי שהיום נמצא המפתח לכך בשילוב של תכנים, סושיאל מדיה ויחסי ציבור ברשת.

הלקוחות מחפשים תכנים ומידע

זה מה שיניע אותם לרכישה וזה בדיוק הדלק שמניע את הסושיאל מדיה. ככל שהעולם פתוח, חשוף וגלובלי יותר, ככל שיש להם יותר אופציות לקנות כל מה שהם רוצים, איפה שהם רוצים, כך הפכו הלקוחות להיות סקפטים וציניים לכל מה שריח קידום מכירות עולה ממנו אפילו ברמז. במקביל יודעים הלקוחות להעריך מידע טוב ולהשתמש בו. וזה בהחלט יהיה במקרים רבים המניע העיקרי לרכישה, הכל מתבסס על מתן ערך.

בשנים האחרונות הוסרו הרבה חסמים לפרסום והשפעה על קהלי היעד

הן מבחינה תקציבית, הן מבחינת כח האדם המקצועי והן מבחינת הקלות להגיע לקהל היעד. ביחס לעבר קל היום הרבה יותר למצוא מי שיעסוק, ילמד כל הזמן ויבנה את ערוצי הקשר אונליין של החברה. פשוט ללמוד אילו תכנים מחפש קהל היעד מחד ולזהות איזה תכנים יענינו וימשכו את תשומת ליבו – וקל מאוד לכתוב אותם. למעשה, הידע יושב בתוך החברה. צריך רק לכתוב אותו. כמו כן, כיום יותר קל להיחשף ולהגיע לקהלים המעניינים אותנו. בלינקדין, פייסבוק, אתרי חדשות ומידע אונליין ועוד ארוכה הרשימה. אה, וכל זה כרוך בתקציב מינימלי…

כלל העל להצלחה בפעילות שיווקית – שיווק 360: לפעול בו זמנית בכל הפעילויות והערוצים הרלוונטיים. כשאנחנו עובדים כל פעם על נושא אחר במדיה אחרת לא נוצר האפקט שיניע את הלקוח להתעניינות או רכישה.

הכללים

לאחר שהגדרנו את אבני היסוד ואת הכלל המרכזי בבסיס בניית הפעילות השיווקית האפקטיבית ניתן לעבור ל-5 הכלים שיסייעו לנו לגרום לזה לקרות:

1. נושא חודשי

זה יכול להיות נושא הנוגע לחברה: מוצר חדש, כנס של החברה, אורח ממובילי השוק , או נושא כללי (חגי סוף השנה האזרחית), חג האהבה\משפחה\ ושות או נושא מקצועי השייך לתחום: DevOps בפיתוח, TV Online, Hush-Tags וכד…

הנושא ימקד את הפעילויות והמדיות השונות ובכך יווצר אפקט חזק יותר. זה גם מה שיאפשר לנו להיות מקוריים ויצירתיים ברעיונות לפעילות כל חודש מחדש כדי להשיג בולטות מעל הרעש והמתחרים.

וכמובן – לא לשכוח את קביעת היעדים החודשיים בכל תחום (מכירות, לידים, הורדות, משתתפים וכד' בהתאם לפעילות)

2. פעילות PR אונליין

(אישית, זה התחום שבעיני חייב להיות מקצועי חיצוני).

בהתאם לנושא הנבחר וביחד עם אנשי ה-PR יש לקבוע מה תהיה הפעילות. האם תהיה זו הודעה רשמית, או ראיונות עם כתב\בלוגר במדיה רלוונטית, מיני מחקר בקרב מובילי דיעה בנושא, או כל אמצעי יח"צ דומה.

אני מאמינה במינימום שני שחרורים של הודעות\ פוסטים\ ראיונות בחודש.

3. כתיבת התכנים

בהתאם לנושא הנבחר, ובתיאום עם פעילות ה-PR יש להחליט איזה פוסטים \White Paper\ נייר עמדה או כל תוכן אחר יש לכתוב החודש, מי יכתוב אותם ולאן כמובן הם מיועדים. ישנם כלים שונים להעברת תכנים: Ebook, slideshare, webinars, podcast ועוד, בהתאם לחברה וללקוחותיה.

כתיבת פוסטים מדי שבוע או חודש היא אינטנסיבית מאוד ומתישה. במקרים בהם לגורמים המקצועיים אין את הזמן או האנרגיה לכתוב עוד פוסט, אני ממליצה:

א. למצוא כתב שיווקי-טכנולוגי טוב ולתת לו לראיין את אותו גורם.
ב. להזמין אחת לחודש פוסט אורח מלקוחות, גורמים בתחום, שישמחו להביע את דעתם ולהיחשף לקהל חדש.

4. כיסוי שוטף בכל הערוצים

לאחר שיצרנו את בסיס הפעילות והתוכן יש להפיצם בכל ערוץ קיים כחדש: החל כמובן באתר החברה, המשך בעמודי החברה הרלוונטים ב Twitter, Facebook וכד', בכל הפורומים והקבוצות בלינקדין ובשאר הרשתות הרלוונטיות, לבלוגרים, ללקוחות החברה (Newsletter), למובילי דיעה ועוד

5. מעקב, בקרה הוספה ותיקון במידת הצורך

הכוונה לעקוב בכל דרך אפשרית אחרי התוצאות ביחס ליעד. להשתמש בכלי המדידה המוכרים ולאמץ חדשים – ,במקרים בהם אין דרך למדוד יש לקבוע יעדי לו"ז או פרמטרים נוספים שיהוו אינדיקציה להצלחת הקמפיין או הפעילות. בהתאם לעמידה ביעדים יש לשנות ולשפר כשצריך כדי להשיג את מקסימום התוצאות מהפעילות בכל נושא, ערוץ ותוכן .

כמו במתכון עם כל המרכיבים;כשנדייק בפרטים התוצאות יגיעו.

קרדיט תמונה: Shutterstock.

הכתבה בחסות Gaia VSM

Gaia VSM מתמחה בבניית אסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ ישראליות במטרה לסייע להן ליצור פריצת דרך נכונה ומהירה לשוק הבינלאומי.

Gaia פיתחה מודל ייחודי ומכוון תוצאות המאפשר ללקוחותיה לעבור תהליך מובנה, מקצועי ומהיר של גיבוש אסטרטגיית שוק. במסגרת התהליך, מסייעת Gaia ללקוחותיה להגדיר במדויק את המוצר מנקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי, לזהות מהם שווקי היעד המתאימים ביותר ולאתר את הלקוחות הפוטנציאליים הראשונים והמשניים הבשלים לאמץ את הטכנולוגיה. אסטרטגית השוק מתורגמת יחד עם החברה לתכנית פעילות שיווקית שתביא למקסום ערך החברה והשגת היעדים העסקיים.

החברה הוקמה על ידי חיות יוגב, בעלת ניסיון של מעל 25 שנה בתפקידי ניהול, אסטרטגיה, שיווק ומסחר בחברות מקומיות ובינלאומיות מובילות. צוות Gaia כולל מומחים בעלי ניסיון בשוק ההיי טק בתחומי ההשקעות, גיוס הון ותקשורת שיווקית. לפרטים נוספים לחצו כאן.

חיות יוגב | מנכ"לית Gaia VSM

חיות יוגב היא מנכ"לית חברת Gaia-VSM המתמחה באסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ טכנולוגיות. ל-חיות ניסיון של עשרים וחמש שנים בעולם השיווק והאסטרטגיה בשווקים מקומיים ובינלאומיים.

הגב

5 Comments on "שיווק סטארטאפ: 5 כלים להשגת לידים במהירות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
לידים
Guest

קידום אורגני הוכיח את עצמו כשיטה יעילה ביותר לייצר פניות לעסקים יחד עם זאת בתחומים מסוימים דווקא הפרסום החברתי עובד הרבה יותר יעיל.

שם המשחק הוא לקבל נוכחות רב גונית ממספר אפיקים פרסומיים יחד, תוך ביצוע אופטימיזציה לקמפיינים שיווקיים ופרסומיים ליצירת לידים לעסק.

מיכאל
Guest

זה מדהים – כמה מעט ניתן להגיד בנחרצות רבה ובכל כך הרבה מילים…

עמנואל
Guest

אם הכוונה ב-PR לתכנים מהסוג הזה אז אלה בדיוק התכנים שרק מרחיק לידים ולא מייצר לידים… כמה בילבולי ביצים במאמר אחד. גברת, בזבזת לי את הזמן!

הילה
Guest

כתבה מעולה, כן ירבו !

Destination לידים
Guest

כתבה מעניינת אך לדעתי חסרים כאן הרבה פרטים מהותיים להבנה של מערך קניית לידים איכותיים לבתי העסק.

הייתי גם מתייחס לשיתופי פעולה אסטרטגיים (תכניות שותפים) עם רשתות תוכן קיימים אשר מייצרים לידים במגוון תחומי פעילות מתבקשים ע"י המפרסמים באמצעות התחברות חיצונית בעזרת מערכת ניהול לידים של החברה.

רצוי גם להתייחס לשיטות עצמן של יצירת לידים וניהול קמפיינים ממומנים דרך גוגל ופייסבוק, רשות תוכן ופוטנציאל ורמת התאמה של שיטת פרסום לסוגי לקוחות בין פרסום ממומן לקידום תכנים אורגני מתבקש גם

ייעוץ שיווקי – חברת Destination

wpDiscuz

תגיות לכתבה: