פייסבוק מוטרדת מסנאפצ’ט: תציע הודעות נעלמות במסנג’ר

צילומי מסך חדשים מצביעים על כך שפייסבוק בדרך להשיק פיצ’ר של הודעות נעלמות באפליקציית המסנג’ר שלה; המטרה – שוב – סנאפצ’ט

המסנג'ר של פייסבוק רוצה להיות סנאפצ'ט. עיבוד תמונה: גיקטיים

המסנג’ר של פייסבוק רוצה להיות סנאפצ’ט. עיבוד תמונה: גיקטיים

לפני כ-3 שנים הפתיעה סנאפצ’ט, אז סטארטאפ צעיר ועולה, את עולם הטכנולוגיה כאשר סירבה להצעת רכישה מפייסבוק שעמדה על 3 מיליארד דולר במזומן. עתה, נדמה שפייסבוק בדרך לשלב במסנג’ר שלה את אחד מהפיצ’רים שהפכו את סנאפצ’ט למה שהיא – ההודעות הנעלמות.

המשתמש קובע לאחר כמה זמן תיעלם ההודעה

צילומי המסך שדלפו. מקור: iOSAppChanges

צילומי המסך שדלפו לכאורה. מקור: iOSAppChanges

צילומי מסך שהופיעו בחשבון הטוויטר iOSAppChanges חושפים כי החברה שילבה בגרסת המסנג’ר האחרונה שלה ל-iOS, פיצ’ר חדש של הודעות שנעלמות (“משמידות את עצמן”) אחרי פרק זמן מסויים שקובע המשתמש. הפיצ’ר קיים כבר בגרסה 68.0 של המסנג’ר שכבר נמצאת במכשירי אייפון, אולם הוא עדיין ‘רדום’ והמשתמשים חשפו אותו לאחר ששיחקו קצת בקוד של האפליקציה. צילומי המסך מציגים אפשרות תקשורת חדשה של Disappearing Messages, וכן חלון הגדרות חדש שמאפשר למשתמש לקבוע אחרי כמה זמן היא תעלם: החל מדקה, דרך רבע שעה, שעה ועד יום.

צילומי המסך שדלפו. מקור: iOSAppChanges

צילומי המסך שדלפו לכאורה. מקור: iOSAppChanges

למרות שלא ניתן לוודא את אמינות צילומי המסך במאת האחוזים, הרי שצעד כזה של פייסבוק אינו מופרך ומהווה התפתחות טבעית של המסנג’ר שלה. הצעד הזה של פייסבוק, אם אכן הדיווח מדוייק, חשוב במיוחד בהקשר לשיח הציבורי בחודשים האחרונים סביב ענייני ההצפנה, הפרטיות והרצון של רשויות שונות להניח את ידיהן על ההתכתבויות הפרטיות של משתמשים שונים.

פרשנות: היסטוריה של ניסיונת חיקוי כושלים

קל להבין מדוע פייסבוק רוצה אלטרנטיבה משלה לסנאפצ’ט, שמגיעה לקהל יעד שונה מהותית מהקהל הממוצע של המסנג’ר של פייסבוק. כך למשל 70 אחוזים מ-200 מיליון המשתמשים של סנאפצ’ט הם צעירים יותר מגיל 34 ו-45 אחוז הם בני 18 עד 24. עוד פרט מעניין הוא שרוב גדול של המשתמשים באפליקציה, כ-70 אחוז, הן למעשה משתמשות.

במסגרת הניסיונות של פייסבוק לשכפל את ההצלחה של סנאפצ’ט היא כבר השיקה מספר אפליקציות שנועדו להתחרות בה: ב-2012 היא השיקה את Poke, ב-2014 את Slingshot, אפליקציית מסרים נעלמים, ומאוחר יותר את Bolt. בשנה שעברה ניסתה החברה להשיק את Riff, אפליקציית וידאו מעניינת. אולם כל הנסיונות הללו נכשלו וזכו למספר מועט של משתמשים. למעט Riff כל האפליקציות הוסרו לבסוף מחנויות האפליקציות.

למרות זאת, השילוב האפשרי של הפיצ’ר החדש בפלטפורמת המסנג’ר המצליחה של פייסבוק, שנהנית מכמעט מיליארד משתמשים, ולא באפליקציה חדשה לגמרי, יכול דווקא להצליח ולמנוע עזיבה של משתמשים למתחרות כמו סנאפצ’ט וטלגרם.

 

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: