כפתורי הלייק החדשים של פייסבוק בדרך אלינו

כפתורי הרגשות החדשים שיתווספו ל'לייק' המיתולוגי יגיעו אלינו בשבועות הקרובים, וגם: מארק צוקרברג משתף בכמה מהנתונים המרשימים של פייסבוק והחברות והשירותים אותם רכשה

הנה הם באים, הלייקים החדשים. מקור: עיבוד תמונה, גיקטיים

הנה הם באים, הלייקים החדשים. מקור: עיבוד תמונה, גיקטיים

נראה שהצורך של המשתמשים בכפתור 'דיסלייק' ותיק בערך כמו כפתור הלייק עצמו; ובכל זאת, כבר הבנו שלא נראה כפתור 'דיסלייק' אלא אוסף של מספר כפתורים חדשים שנועדו להביע רגשות. עתה נודע שהכפתורים החדשים בדרך למשתמשים של פייסבוק.

בשבועות הקרובים: 5 כפתורי לייק חדשים

כאמור, הכפתורים החדשים שיתווספו ל-Like יביעו מגוון רחב יותר של רגשות: בין היתר צפוי לנו כפתור Love, כפתור Haha (מה שישמח מאוד את מקש הח' במקלדת), כפתור Wow, כפתור Sad וכפתור Angry. אגב, במקור תכננה פייסבוק גם להוסיף כפתור Yay (כדי להביע רגש של קריאת שמחה או שביעות רצון), אולם לבסוף היא ויתרה עליו,  משום ש"הוא לא יובן בכל העולם". עם Yay או בלעדיו, מסר דובר של פייסבוק לאתר החדשות האמריקאי בלומברג, כי החברה תשיק את הכפתורים "בשבועות הקרובים" בארצות הברית ובעולם. למרות זאת, מהניסיון שלנו, סביר להניח שהפיצ'ר יושק בהדרגה במדינות מסויימות או במערכות הפעלה מסויימות ולאט לאט הוא יגיע לכל המשתמשים.

כדי להשתמש ב'לייקים' החדשים או ה-Reactions כפי שמכנה אותם פייסבוק, בסמארטפון או בטאבלט, נצטרך ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור הלייק הרגיל ואז ייפתח תפריט זעיר עם כל האפשרויות החדשות. לא מן הנמנע, כי במכשירים תומכים כמו האייפונים החדשים והוואווי Mate S, נוכל להשתמש גם ב-3D Touch, כלומר לחיצה חזקה יותר על המסך, כדי להציג את האפשרויות.

1.6 מיליארד משתמשים בפייסבוק, מיליארד משתמשים בווטסאפ

מקור: עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג

האינפוגרפיקה שפרסם צוקרברג. מקור: עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג

במקביל לידיעה על הלייקים החדשים, פרסם אתמול מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מספר נתונים מעניינים על הצמיחה של הרשת החברתית והחברות והשירותים שהיא רכשה או מפתחת. בין היתר חשף צוקרברג כי מספר המשתמשים ברשת הגיע ל-1.59 מיליארד משתמשים, כשמיליארד מהם עושים שימוש בקבוצות בפייסבוק. בנוסף, חשף צוקרברג כי מספר המשתמשים בווטסאפ נושק למיליארד איש, מה שהופך אותה כמובן לאפליקציית המסרים המיידיים הפופולארית ביותר בעולם, כשנושפת בעורפה עם 800 מיליון משתמשים רק אפליקציית המסנג'ר… של פייסבוק עצמה. עוד עולה מהפוסט כי באינסטגרם 400 מיליון משתמשים קבועים מדי חודש.

נתון אחר מעניין נוגע ליוזמת ה-Internet.org, שנועדה להביא את הרשת לכל רחבי העולם – גם למקומות ללא תשתיות תקשורת מתקדמות. על פי פייסבוק, כ-19 מיליון איש נעזרים בכלים שהיא מעמידה לרשותם כדי להתחבר לאינטרנט. בין היתר משתמשת Internet.org בכלים כמו לווייני תקשורת, מל"טים ואפילו לייזרים.

על החשיבות הגואה של המציאות המדומה ניתן ללמוד מכך שצוקרברג בוחר לציין את שיתוף הפעולה בין Oculus, שנרכשה על ידי פייסבוק, וסמסונג ביצירת ה-Samsung Gear VR, שמתבסס על התוכנה של Oculus והסמארטפונים של סמסונג. ברבעון הבא, כידוע, הבמה תהיה כולה של Oculus שתשיק סוף סוף את מכשיר ה-Rift שלה לצרכנים.

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: