מודל התשלום של Feedly: חצי מיליון דולר תוך 8 שעות

לאחר שגוגל טענה כי קורא ה-RSS שלה, Google Reader, איבד מהפופולאריות שלו – Feedly מוכיחה את ההפך הגמור כשמודל הפרימיום החדש שהשיקה מגיע לחצי מיליון דולר תוך 8 שעות.

מקור: יח"צ

מקור: יח"צ

פידלי (Feedly), קורא ה-RSS שהפך לפופולארי לאור סגירתו של שירות ה-Reader של גוגל הרוויח כחצי מיליון דולרים השבוע, בזכות משתמשים שנרשמו לשירות הפרימיום של החברה, שהציעה מנוי לכל החיים תמורת 99.99 דולרים ל-5,000 המשתמשים הראשונים.

הטכנולוגיה בשיאה

מאז שגוגל הודיעה על סגירתו של שירות ה-Reader שלה, קורא ה-RSS פידלי החל לצמוח בקצב משמעותי. הודות לאפשרות ייבוא פשוטה של הבלוגים הקיימים של המשתמשים, מוצר התומך במשתמשי הווב והמובייל וחבירה למספר שותפות אסטרטגיות, תוך זמן קצר הפכה לאלטרנטיבה האידיאלית לכל המשתמשים שהרגישו שאין להם מענה מספיק טוב לשירות שהציעה גוגל בשוק.

השבוע הודיעה פידלי כי מתכוונת להשיק את שירות הפרימיום שלה שיוצע בתשלום למשתמשים. מתוך רצון טוב הוצע מחיר מיוחד ל-5,000 הנרשמים הראשונים למנוי לכל החיים שנחטף תוך שמונה שעות ואזל לחלוטין. כעת, יכולים המשתמשים לרכוש את שירותי הפרימיום עבור 5 דולרים בחודש, או 45 דולרים לשנה, כאשר הרווחים יעזרו לחברה לרכוש את החומרה לה היא זקוקה על מנת להעצים את שירות הפרימיום.

בבלוג הרשמי של החברה נכתב כי כעת היא פותחת פרק חדש ביומן הנקרא Feedly Pro, במטרה להציע למשתמשים הנלהבים ביותר של השירות להשיג יותר מקורא ה-RSS ולהנות מפיצ'רים חדשים שיתווספו על בסיס קבוע. השירות יציע בתחילת הדרך ארבעה שירותים: חיפוש בתוך הפיד של המשתמשים, אינטגרציה עם שירות Evernote, תמיכה במשתמשים המתקשים ותמיכה ב-HTTPS.

הגרסה החינמית של השירות תשאר זמינה לכלל המשתמשים, כאשר החברה תמשיך להוסיף אפשרויות חדשות גם עבורה. האפשרות הראשונה ברשימה אותה מתכננת פידלי להוסיף לגרסה החינמית היא התמיכה ב-HTTPS, המגיע בעקבות הדרישות הגוברות של המשתמשים.

גוגל משתרכת מאחור

כשגוגל הודיעה על סגירתו של שירות Google Reader הסבירה החברה כי למרות שיודעת שקיים לו קהל אוהדים נאמן, השימוש בשירות ירד משמעותית בתקופה האחרונה. גוגל המשיכה והוסיפה כי מעוניינת להשקיע כמה שיותר אנרגיה בכמה שפחות שירותים, ולכן הגיע להחלטה שהגיע הזמן לסגור את השירות המדובר.

אך עם כל הכבוד לדבריה של גוגל, הנתונים שמציג פידלי מציגים בדיוק את ההפך – לא רק שלקוראי ה-RSS יש קהל משתמשים גדול הצמא לתכנים, הם אפילו מוכנים לשלם עבורם. בעוד שסביר להניח שלעולם לא נדע את הסיבה האמיתית לסגירתו של Google Reader, המשתמשים יוכלו להתנחם בעובדה שפידלי יהיה שם עבורם, לפחות עד שגוגל תנסה לרכוש אותו ולהחזיר לעצמה את הכבוד האבוד.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

תגיות לכתבה:

להגיב

3 תגובות

הרשם לאתר

רק גיקים יכולים ליצור דיון חדש! כדי להפוך לגיק מדופלם, הרשם לאתר.