פייסבוק – המדריך לשמירה על הפרטיות – חלק ב

בחלק הראשון סקרנו את חמשת הכללים החשובים הראשונים המרכיבים את המדריך לשמירה על הפרטיות בפייסבוק. טיפים כמו הפרדת רשימות חברים, הגדרות הניראות בתוך הפייסבוק ובעולם החיפוש והגדרות המידע שנחשף בביצוע שינויים. בחלק השני והמסכם, מורן בר ממשיכה בעצות בנוגעות לפרטיות בעת שימוש באפליקציות, הבחירה בחשיפת רשימות החברים, הפירסומים על הקיר ותרומת האלבומים לשמירה על הפרטיות. לגזור ולשמור.

facebook-privacyבחלק הראשון סקרנו את חמשת הכללים החשובים הראשונים המרכיבים את המדריך לשמירה על הפרטיות בפייסבוק. טיפים כמו הפרדת רשימות חברים, הגדרות הניראות בתוך הפייסבוק ובעולם החיפוש והגדרות המידע שנחשף בביצוע שינויים. בחלק זה, ניגע מעט בעצות הקשורות לפרטיות בעת שימוש באפליקציות, הבחירה בחשיפת רשימות החברים, הפירסומים על הקיר ותרומת האלבומים לשמירה על הפרטיות. נשמח אם תוסיפו את העצות שלכם בנושא.

6. אפליקציות – לא תמיד צריך לחשוף את השימוש בכולן

ישנם יישומים בשפע בפייסבוק, חלקם משעשעים וחלקם יכולים להיות מאוד מביכים. אך עלינו לזכור כי ייתכן ותוצאות מסויימות, או שאלונים מסויימים עלולים להביך אותנו. הדבר היחיד שיכול לשמור עלינו ממבוכות, הוא לבדוק בצורה קבועה אילו אינטראקציות עם האפליקציות מופיעות בפרופיל שלנו. בכל מקרה, תמיד נוכל למחוק אותן.

7. שמירה על פרטיות של פרטי יצירת קשר

בבניית הנוכחות שלכם בפייסבוק ,נמצאים הרבה פעמים חברים מן העבר.על מנת שלא תופתעו ותקבלו פתאום הודעה מאנשים שאתם לא ממש זוכרים מאיפה אתם מכירים, ולמה הם בעצם נמצאים ברשימת החברים שלכם, עליכם לשים לב בדיוק למי אתם מאשרים חברות ואילו פרטי קשר מופיעים להם. אם אלא תהיו זהירים במיוחד לגבי מי יכול לראות את פרטי הקשר שלכם, כמו רשימות חברים שלכם, אתם עלולים לקבל פתאום הודעות דואר אלקטרוני מאנשים שאתה בקושי זוכרים.אנחנו ממליצים לכם לערוך את ההגדרות שלכם כדלקמן:

בדף הפרופיל שלכם, מתחת תמונה יש פונקציה לערוך את הפרופיל. בלחציה על האופציה הזו, יופיעו קטגוריות שונות: מידע בסיסי, אישי, יצירת קשר, לימודים ועבודה. אתם תוכלו לערוך את הקטגוריות הללו כרצונכם, ולהחליט האם יהיה בהם מידע רב או מועט. בנוסף, יהיה סמל קטן שנראה כמו מנעול – בעזרתו תוכלו להחליט מי יכול לגשת לאיזה מידע.

אם סיווג החברים שלכם נעשה לפי משפחה – חברים – וחברים למקצוע,  תוכלו לשנות את הגישה לפרטי ההתקשרות שלכם על פי הקטגוריות שבחרתם.

8. חישבו על פרטיות הפרסומים על הקיר שלכם

כל אחד יכול לפרסם את הקיר שלכם, אך עדיין לא תמיד אתם רוצים שחברים שלכם יראו מה כתוב שם, בעיקר אם אתם משתמשים  בפייסבוק וחולקים אותו עם עמיתים לעבודה. באפשרותכם להתאים אישית הגדרות אלה, כך שפרסומי הקיר ייראו רק על ידי אנשים מסוימים. כמו כן, תוכלו להגדיר אילו חברים יכולים לפרסם הקיר שלכם מלכתחילה.

על מנת לערוך את הגדרות הפרטיות של הקיר בפייסבוק, יש לגשת לעריכת הפרופיל->קיר->הגדרות. שם תוכלו למצוא את האפשרויות הרבות שתוכלו להחיל על ההודעות שבקיר שלכם, וגם על ההודעות שאתם כותבים. השתמשו באופציה הזו בצורה נבונה, ואל תשכחו שכשאתם כותבים משהו על קיר של מישהו אחר, זו לאו דווקא שיחה פרטית ביניכם!.

9. שנו את הגדרות ההצגה של רשימת החברים שלכם

מטעמי אבטחה, אתה יכול להיות בררן כשמדובר בחשיפת רשימת החברים שלך ותרצה לשנות את הגדרות הצפיה ברשימת החברים. אמנם לעיתים יש תחושה בפייסבוק שמדובר באיזושהי אמירה חברתית., אך צריך לחשוב שהמידע הזה מגיע גם לרשות משווקים פוטנציאליים, שמבקשים לדעת פרטים כמו מי מדבר עם מי, וכמה אנשים מקושרים אחד לשני, או לאנשים שלא תרצו למסור פרטים אלו.

את שינוי ההגדרות הללו אפשר למצוא תחת חברים->הגדרות ->פרטיות – פרופיל" שם תצטרכו לגלול למטה כדי להגיע אל חברים, ולבחור מי יכול לראות את רשימת החברים שלכם על ידי בחירה באפשרות מתוך התפריט הנפתח בתיבה.

10. התמונות שלכם – חלוקה לאלבומים תעזור ליצור מדיניות פרטיות נבונה

נאמר לא פעם כי פייסבוק נועד באמת לחלוקה ושיתוף של הגיגים, תמונות וקטעי וידאו.אך לפני שתשימו לב, ייתכן שיהיו באתר  מאות תצלומים. ולכן ההמלצה שלנו היא לקטלג את התמונות בתוך אלבומים מיד כשאתם מתחילים להעלות אותן, אם אתם לא רוצים שאלבומי התמונות שלכם יהיו גלויים לכולם. בעת העלאת התמונות תוכלו לציין בתוך הסעיף הרלוונטי, שמדובר באלבום לחברים בלבד. במידה והתמונות כבר קיימות, תוכלו לגשת אל פרופיל->פרטיות->תמונות שתוייגת בהן, ושם לשנות את הגדרות הפרטיות של התמונות וסרטי הוידאו שאתם מופיעים בהם.

סיכום

לסיכום נאמר כי למרות שיש עוד דרך ארוכה שיש לעשות כדי להבטיח את הפרטיות שלנו ברשת, פייסבוק היא חלק ממהפכת התקשורת. כל עוד בעלי החברה והמפתחים בה מבצעים שינויים בפלטפורמה תוך כדי תנועה על מנת להתאים את עצמם לצרכי המשתמשים, נראה כי פייסבוק תשאר חלק משמעותי מחיי הגולשים בעתיד הנראה לעין. ועדיין, נראה כי אנשים רבים מתקשים בניווט בפייסבוק, בעיקר כשמדובר בשינוי ההגדרות של החשבון. בכל חשיפה יש את הסיכונים והיתרונות, והטריק הוא להצליח לשמור על האיזון ביניהם. אנחנו מקוים שהצלחנו לעזור לכם לעשות קצת סדר בדברים, ולהצליח להמנע ממבוכות הקשורות בפרסומים הקשורים בחשבון הפייסבוק שלכם ובשמכם.

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: