דיווח: פייסבוק תשיק את שירות הטלויזיה שלה בחודש הבא

פייסבוק הבינה כבר מזמן שוידאו הוא המלך החדש, וכעת היא לוקחת את ההבנה הזו צעד אחד קדימה עם תכני וידאו מקוריים משלה שבקרוב יופיעו בפיד שלנו

מקור: עיבוד תמונה

לפני מספר חודשים נודע כי פייסבוק עובדת על אפיקי תוכן ורווח חדשים באמצעות תוכניות טלוויזיה באורך של בין 5 ל-10 דקות שישודרו בה. אותם תכנים היו אמורים לעלות לאוויר כבר בחודש יוני, אך אלו התעכבו וטרם פורסמו. מספר מקורות המקורבים לנושא מדווחים כעת לבלומברג כי החברה מתכננת להשיק את הפורמט החדש באמצע אוגוסט. כדי לעמוד בדדליין פייסבוק ביקשה משותפי התוכן שלה להעביר לה את הפרקים הראשונים של התוכניות בהקדם האפשרי, כאשר חלקם כבר עשו זאת.

מדינה דיגיטלית עם 2 מיליארד אזרחים

פייסבוק רוצה לגרום ל-2 מיליארד משתמשיה לבלות בה כמה שיותר זמן, ואחת הדרכים לעשות זאת היא כמובן באמצעות תכני וידאו, שגם ככה הפיד של כולנו מוצף בהם כיום. ככל הנראה פורמט התוכן החדש יוצג מחוץ לניוז פיד הסטנדרטי, באגף וידאו ייעודי. פייסבוק חתמה לאחרונה על עסקאות עם יצרניות תוכן בהן Vox Media ו-BuzzFeed, וההערכות הן שבין לבין ייחשפו המשתמשים לפרסומות (הרי בכל זאת מדובר במודל הכלכלי המרכזי של פייסבוק). ככל הנראה התכנים יורכבו מסדרות שיהיו בבעלות פייסבוק שאורכן 30-20 דקות, לצד סרטונים קצרים יותר, חלקם מתוסרטים וחלקם לא, באורך של עד 10 דקות שעליהם לפייסבוק לא תהיה בעלות. כנראה שבשלב הראשוני התכנים שצפויים לעלות הם הקצרים יותר. ממה שנראה, ליצרניות התוכן כמו נטפליקס, HBO ו-Showtime אין ממש מה לדאוג, מכיוון שהמתחרה הגדולה של הפלטפורמה של פייסבוק היא יוטיוב של גוגל.

בהקשר זה ראוי לציין שפייסבוק צפויה להיתקל במתחרה ותיקה, הלא היא סנאפצ׳ט. לפני כחודש הודיעה הרשת החברתית הפופולארית כי היא חתמה עם Time Warner, שמחזיקה בין היתר ב-HBO, על חוזה דו שנתי בשווי של 100 מיליון דולר. במסגרת העסקה, תאגיד התקשורת ייצר לסנאפצ׳ט 10 סדרות מקוריות שניתן יהיה לצפות בהן ישירות מאפליקציית המסרים, בלי להניח לרגע את הסמארטפון בצד. כרגע לא ברור אם ג׳ון סנואו הוא חלק מההסכם, אבל התכנון הוא שעד סוף השנה הנוכחית ישודרו 3 תוכניות מדי יום במגוון פורמטים, ובהם דרמות, קומדיות, חדשות יומיות וסדרות אנימציה.

הסיבה לשיתוף הפעולה נובעת מכך שהדור הצעיר כמעט שלא צורך תוכן בדרכים מסורתיות. כתוצאה, גם ענקיות כמו טיים וורנר נפגעות מאחר שאותם צופים פוטנציאליים כלל לא נחשפים לסדרות שהיא מפיקה. שיתוף פעולה עם סנאפצ׳ט, ה-פלטפורמה שבה כל הצעירים נמצאים, עשוי לחשוף את הקהל הזה לתכנים חדשים באופן ישיר, וזה בהחלט נראה כמו win-win לשני הצדדים. אז בקיצור, פייסבוק נגד סנאפצ׳ט – Take #2425513.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "דיווח: פייסבוק תשיק את שירות הטלויזיה שלה בחודש הבא"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
בליבלי
Guest

עד סוף השנה המניה תגיע למאתיים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: