Farmigo הישראלית מגייסת 8 מיליון דולרים [גיוס]

החברה, אשר השיקה מענה אינטרנטי המקשר בין חוות גידול לצרכן באופן ישיר, מסיימת סבב גיוס שני. מנכ"ל החברה מסביר מה עובד כל כך טוב בארצות הברית שבארץ קשה יותר ליישם

תמונת יח"צ

חברת Farmigo הישראלית, המפתחת פלטפורמה לרכישת ירקות, דגים ומוצרים טריים דרך האינטרנט מחוות הגידול ישירות לצרכנים, הודיעה היום על גיוס הון שני על סך 8 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה חברת Sherbrooke Capital ו-RSF Social Finance, והשתתפו בו גם Benchmark Capital, אשר השקיעה בחברה בעבר. הגיוס הנוכחי מעמיד את החברה בגיוס כולל של 10 מיליון דולרים סך הכל.

תוצרת חקלאית עד המשרד

Farmigo הוא סטארטאפ ישראלי שנוסד על ידי בנצי רונן ויוסי פיק ב-2009, יושב בפאלו אלטו ומעסיק כ-20 עובדים – 10 במשרדי החברה בארצות הברית ועוד 10 במרכז הפיתוח בישראל. פארמיגו מאפשר לצרכנים לרכוש ירקות, דגים ואפילו בשר – ישירות מחוות הגידול הקרובות למקום מגוריהם. הרעיון העומד מאחורי החברה הוא לאפשר לצרכן לקבל אוכל טרי ובריא בעלות נמוכה, תוך כדי מתן תמיכה בחקלאים קטנים ומקומיים. מכיוון שהאספקה היא ישירות מהיצרן, אין דמי תיווך המקפיצים את מחירי המוצרים והצרכנים יכולים להיות בטוחים שמקבלים את התוצרת הטריה ביותר.

בספטמבר 2011, החברה עלתה לגמר תחרות TechCrunch Distrupt והשיקה את האתר שלה לגילוי והרשמה לקהילות של תוכניות חקלאיות, דרכו המשתמשים יכולים להזין את הפרטים שלהם בכדי לקבל משלוחים של תוצרת טרייה, היישר מהחווה המקומית. לטענת מנכ”ל ומייסד החברה, בנצי רונן ל-TechCrunch, מודל הקהילות החקלאיות פועל רק עבור אחוז אחד מהאוכלוסייה, ואילו החזון של החברה הוא להפוך אוכל בריא, לטרי וזמין עבור כלל הצרכנים.

פריסה בין יבשתית בארצות הברית

כיום, Farmigo פועלת בשיתוף פעולה עם כ-300 חוות ב-25 מדינות בגבולות ארצות הברית והצליחה ליצור רשת של יותר מ-3,000 נקודות איסוף ומשלוח. מרבית הנקודות הן של חברות גדולות, מרכזים קהילתיים ואפילו בתי ספר – כשהבולטת בהן היא גוגל, שם מרבית העובדים משתמשים בשירותי החברה על מנת לקבל את הקניות השבועיות שלהם, ישירות לדלת המשרד.

החברה גובה עמלה קבועה של 2 אחוזים עבור מצרכים הנמכרים דרך המערכת שלה, הנגבת מהחווה החקלאית ואינה משפיעה על המחיר הסופי המוצג לרוכשים. למרות העמלה, נדמה כי הרווח של אותן חוות יהיה הרבה יותר גבוה ברגע שיתחילו לספק את הסחורה ישירות לצרכן ויוותרו על המתווך בדמות סופרים גדולים או מרכולים כפי שבוודאי נוהגות כיום.

בריאיון שערכנו עם מנכ"ל החברה, בנצי רונן, מתאר האחרון רגשות מעורבים בקשר להשקת השירות גם בארץ: "השירות עובד נורא טוב בארצות הברית ואני בדילמה איך לגרום לזה לעבוד גם בארץ. אנשים מאוד מתחברים ברמה האמוציונאלית לחזון שלנו. אנחנו עושים משהו שהוא באמת טוב לעולם. הנישה הזו מגיעה לארץ עם הזמן, אך בארצות הברית ישנם הרבה אנשים שהתשוקה שלהם זה המזון ואין הרבה סטרארטאפים שעובדים על החזון של להביא מזון בריא לצרכן הסופי ולשפר את השרשרת הזו יחד עם אתגר טכנולוגי ברמה הזו. אין פתרון שמשלב את הדברים האלה כמו אצלנו. אנחנו, יוצאי 8200 שיצאו מהצבא, רגילים לאכול את האוכל של אימא (או של הצבא) ופחות מכירים את זה. רק שיש לך ילד אתה מתחיל לחשוב על אוכל בריא יותר."

בהקשר הישראלי, לרונן יש זווית מעניינת על השוק של פארמיגו: "אנחנו חושבים על ישראל כמרכז לטכנולוגיה. העולם הפך להיות עולם של אפליקציות, מונע מטכנולוגיה. אני טוען כבר הרבה זמן שחקלאות היא אחד הדברים החזקים אצלנו כישראלים, קרו מהפכים רבים בתחום לאחרונה, כמו שינויים טכנולוגיים בדרכי ההשקייה, למשל ואנחנו מאוד רוצים לעודד את התחום הזה בישראל. אנחנו ממשיכים לגייס, בעיקר בארצות הברית לצורכי שיווק, אך הפיתוח נשאר בישראל”. המעוניינים להשתלב בצוותים של פארמיגו, מוזמנים לעשות זאת בדף המשרות של החברה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: