פייסבוק במגעים לרכישת Face.com הישראלית תמורת 80-100 מיליון דולר

אחרי שיתוף פעולה מוצלח ששתי החברות מעדיפות שלא לדבר עליו, נראה כי המגעים בין face.com הישראלית לפייסבוק מתקדם במהירות. האם מדובר ברכישה הבאה של הרשת החברתית?

תמונה: צילומסך

במשך השנתיים האחרונות מנהלות פייסבוק וחברת הסטארטאפ הישראלית Face.com, משא ומתן לרכישת החברה הישראלית, אך נראה כי בשבועות האחרונים מתבשלים המגעים לכדי עסקה פוטנציאלית.

בפעמים הקודמות דחתה Face.com את הצעות הרכישה, על רקע הערכת שווי נמוכה יחסית מצד פייסבוק ובגלל שמייסדי החברה האמינו כי ניתן להמשיך ולהגדיל את פעילותה. לפי מידע שהגיע לניוזגיק, הצעת הרכישה הנוכחית הנמצאת בשלבים מתקדמים של משא ומתן מוערכת בסכום של 80-100 מיליון דולר. עד היום גייסה החברה סכום כולל של כ-5.3 מיליון דולר מאדן שוחט, יניב גולן, דניאל רקאנטי (באמצעות הקרן Rhodium) וענקית האינטרנט הרוסית Yandex.

החברה שמאחורי זיהוי הפנים בפייסבוק

Face.com הישראלית, אשר הוקמה ב-2007 על-ידי גיל הירש, יניב טייגמן, מוטי שניברג ואדן שוחט, פיתחה טכנולוגיה ייחודית לזיהוי פנים, המאפשרת לגולשים לזהות תמונות וחברים שלהם ברשת ולתייג אותם באופן אוטומטי. החברה התחילה במקור כשירות זיהוי פנים עבור תמונות ברשתות החברתיות, אך הקהילה שהתגבשה סביב ממשק הפיתוח שלה, והכניסה של פייסבוק לתחום בשנה שעברה, הובילו לעניין רב בחברה הקטנה מתל אביב.

לפני כשנה וחצי, חתמה Face.com על הסכם שיתוף פעולה עם פייסבוק במסגרתו תשתמש הרשת החברתית הגדולה בעולם ב-API של Face.com לצורך זיהוי פנים אוטומטי בתמונות המועלות לרשת החברתית. אף על פי שהסכם שיתוף הפעולה מעולם לא אושר בצורה רשמית על-ידי אף אחת מהחברות, אנו יודעים כי בשתי החברות מאוד מרוצים משיתוף הפעולה ונראה כי הוא הגורם המרכזי לעניין הממושך של פייסבוק בסטאטראפ הישראלי.

זיהוי הפנים עובר למובייל

באופן לא מפתיע, קצת לפני שצוקרברג הודיע שפייסבוק עומדת להתרכז בשוק המובייל (כדי להמשיך ולהגדיל את החברה ולשפר את יכולת המוניטיזציה של החברה לאחר ההנפקה) שחררה Face.com אפליקציית מובייל לאייפון המאפשרת למשתמשים לצלם תמונות ולתייג אנשים באופן אוטומטי, בזמן אמת, על-גבי מסך האייפון.

גיל הירש, אחד ממייסדי Face.com ומנכ"ל החברה, מספר בראיון לניוזגיק כי האפליקציה החדשה מהווה עוד נקודת ציון על המפה של החברה. "אף על פי שהמוצר העיקרי שלנו לא פונה ל-Consumer, הדרך היחידה שלנו להראות מה המוצר שלנו יודע לעשות זה על-ידי הדגמה מעשית. עשינו זאת בעבר על-ידי האפליקציה שלנו לפייסבוק ועכשיו אנחנו מדגימים את היכולות של הטכנולוגיה שלנו גם במובייל באמצעות KLIK" מסביר הירש. "אנחנו עדיין נדהמים ומתרגשים בכל פעם שאנחנו פותחים את עמוד הביקורות של האפליקציה ב-Appstore, רק כדי לגלות שהמקום שהכי היית מצפה שיהיה מלא בטוקבקיסטים שמלכלכים על כל דבר, מלא במחמאות ובביקורות של 5 כוכבים". הירש אף ציין שמעל ל-100,000 משתמשים כבר הורידו את האפליקציה עד היום.

עסקה הגיונית

מקור בכיר בתעשייה מסביר כי עסקת רכישת של Face.com על-ידי פייסבוק היא לא דבר חדש וכי כל מי שמכיר את ההתרחשויות מאחורי הקלעים יודע ששיתוף הפעולה המוצלח בין השתיים סופו להוביל לרכישה, והשאלה האמיתית היא רק מתי זה יקרה ובעבור איזה סכום.

בין אם מדובר בשיתוף פעולה בין השתיים ובין אם בעקבות ההצלחה של KLIK בשוק אפליקציות המובייל המהווה מטרה עבור פייסבוק, נראה כי הרשת החברתית הגדולה בעולם "חמה" על החברה הישראלית. אף על פי שבשלב זה עדיין מדובר במגעים ועסקה רשמית עדיין לא נחתמה, בהכירנו את המעורבים ואת הנעשה מאחורי הקלעים, גם לדעתנו זה רק עניין של זמן עד שהעסקה הזאת תחתם גם על הנייר.

גיל הירש, מייסד ומנכ"ל Face.com ציין בתגובה לידיעה כי לחברה אין מה לחדש בנושא בשלב זה.

וידאו: face.com מציגה את KLIK

הישארו מעודכנים עם גיקטיים!
Sign in with

*לחיצה על 'הרשמה' מאשרת לנו את תנאי השימוש.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

תגיות לכתבה:

  • שי

    מרשים מאוד! כן ירבו!

  • שי

    מרשים מאוד! כן ירבו!

הרשם לאתר

רק גיקים יכולים ליצור דיון חדש! כדי להפוך לגיק מדופלם, הרשם לאתר.