פייסבוק מתחילה לחסום את חוסמי הפרסומות; באד-בלוק לא מתרגשים

לפייסבוק נמאס מחוסמי הפרסומות שלכם, אז היא מתחילה לעקוף אותם על ידי הסוואה של הפרסומות בתוכן; ב-AdBlock Plus מגיבים: פייסבוק 'דוחפת את המותגים לגרון של המשתמשים'

מקור: פייסבוק

מקור: פייסבוק

בפייסבוק מרגישים היטב את הצמיחה בשנים האחרונות בשימוש בחוסמי פרסומות למיניהם. השימוש ההולך וגובר בתוספים דוגמת AdBlock גרם לכך שהפרסומות היקרות, שמוכרת החברה למפרסמים, לא מופיעות בפיד של המשתמשים וכתוצאה מכך סובלת החברה מהפסדים בהכנסות. אתמול (ג') הודיעה החברה כי היא לא מתכוונת לעבור על כך בשתיקה והודיעה כי מהימים הקרובים היא תעשה שימוש בטכנולוגיה שנועדה לעקוף את חוסמי הפרסומות.

פייסבוק תסווה את הפרסומות בתוך התוכן

בניגוד לרוב אתרי התוכן שנעזרים ברשתות פרסום ובחברות חיצוניות שאחראיות על הפרסום בהם, לפייסבוק מערכת פרסום ושרתים משלה ולכן היא תוכל להקשות על חוסמי הפרסומות לפעול. פייסבוק תחל להסוות את הפרסומות בתוך התוכן האורגני של האתר, כך שחברות כמו AdBlock לא יוכלו לבצע חסימות אוטומטיות ויצטרכו למשל לחטט בג'אווה-סקריפט של האתר, כדי לחסום בצורה פרטנית את הפרסום של פייסבוק. פעולות כאלו, על פי פייסבוק, יאטו כל-כך את הטעינה של התוכן, שמשתמשים לא ירצו להשתמש בכלים הללו יותר. החסימה רלוונטית בעיקר למשתמשי הדסקטופ של פייסבוק, משום שבמובייל גם ככה רוב המשתמשים עושים שימוש באפליקציה הייעודית של החברה, הרחק מחוסמי הפרסומות למיניהם.

לצד המקל, בפייסבוק מציעים גם גזר. בערך. בחברה מעניקים עכשיו למשתמשים שליטה גדולה יותר בפרסומות שיוצגו בפניהם. בעזרת כלי 'העדפות הפרסום' יוכלו משתמשים לראות את תחומי העניין שלהם כפי שאלו רשומים במערכת הפרסום של פייסבוק, הם יוכלו למחוק או להוסיף תחומי עניין וגם להיגרע מרשימות של מפרסמים. החברה מאמינה שצעד זה יענה על הצרכים של רוב המשתמשים, זאת לאחר שממחקר שהיא ערכה, עולה כי רוב המשתמשים עושים שימוש בחוסמי פרסומות כדי להימנע מפרסומות מציקות שמאטות את השימוש שלהם.

AdBlock Plus: משחקים של חתול ועכבר

בתגובה להצהרה של פייסבוק מאמש, כתב בן ווליאמס, מנהל התפעול של AdBlock Plus, כי הצעד של פייסבוק הוא צעד עצוב "שמוביל אותה בשביל האפל כנגד הבחירה של המשתמשים". לדברי וויליאמס, פייסבוק מרחיקה כך את המשתמשים שלה ו"דוחפת את המותגים של המפרסמים לתוך הגרון של האנשים". וויליאמס מסביר שאין סיבה לדאגה: "משחקים של חתול ועכבר תמיד היו קיימים בעולם הטכנולוגיה".

עם זאת, חשוב לזכור שהחברות שמפתחות תוספים חוסמי פרסומות, אינן עושות זאת רק לטובת המשתמש. המודל העסקי שלהן כולל קבלת תשלום מאתרי תוכן, כשתמורת ה"כופר" הזה הם נכנסים לרשימה הלבנה, שמאפשרת להם להציג פרסומות – גם אם המשתמש התקין חוסם פרסומות.

המובייל על הכוונת

ממחקר של חברת המחקר PageFair עולה כי כמעט 300 מיליון איש מסביב לעולם עושים שימוש יומיומי בתוספים לחסימת פרסומות דוגמת AdBlock. החדשות הרעות לתעשיית הפרסום העולמית, כמו גם לאתרי התוכן, הן שהשימוש הזה גרם להם להפסד הכנסות של יותר מ-22 מיליארד דולר ב-2015 לבדה. החדשות הרעות עוד יותר הן שהמספר של המשתמשים בחוסמי פרסומות למיניהם צפוי עוד לזנק משמעותית בשנים הקרובות. רוב השימוש בחוסמי פרסומות נעשה על הדסקטופ, עם זאת, קיימת מגמה של שימוש הולך וגובר גם במובייל.

כאן תוכלו לשנות את העדפות הפרסום שלכם

וידאו: העדפות פרסום בפייסבוק

לקריאה נוספת:

חוסמי הפרסומות: שדה הקרב החדש בין אפל לגוגל

הרים את הכפפה ופיתח חוסם לאנטי חוסם הפרסומות של ynet

 

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

9 Comments on "פייסבוק מתחילה לחסום את חוסמי הפרסומות; באד-בלוק לא מתרגשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אמיר
Guest

פשוט מאוד.. מתקינים מספר חוסמי פרסומות, הם חוסמים את מה שהשאר לא הצליחו או נמנעו מלחסום.
אני משתמש ב 4 תוספים שונים של חוסמי פרסומות וברוך השם הגלישה הרבה יותר מהירה קלה ונעימה.. וסליחה על הביטוי שיזדיינו כל המפרסמים.. לא בקשתי שיעקבו אחריי ולא בקשתי שידחפו לי פרסומות מכל חור.. אם בעל האתר מחליט למנוע ממני לגשת לתוכן כי אני משתמש בחוסם.. שיבושם לו.. אני ממשיך לאתר הבא..

אל תעלב
Guest

אתה קצת אדיוט, אתה מאט את הגלישה שלך.

בחור מהצפון
Guest

הוא לא, חוסם פרסומות לא מאפשר גישה לשרת שבו נמצאים הפרסומות ולכן אין תעבורת מידע בין המחשב לשרת ורוחב הפס נחסך.

אל תעלב
Guest

אבל אם יש 4 חוסמים שעובדים במקביל על ה DOM הוא מאט את הגלישה.

אמיר
Guest

לא נעלב, אבל אפשר הסבר קצת יותר מעמיק?,
מניסיוני ובבדיקה שעשיתי עכשיו כאשר אני ללא חוסם פרסומות לוקח לאתרים שאני גולש בהם 8-12 שניות יותר לכדי עליה מלאה של האתר (קנח לדוגמה את ynet ואת mako ואת msn) עם חוסמי פרסומות לקח לאתר עליה מלאה 4-6 שניות, ללא חוסם פרסומות לקח לאתר מאקו 13.8 שניות, לynet 14.4 שניות ול msn לקח 16~ שניות, הבדל של 8-10 שניות יותר..
במבחן התוצאה.. האתר עולה הרבה יותר מהר! גם בדיקה לאתר speedtest לקח 3 שניות עליה עם חוסם ו 8 שניות ללא חוסם ובשניהם מהירות הגלישה שלי זהה.
עוד מבחנים שאתה רוצה שאעשה?

האיש והנשל
Guest

תוריד את ארבעת התוספים שלך ותתקין ublock כמו בן אדם.

אמיר
Guest

זה אחד התוספים שלי, וכבר נתקלתי באתר שהוא לא חוסם את הפרסומות בו..

פליט ספר הפנים
Guest
פליט ספר הפנים

לכל המשכשכים במי האפסיים של הפייסבוק.
מגיע לכם שיציפו אתכם במי שופכין.

יניב
Guest

חחחחח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: