5457232512 בלי טובות מגלגל"צ: סטארטאפ ישראלי פיתח 'אאוטבריין למוסיקה' | גיקטיים

סוכן חכם
אישי ודיסקרטי

לוח משרות ההיי-טק
והטכנולוגיה של ישראל.

רוצים לדעת על משרות חדשות שמתאימות לכם?
תנו לנו לעבוד בשבילכם.
במקום לחפש משרות, קבלו אותן למייל ראשונים.

תודה רבה,
מעכשיו הסוכן האישי שלנו עובד בשבילך. בהצלחה:)
ההרשמה בוצעה בהצלחה
*הרשמה מאשרת לנו את תנאי השימוש
אני מאשר קבלת חומר פרסומי מגיקטיים וידוע לי כי באפשרותי לבקש הסרה מרשימת התפוצה בכל עת

בלי טובות מגלגל''צ: סטארטאפ ישראלי פיתח 'אאוטבריין למוסיקה'

feature.fm מאפשר לאמנים להיחשף למשתמשים, בלי טובות מהרדיו, ולקבל תובנות ונתונים מדוייקים על ההשמעות; המאזינים בשירותים דוגמת Deezer, ששילבה כבר את הטכנולוגיה של החברה הישראלית, נהנים משירות עם הרבה פחות פרסומות מעצבנות

מקור: cc0-by-pixabay

מקור: cc0-by-pixabay

נגיד שהקמתם להקה בשם Zit Remedy. כתבתם, הלחנתם, עיבדתם, הקלטתם ובעיקר השקעתם חודשים ביצירת האלבום שלכם. עכשיו הגיע הזמן להפיץ את המוסיקה, אבל מדובר במשימה קשה למדי – גם מול תחנות הרדיו וגם מול שירותי סטרימינג דוגמת ספוטיפיי או אפל מיוזיק – בייחוד ללא אמצעים כספיים או ביוגרפיה מעניינת מאחוריכם. סטארטאפ ישראלי בשם feature.fm מאמין שהוא עלה על הפתרון. הסטארטאפ פיתח שירות חדש שיאפשר מצד אחד לאמנים לקבל חשיפה בקרב קהל רלוונטי, כשמצד שני, הקהל יזכה לשירות מוסיקה ללא פרסומות.

אאוטבריין למוסיקה

feature.fm היא פלטפורמה לקידום מוסיקה, שמאפשרת לכל אמן – מזמר חובב ועד ביונסה – לקדם את השירים שלו ישירות בתוך שירותי מוזיקה אינטרנטיים, כ-Native Content, תוך הצגה של סטטיסטיקות ואנליטיקות בזמן אמת. אם תרצו, מדובר במעין אאוטבריין או טאבולה – למוסיקה.

כל שיר שמעלים האמנים יוטמע בין רשימות השמעה בשירותי סטרימינג שונים, כשלצד השיר עצמו, יוצגו כמובן גם פרטים על האמן ואפילו יוצגו כפתורים ייעודיים כמו למשל שיתוף השיר או רכישת הסינגל. כמובן שהאמן ייהנה מפילוח וממיקוד של קהל היעד שלו, כך ששיר של הרכב דאנס יופיע רק בפלייליסטים של מוסיקה אלקטרונית ולא בערוצים של מוסיקה קלאסית. בנוסף, זוכה כל אמן לאנליטיקות מדוייקות על כל שיר, שכוללות מידע כמו האם המשתמשים שומעים את כל השיר? האם הם עוברים לשיר הבא? כמה הוסיפו את השיר לפלייליסט ומאיפה המאזינים מגיעים.

מקור: Feature.fm

מקור: feature.fm

החברה מרוויחה מהאמנים ומחברות המוסיקה שמשלמים על כל השמעה של שיר שלהם. עם זאת, יתרון חשוב שמעניקה הפלטפורמה לאמנים הוא שהתשלום מתבצע רק על נגינה מלאה של השיר. כלומר, אם השיר החל להתנגן והמשתמש הקפיץ אותו קדימה אחרי 20 שניות, האמן אינו מחוייב על ההשמעה. את הכספים שהיא מרוויחה חולקת החברה עם שירות השמעת המוסיקה וכך יוצרת למעשה החברה עוד אפיק הכנסות.

בשיחה עם גיקטיים מספר ליאור אהרוני מייסד ומנכ"ל feature.fm, שהרעיון עלה לאחר שפיתח עם שותפיו אפליקציה בשם EQuala, מעין רדיו חברתי, ששם דגש על פלייליסטים אישיים. במהלך העבודה על המיזם, גילו השותפים כי אמנם עולם המוסיקה עובר לסטרימינג, אולם כל חברות הסטרימינג אינן רווחיות. מצד שני, רוב האמנים לא מצליחים לבנות קריירה מצליחה, כי הם לא מצליחים להגיע למספיק משתמשים עם המוזיקה שלהם. הפתרון של החברה היה פרסום נייטיב – כלומר, פרסום כחלק מהשירות, בדומה לפרסום בפייסבוק או טוויטר ואתרי תוכן. אהרוני: "ראינו בכך הזדמנות מדהימה לעזור להם לקדם את השירים שלהם בצורה דיגיטלית ובצורה מדידה ותוך כדי כך לעזור לחברות הסטרימינג להתמודד עם האתגר הכלכלי של הגעה לרווחיות בשוק המוזיקה המאתגר ולייצר רווחים מקידום שירים, התוכן שאותו המשתמשים הגיעו בכל מקרה לשמוע".

שיתוף פעולה עם שירות הזרמת המוסיקה השלישי בגודלו בעולם

גרסת הבטא של feature.fm הושקה ב-2014 ביחד עם שירות הסטרימינג 8tracks; מאז הציגה החברה גם כלי קידום אמנים גם ב-20 בלוגים של מוזיקה ולאחרונה, חתמה החברה הסכם עם Deezer, שירות הזרמת המוזיקה השלישי בגודלו בעולם; המוצר נמצא בשימוש יומיומי של אלפי אמנים מכל העולם ומניב הכנסות לחברה.

מה ההבדל בין השירות שאתם מציעים לשירותים אחרים דוגמת Jango AirPlay למשל?

אהרוני: "אנחנו בונים את המוצר כפלטפורמה שמתמשקת לאתרים ושירותי הזרמה שונים ועל-ידי כך מאפשרים לאמן הרבה יותר אופציות פרסום וגישה לקהל גדול יותר. ל-Deezer למשל יש הרבה יותר משתמשים מ-Jango. גם תשתית הטכנולוגיה שלנו היא מהמתקדמות ביותר, והיא עושה שימוש ביכולות Machine Learning, Deep Learning ו-Big Data Analytics, דבר שאף אחד מהמתחרים אינו מתמחה או עושה בו שימוש".

אני אמן ואני רוצה להשתמש בשירות שלכם. כמה זה יעלה לי ועד כמה הקידום יהיה אפקטיבי?

אהרוני: "קידום המוזיקה ע״י שימוש ב-feature.fm הוא ללא ספק הדרך היעילה והכלכלית ביותר לקדם היום מוזיקה, מחיר השמעה הוא כ-2 סנט, מה שמאפשר לאמן בתקציב של 100 דולר, לקבל לפחות 5,000 השמעות. רק לשם השוואה תקציב של 100 דולר בפייסבוק יעלה לאמן בין חצי דולר לדולר עבור קליק, בלי שיהיה מובטח שהמשתמש ישמע את השיר, בטח שלא תשלום רק לאחר 30 שניות. עצם הקידום של השיר ישירות בתוך שירות המוזיקה, כתוכן ממומן, מניב אחוזי Enagement מאוד גבוהים, של כ-3% בממוצע. כלומר 3% מהמשתמשים בממוצע יוסיפו את השיר לרשימת השירים המועדפים שלהם, לפלייליסט או ילחצו לשמוע שירים נוספים של האמן. אחוז הדילוג על השירים שמגיעים ממנוע ההמלצות של feature.fm עומד על פחות מ-15%".

המייסדים שעומדים מאחורי feature.fm הם ליאור אהרוני, שמשמש גם כמנכ"ל, ומביא איתו ניסיון בממר"ם ו-CyberArk; זוהר אהרוני, מנהל ישראל, שעבד לפני כן בטאבולה; וליאור שפסה, סמנכ"ל הפיתוח של החברה, שהיה שותף-מייסד ב-SimilarWeb. החברה הספיקה לגייס כספים מהאנג'ל ג'ואי לואו, המייסד של קרן Star Farm Ventures, וממנכ״ל WeWork, אדם נוימן. כיום מועסקים בחברה 8 עובדים, כשארבעה נמצאים במרכז הפיתוח בתל אביב ו-4 נמצאים בסניף הניו יורקי ואחראיים על מאמצי השיווק והמכירות של החברה.

con

 

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

2 Comments on "בלי טובות מגלגל''צ: סטארטאפ ישראלי פיתח 'אאוטבריין למוסיקה'"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יאפ
Guest

רדיו גלגל״צ או כל רדיו אחר לא עושים ׳טובות׳ לאמנים הם משלמים להם על כל השמעה של שיר טוב מספיק.

נמרוד
Guest

נורא ואיום…כשבעל עסק מקדם את העסק שלו בעזרת תוכן ב Outbrain הוא מקדם שירות אחר עליו הוא מקבל תשלום. אמנים צריכים לשלם כדי לתת את המוצר שלהם? דפוק מי שמסכים…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: