שלושה טיפים לשיווק נכון בפייסבוק

אפשר כבר לומר שכל הלקוחות והמשתמשים שלכם נמצאים שם. אז איך עושים את זה נכון ומגיעים אליהם בפייסבוק?

Smartphone getty images

קרדיט תמונה: Getty Images Israel

מאת נטלי מורד, מנהלת תחום לימודים, Elevation Academy

אנחנו יודעים שהטכנולוגיה שינתה למעשה את הדרך שבה אנשים יוצרים קשרים בין אישיים, או קשרים עסקיים. אנחנו גם יודעים שלשינויים הללו יש השלכות רבות על תהליך העבודה שלנו כמשווקים ועל קריירת השיווק שאליה אנחנו שואפים. איך אנחנו לא נשארים מאחור ומצליחים לטפח ולחדד לא רק את הכישורים שלנו אלא גם את דרך החשיבה שתשפר את קריירת השיווק שלנו?

בימינו ,לחשוב ולהתנהג כמו משווק זו תכונה חשובה ביותר עבור מי שרוצה להאיץ את הקריירה שלו. ללמוד איך לעשות זאת דרך פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר, זו השקעה שיכולה לעזור לך בעתיד לשפר את הקריירה שלך.

דפוס החשיבה של השיווק בפייסבוק – מה זה באמת אומר?

חשיבה שיווקית זו תכונה חשובה לכל אדם ובכל מקצוע אך היא אינה ייחודית לשיווק בפייסבוק. דפוס החשיבה של שיווק בפייסבוק כולל שלושה עמודי תווך מרכזיים:

1. להבין שמדובר באנשים אמיתיים

אנשים מבלים יותר ויותר זמן מחוברים לאינטרנט. אנחנו אונליין כדי לדבר עם חברים, לקרוא, ועד לביצוע קניות. הפעולות האלו ברשת מספקות המון מידע שימושי לאנשי השיווק. עכשיו, כשכל המידע הזה זמין לנו, האתגר האמיתי והחשוב של המשווקים הוא איך לפרסם לאנשים הנכונים, בזמן הנכון, עם המודעה המתאימה על מנת שהמודעה תתמזג כיחידה אחת עם חווית הגלישה של הלקוח.

כמשווקים זה הכרחי להבין שאתם פונים לאנשים אמיתיים, אנשים אלו מגיבים הכי טוב למודעות שפונות אליהם בצורה מדוייקת העונה על הצרכים שלהם, תחומי העניין שלהם, ואפילו מתאימה לסיפור חייהם או איפה הם בחיים עכשיו. ככל שהטירגוט של המודעה יהיה מדוייק, ותבינו את הצד השני לא רק שהמודעה תהיה מדוייקת יותר, כך גם התוצאות יהיו טובות יותר.

וזה המקום שבו פייסבוק נכנסת. הכוח של פייסבוק נשען על העובדה שזו רשת חברתית מבוססת משתמשים אשר חלקו מידע אישי שלהם, זאת אומרת שפייסבוק לא רק יודעת מאיזה מחשב אתם מחוברים (ע"פ ה-IP) אלא את דפוסי ההתנהגות של הגולשים. תחשבו על זה, לפייסבוק יש מעל 1.59 מילארד משתמשים, וזה אומר שיש מעל 1.59 מילארד ניוז פיד שונים.

לכן אתם, החברים הכי טובים שלכם ומנהל הבנק שלכם רואים תוכן שונה בפייסבוק בהתבסס על מי שאתם והפעילות השונה שלכם בפייסבוק. למעשה על פי ראנדי פרקר – המייסד של pagepart "גוגל יודעת מה אתה רוצה אך פייסבוק יודעת מי אתה".

עם פייסבוק אתה יכול לטרגט את הקהל שלך באופן מדוייק, ליצור קהל דומה לקהל שבחרת ולקבל תובנות מי הוא הקהל שלך ואיך הוא מתנהג. בדרך זו פייסבוק נותנת לך, איש או אשת השיווק, את הכוח לא רק להבין את התנהגות קהל היעד שלך ואת תחומי העניין שלו אלא גם ליצור מודעה ייחודית רק להם וכך להגדיל את האפקטביות של המודעה.

לחשוב ולפעול כמשווק פייסבוק  זה להבין את הכוח שיש לכם להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון ועם המודעה הנכונה.

2. לגלות תוכן חדש

תחשבו על זה, אתם נכנסים לפייסבוק מספר פעמים ביום, וסוקרים את הניוז פיד שלכם,  אבל למה?

לגלות תוכן חדש, לגלות מה חדש בעולם או מה חדש עם האנשים שחשובים לכם. לראות לאיזה חבר נולד תינוק או איזו חברה קיבלה הצעת נישואין ואולי סתם לראות סרטון חמוד על חתולים. דרך הפייסבוק אתם מתעדכנים גם בחדשות, ספורט ופוליטיקה. בזמן שאתם יכולים לחפש בגוגל משהו ספיציפי שאתם רוצים למצוא הרבה אנשים מגלים תוכן חדש, חברות חדשות, מותגים ומוצרים חדשים מבלי שהתכוונו לכך רק מהניוז פיד שלהם מבלי לחפש אותם במיוחד.

כמשווקים בפייסבוק אתם חייבים להבין את הכוח וההזדמנות שנוצרה בשינוי דפוס החשיבה הזה. אתם צריכים להבין איך אתם יוצרים תוכן מעניין מספיק שהגולשים יעצרו דווקא על המודעה שלכם ולא ימשיכו לסרוק את הניוז פיד שלהם. ומה עם ליצור תוכן שמתאים בדיוק לקהל שקורא אותו כך שאותו גולש לא יוכל להתעלם מהתוכן שלכם? פייסבוק נותנת למשווקים כלים ליצור ערוץ תקשורת ישיר עם הגולשים ולהוביל אותם דרך משפך השיווק שלכם וכך להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון עם מודעה מדוייקת.

לאמץ את דפוס החשיבה של פייסבוק זה להבין את דפוס החשיבה של הגולשים שלך וליצור להם תוכן המותאם בדיוק בשבילם שיוביל את הגולשים דרך משפך השיווק עד לרכישה – לעזור להם לגלות את העסק שלך ולבצע פעולה.

3. להביא תוצאות אמיתיות לעסק זה מספרים

היום כשכל דבר ניתן למדידה, קביעת יעדים עסקיים ברורים לפעילות השיווקית שלכם ברשת זה דבר הכרחי. בפייסבוק אתם יכולים לערוך בדיקות ולבצע אופטימזציה לקמפיינים כל זמן שתרצו עד שאתם מגיעים ליעד העסקי שהצבתם לעצמכם.

משווק טוב צריך להבין שהערך הסופי הוא התוצאה העסקית. התוצאה יכולה לכלול לדוגמא יחס המרה לליד, הרשמה לשירות שהעסק נותן או הורדת אפלקציה. בסופו של דבר התוצאות הללו יהיו השורה התחתונה של העבודה הקשה שלכם – כמה רווח הצלחתם להכניס לעסק מכל פעולה שעשיתם. לכן קודם כל אתם צריכים להתמקד ביעדים העסקיים שלכם ולהבין באיזה כלי עליכם להשתמש כדי למדוד את ההצלחה שלכם, לבחון את התוצאות, לבצע אופטימזציה וכך שוב ושוב עד שהיעד נכבש.

יותר מזה, עליכם להבין שרוב מה שאתם חושבים שאתם יודעים מבוסס על הנחות. הנחות שיצרתם לגבי הכותרת הנכונה, התמונה הנכונה, המחיר הנכון לקליק והקהל הנכון. בעולם השיווק הדיגיטלי שבו כמעט כל צעד שהגולש עושה הוא מדיד וניתן למעקב, היכולת להקשיב לתוצאות, לשים לב איך אנשים מגיבים לקמפיין ולהיות כן עם עצמך, היא אולי הדבר הכי חשוב שמשווק יכול להביא לעסק.

האפשרות לבחון שוב ושוב את הקמפיין עם אלמנטים שונים כגון תמונה אחרת או כותרת אחרת נותנת לכם את הכוח להבין לאיזו מודעה אנשים מגיבים באמת ותמיד לנסות לשפר את התוצאות העסקיות שהגדרתם.
לאמץ את דפוס החשיבה של פייסבוק זה להבין שהתוצאה שלכם מונחית נתונים ולא הערכות או הנחות וניתן למדוד ולשפר את הקמפיין עד להשגת היעד העסקי.

הכתבה בחסות Elevation Academy

רוצה להיות מומחה לשיווק בפייסבוק?
לראשונה Elevation Academy משיקה תוכנית הכשרה מלאה לשיווק בפייסבוק אשר כל תכניה מונחים ומאושרים על ידי פייסבוק ישראל עצמו.
ההכשרה הינה קורס בן עשרה מפגשים (כ-30 שעות, שני מפגשים בערב בשבוע או חמישה ימים אינטנסיביים ופגישות המשך פעם בשבועיים) המועברים על ידי מיטב מומחי השיווק הדיגיטלי בישראל, אשר נבחרו והוכשרו בקפידה.
נשמע מעניין? לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן!

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: