פייסבוק מעדכנת את כפתורי ה-Like וה-Share, נפרדת מסימן ההיכר שלה

הכפתור החדש מתהדר במראה צעיר ורענן, אבל מה שמשמעותי ביותר זה מה שחסר בו – תגידו שלום ולא להתראות לאגודל הזקור כלפי מעלה, שכבר הפך לאחד מסמליה המסחריים של הרשת.

new like and share

שני הכפתורים המפורסמים בעולם צפויים לעבור מתיחת פנים. ענקית הרשת החברתית, פייסבוק, החליטה לשנות את העיצוב של כפתור ה”לייק”, אולי הכפתור המוקלק ביותר באינטרנט של ימינו. לא מדובר במשימה של מה בכך. הלייק מופיע ב-7.5 מיליון אתרי אינטרנט ברחבי הרשת, ונצפה 22 מיליארד פעמים מדי יום, לכן כל פיקסל נחשב.

חוצה דפדפנים ושפות

מדהים ככל שהדבר יישמע, כפתור הלייק נותר כשהיה מאז שהוצג לראשונה לעולם בשנת 2010. לדברי מנהל המוצר בפייסבוק, לינג באו, נוכחות הכפתור מובטחת כמעט בכל אתר שעולה כיום לאוויר, והוא נחשב ל”אחד מנכסי המותג הרווחיים ביותר של פייסבוק”.

כיצד נראה העיצוב החדש? סביר להניח שכבר נתקלתם בו מאז שפתחתם הבוקר את המחשב, ואם לא, אל חשש זה יקרה ממש בקרוב. מדובר בכפתור בעל אותו רקע כחול מוכר, כאשר האותיות מהן מורכבת המילה Like שינו פונט ומופיעות נכון לעכשיו בפונט “הלווטיקה”, שנחשב לצעיר ורענן.

מעבר לכך, וזו אולי ההפתעה הגדולה ביותר, אפילו אלה שאינם חדי עין מביניכם ישימו לב שמשהו מוכר מאוד חסר. נכון, האגודל הזקור למעלה. סימן היד המסמנת “לייק” הפך לאחד המזוהים ביותר עם פייסבוק, וכעת הוא נעלם. במקום האגודל המוכר, מופיעה האות f, המוכרת כסמלה של הרשת החברתית, לצד המילה “לייק”, בפונט הלווטיקה כאמור.

נראה לכם כמו שינוי שולי ופשוט?

מדובר במלאכה מסובכת בהרבה. לדברי באו, “לא קל לעצב כפתור בו כל האינטרנט משתמש… אתרים רבים עושים בו שימוש בהקשרים שונים ויש לו מגבלות רבות משל עצמו”.

המגבלה החמורה ביותר הינה ככל הנראה השימוש שנעשה בכפתור בכל סוגי הדפדפנים אותם אתם יכולים להעלות על דעתכם, ואני בטוחה שגם בכאלה עליהם מעולם לא שמעתם. בנוסף, פייסבוק מתחזקת אתרי מראה לרשת החברתית בשפות רבות, וכעת עליה לדאוג שה”לייק” יתורגם לשפות שונות מבלי לשבור את העיצוב ומבלי שהכיתוב יגלוש שורה.

אז כמה זמן זה לקח? חצי שנה. במהלך ששה חודשים שלמים עמלו מעצבי המוצר על עיצוב הכפתור החדש. לאחר שהייתה בידם גרסה שהניחה את דעתם, הגיע שלב האישורים על ידי מעצבי החברה, סגני הנשיא שלה, הצוות המשפטי, ואפילו את אישורו של מארק צוקרברג בעצמו.

כעת נותר לשאול רק דבר אחד: האם מליארדי המשתמשים של הרשת החברתית יעשו “לייק” ללייק?

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: