תעשיית האופנה קופצת על טרנד המציאות המדומה והרבודה

ממשקפי מציאות מדומה ייחודים שיצר מותג האופנה Dior, ועד מראה שמודדת את הגוף ומספקת נתונים בזמן אמת – עולם האופנה הוא מהראשונים שמתחיל ליישם בפועל פתרונות VR ו-AR

dior eyes

מעצבי הבגדים והקמעונאים משתמשים בטכנולוגיות חדשות ומרתקות על מנת להלך קסמים על הפאשניסטות ומנצלים את פיתוחי המציאות הרבודה והווירטואלית על מנת לאפשר לכל אחד למצוא את הדגם המושלם עבורו. כיוון שכך, נראה שמצרך היסוד הבא בעולם האופנה לא יהיה עוד פרשנות על השמלה השחורה הקטנה אלא על הקסדה השחורה הקטנה.

כעת, כשהמציאות הרבודה (AR) והוירטואלית (VR) מפלסות את דרכן למיינסטרים, הכוחות היצירתיים בעולם האופנה פונים לטכנולוגיות אלו על מנת להפיח חיים בחזון היצירתי שלהם. "המרחב החדש הזה של מציאות וירטואלית מצריך באמת חשיבה מחוץ לקופסה", אומר רווואן וייסוריה, צלם אופנה והיוצר של “Unstitched” ("פרום"), וידיאו מציאות וירטואלי שלוקח את הצופים אל מאחורי הקלעים של הפקת אופנה לעמוד השער של מגזין נחשב.

על הסט

עם פסקול מהדהד, דוגמניות אטרקטיביות ועריכה משעשעת, “Unstitched” של וייסוריה נראה כמו עוד סרטון מוזיקה מסוגנן ועתיר אנרגיה. אבל, הקלקה אחת של העכבר והינד קל של הראש מאפשרים לצופים לראות את כל המרחב אל האולפן, התאורה והצוות.

"Unstitched" הוא פרי שיתוף פעולה בין Virtualize  ו-The Endless Collective, קבוצה המפתחת אפקטים חזותיים ומשחקים. הקבוצה פנתה לוייסוריה והציעה לו לעבוד על הפרויקט. הפרוייקט הסופי שוחרר במגוון פורמטים: כתבת שער מגזינית לגרסה האיסלנדית של Glamour שהתפרסמה בכמה ערוצי מדיה חברתית לרבות תמונות "שטוחות" וסרטונים ב-360 מעלות. ואז הגיעה חוויית המציאות הווירטואלית המלאה.

Unstitched-e1469808935187

על המסלול

בית האופנה הנודע ׳דיור׳ השתמש בקסדת מציאות וירטואלית אלגנטית שעוצבה במיוחד וזכתה לשם Dior Eyes כדי לאפשר ללקוחות בבוטיקים נבחרים של בית האופנה להציץ לאזורים השמורים ביותר בעולם האופנה: מאחורי הקלעים של תצוגות האופנה.

קסדת Dior Eyes, שתוארה כ"שילוב הראשון בעולם של טכנולוגיות מציאות וירטואלית והקלטה קולית ב-360 מעלות" נוצרה על ידי DigitasLBi France. היא כוללת קטעי וידיאו ואודיו מאחת מתצוגות קולקציות האופנה המוכנה ללבישה של דיור.

הקסדה, שהודפסה כולה במדפסת תלת-ממד, מצוידת בסמארטפון עם מסך בצפיפות גבוהה ואפליקציית מציאות וירטואלית המסוגלת להעניק למשתמש צליל ותמונה ב-360 מעלות. הצליל ל-Dior Eyes הוקלט באופן חי באמצעות מיקרופון כפול (Binaural) היוצר את התחושה האופפת.

איש מהאנשים הבודקים את Dior Eyes לא יישאל מה הוא לובש: הלוגו המואר של דיור, מוקרן על גבי לוח אלקטרוני מצויד בסוללת ליתיום מופיע כל העת בחזית הקסדה בכדי לוודא מיתוג נאות גם של ההתקן החדשני.

runway

ביקור בחנות הכל-בו

בחודש מאי הכריזו eBay ורשת חנויות הכל-בו האוסטרלית Myer על שותפות בפיתוח טכנולוגיית מציאות וירטואלית שתחולל שינוי בחוויית הקנייה של הפאשניסטות הרוכשות בגדים מביתן.

"חנות המציאות הוירטואלית שהקמנו מציעה הצצה לעתיד השופינג", אמר מארק קריפסי, מנהל הדיגיטל והנתונים הראשי של Myer.

בכדי להיכנס לחנות נדרשים המשתמשים להוריד את אפליקציית חנות הכל-בו הוירטואלית של eBay ולאחר מכן להכניס את הטלפון שלהם לתוך התקן VR viewer. החברה הציעה 15,000 התקני Shopticals, עשויים מקרטון בחינם, במיוחד לשימוש עם האפליקציה של eBay.

הקונים מנווטים בחנות בעזרת eBay Sight Search, טכנולוגיה חדשה המאפשרת לבחון ולרכוש פריטים באמצעות העיניים בלבד. השהיית המבט על פריט מסוים מאפשרת למשתמש לקבל פרטים עליו, כגון מחיר וזמינות, לבחון אותו מהרבה זוויות ולהכניסו לעגלת הקניות שלהם. המוצרים של Myer, מחיריהם וזמינותם מתעדכנים בזמן אמת.

"זוהי פריצת דרך בתחום המציאות הווירטואלית בעולם", אמר מנהל החדשנות הקמעונאית של eBay, סטיב ברנן. "מדובר בקוד תוכנה שטרם נכתב מעולם״.

החנות הווירטואלית גם מתאימה את עצמה לטעמם של הגולשים ומציעה להם יותר אפשרויות המבוססות על פריטים שעניינו אותם בעבר.

eBay-Myer-VR-Store-e1469808997887

מבט לעתיד

בעוד שהמציאות הוירטואלית מציבה את המשתמש בסיטואציה שונה מהסיטואציה הנוכחית שלו או שלה, מציאות רבודה או מוגברת (Augmented Reality) מוהלת מרכיבים דיגיטליים במציאות הקיימת. במקרה של פרויקט "future fiction" ("בדיה עתידית") של N O R M A L S  APPAREL,  המרכיב הדיגיטלי הוא לבוש חדש המשקף את פעילות המדיה החברתית של המשתמש.

כאשר מחברים את אפליקציית APPAREL לפרופיל הטוויטר של המשתמש, אלגוריתם כריית הנתונים של האפליקציה בוחן גורמים כגון מילות מפתח חוזרות, תדירות הציוצים ומספר העוקבים. משתנים אלה קובעים את הלבוש הדיגיטלי שיותאם למשתמש ושבו ניתן לצפות בדוגמן דיגיטלי מקווןבפורמט ניתן להדפסה או כמייצג APPAREL פיזי ואינטראקטיבי.

לדברי הצוות של N O R M A L S, נתוני המשתמש עוברים המרה לבגדים תלת-ממדיים "המייצגים היבט אישיותי של המשתמש או תחום עניין שלו או שלה עם "טוויסט אינטרנט". מובטח לכם שהתוצאות האופנתיות יסובבו ראשים ברחוב.

"אם אתה מצייץ הרבה על בעלי חיים או חיות מחמד, ה-APPAREL שלך יגדל פרווה ואם אתה מצייץ הרבה על ספורט, תקבל שרירים מעוצבים ועצומים", מסבירים אנשי N O R M A L S את המהות של ה"טוויסט האינטרנטי". במובן מסוים, בסופו של דבר אתה לובש את האוואטר שלך, את ההתגלמות של "עצמך, רק על סטרואידים" שאינה יכולה להתקיים מחוץ לפלטפורמות הרשתות החברתיות”.

Apparel-App-4-e1469809034294

כאשר נשאל מה השלב הבא רמז ברנן שנתכונן להתאמה המושלמת. "אנו מצפים לפיתוח שיאפשר לקונים לסרוק את מידותיהם ולשתף אותן עם הקמעונאי כך שייצוג מדויק לגמרי של עצמם יהיה קיים בחנות הווירטואלית," הוא אומר.

העתיד הזה הרבה יותר קרוב ממה שרבים מאיתנו משערים. מראת MemoMi MemoryMirror, מסייעת לקונים לעקוב ולזכור את כל הפריטים שמדדו. היא שומרת תמונות של 360 מעלות מכל פריט. המשתמש יכול להשתמש במראה החכמה כדי לבחון שנית פריטים שמדד בעבר ללא צורך ללבוש ולפשוט אותם שוב ושוב.

המראה החכמה היא אחד מהתקני קניות חכמים רבים הצצים כעת בחנויות. לקוחות יכולים למשל לסרוק את מידות גופם באמצעים דיגיטליים עם טכנולוגיית RealSense וליצור חולצה של Brooks Brothers לפי מידה. ומי שמחפש נעליים, Nordstrom יכול להשתמש בפתרון הסריקה המדויק שפיתחה רשת החנויות כדי למצוא את זוג הנעליים המושלם.

טכנולוגיה חדשה זו רק ממחישה שגם אם הקסדה השחורה הקטנה מהווה תחרות ממשית לשמלה השחורה הקטנה, פאשניסטות אמיתיות יודעות שהנעליים הנכונות הן שמעניקות לתלבושת את המראה האופנתי הנחשק.

הכתבה בחסות אינטל

אינטל היא חברת ההייטק הגדולה בישראל. המעבדים של אינטל מותקנים במאות מיליוני מחשבים – רבים מהם פרי פיתוח וייצור ישראלי. אולם אינטל היא הרבה יותר משבבים. בשנים הקרובות החברה תתמקד בפתרונות ענן, אינטרנט של הדברים, זיכרונות מתקדמים, רובוטים, רחפנים, לצד פיתוחים פורצי דרך נוספים.

גיא גרימלנד

גיא גרימלנד מכהן כיום כדובר אינטל ישראל.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: