פייסבוק מוכרת את האינבוקס שלכם בדולר

פייסבוק בוחנת אפשרות לגבות תשלום חד פעמי עבור שליחת הודעה למשתמש אחר ברשת החברתית שאינו נמנה על רשימת החברים שלכם, אחרי הסערה סביב אינסטגרם, לא בטוח שמדובר בתזמון מוצלח במיוחד

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

פייסבוק הודיעה אמש כי היא בוחנת אפשרות חדשה עבור גביית תשלום חד פעמי של דולר אחד מהמשתמשים לשליחת הודעה אל תיבת הדואר הנכנס של משתמשים אחרים ברשת החברתית אשר לא נמצאים ברשימת החברים שלהם. בפוסט שכתבה בבלוג הרשמי שלה החברה, נמסר כי "היום אנחנו מתחילים בניסוי קטן שיבדוק את התועלת באמצעים כלכליים. מבחן זה ייתן למספר קטן של אנשים את האפשרות לשלם על הודעה המנותבת לתיבת הדואר הנכנס של המשתמשים ולא אל תיקייה אחרת במידה והם לא קשורים אחד לשני."

מ-"Others" לתיבת הדואר הנכנס שלכם

נכון לעכשיו, אם אתם שולחים הודעה למישהו ברשת החברתית אשר לא נמצא ברשימת החברים שלכם, ההודעה מגיעה לכרטיסיית Others, שמשמשת למעשה כמעין תיקיית דואר זבל, זאת כמובן תלוי במספר החברים המשותפים שיש לכם והקשר ביניכם. בכדי להתגבר על מחסום זה, האפשרות החדשה בתשלום תבטיח שההודעה תגיע אל תיבת הדואר הראשית של הנמען.

נציג פייסבוק אמר לאתר Mashable כי למשתמשים תהיה האפשרות לסמן את ההודעה הנכנסת כהודעת דואר זבל ולהעביר אותה לכרטיסיית Others, במקרה זה, השולח לא יהיה מסוגל להגיע אל תיבת הדואר הנכנס שלהם לאחר מכן. עם זאת, במידה ומקבל ההודעה לא ינקוט בפעולה נגד ההודעות, השולח יהיה מסוגל להמשיך את שליחתן באופן בלתי מוגבל, לאחר ששילם את התשלום החד פעמי.

לא מפסיקה לחשוב מאיפה לעשות כסף

אם נסתכל על הצד החיובי בעניין, יכול להיות שתרצו לשמוע מאותם משתמשים שמנסים להגיע אליכם ואף מוכנים לשלם כסף בשביל לעשות זאת. כמו כן גם הטלת המחיר על שליחת ההודעות ירתיעו מפיצי ספאם כאלו ואחרים מלהגיע אל האינבוקס שלכם. מצד שני, יכול להיות שלפייסבוק בכלל לא אכפת שמגיע אליכם ספאם, והיא בכלל מחפשת למכור את הגישה לאינבוקס שלכם כך שלפחות אם יגיע אליכם ספאם, החברה תרוויח מזה כסף.

סביר להניח, כי ההחלטה של פייסבוק נובעת בעיקר מהלחץ להראות למשקיעים שלה שיש לה את היכולת לגרוף רווחים בכל הדרכים האפשריות. לאחר השקת אפשרות ה-Promoted Posts, הניסיון של פייסבוק בודק את הפוטנציאל של מקור הכנסות חדש, אשר בהחלט נכון להגיד שהוא גם לא המילה האחרונה בעניין. חשוב לציין גם, כי מודל רווחים מסוג זה מבוצע בהצלחה על ידי הרשת החברתית LinkedIn, אשר מאפשרת למשתמשיה רכישת חשבון פרימיום, המאפשר להם לשלוח הודעות אל משתמשים הנמצאים מחוץ לרשימת הקשרים שלהם.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: