5 ההכרזות החשובות מכנס המפתחים של פייסבוק שנפתח אמש

כנס המפתחים של פייסבוק נפתח עם מספר הכרזות מעניינות ביניהן פלטפורמת AR פתוחה לכולם, מתחרה חינמי לסלאק, חנות בוטים למסנג'ר ואפליקציית צ'ט חדשה ב-VR

צילום מסך: גיקטיים

אתמול בלילה פתחה פייסבוק את F8, כנס המפתחים השנתי והמסקרן שלה. כמדי שנה, מי שפתח את הכנס הוא הבוס, מארק צוקרברג, שבישר על העדכונים והמוצרים החדשים שלה. אם בשנים קודמות הפוקוס של החברה היה על המסנג'ר ועולמות ה-360, הרי שהשנה, עושה רושם שהמצלמה תהיה בפוקוס של החברה. הנה כמה מההכרזות שישפיעו בקרוב על כ-2 מיליארד איש מסביב לעולם.

1. Camera Effects Platform – פלטפורמת המצלמה הפתוחה של פייסבוק

מסתבר שכל ההעתקות מסנאפצ'ט היו רק המנה הראשונה ועתה מגיעה המנה העיקרית. בנאומו אמש חשף צוקרברג את פלטפורמת האפקטים הפתוחה למצלמה של החברה, שמורכבת מכלי מסגרת חדש וכלי AR. הכלי הראשון, Frame Studio, מאפשר לכל אחד לעצב פריימים או מסגרות שיופיעו במצלמה ויהיו זמינים לשאר המשתמשים. לאחר העלאת המסגרת, בשלב הראשון, הכניסה אסורה למפרסמים, אבל לא נופתע אם גם הם יגיעו בקרוב. הכלי השני הוא AR Studio, שמאפשר לכל מפתח לייצר אנימציות, אפקטים ושכבות מידע ב-AR שישולבו באפליקציית הצילום של החברה. כך שכמובן תוכלו להוסיף לעצמכם מסגרות באנימציה או משקפיים ולהקיא קשת מהפה – אבל במקביל יוכלו מפתחים להיעזר במיקום שלכם ובטכנולוגיות הראייה הממוחשבת המתקדמות של פייסבוק כדי להוסיף פרטי מציאות מעורבת: כך שאם למשל תפנו את הטלפון לעבר כוס קפה, יופיע לבד אפקט של אדים; אם תפנו את המכשיר לבקבוק יין מסויים תוכלו לראות 'פתקים וירטואליים' שמופיעים ומציגים נתונים תזונתיים או חוות דעת עליו; אם תכוונו את המצלמה לכיוון מסעדה, תוכלו לראות בשכבה מעל את הדירוג והביקורות ועוד. בנוסף, יוכלו המפתחים גם לשאוב מידע מאפליקציות אחרות בעזרת Scripting API.

בין היתר הציגה פייסבוק אנימציה בזמן אמת בכל פעם שגול מובקע. האפקטים ושכבות המידע יוכלו גם להיות משולבים בפיצ'ר הלייב וידאו של החברה. כדי להירשם לבטא הסגורה של הפלטפורמה, היכנסו לכאן

2. כמה חידושים במסנג'ר

פיצ'ר ה-Chat Extensions יאפשר לכם לשלב צ'ט-בוטים בתוך הקבוצות שלכם. כך שתוכלו למשל לשלב צ'ט-בוט שמדווח תוצאות משחקי כדורגל בתוך קבוצת חברים ולהגיב על כל התפתחות; תוכלו למשל להזמין ביחד מקום במסעדה עם צ'ט-בוט של OpenTable ועוד. פיצ'ר חדש הוא לשונית ה-Discovery, שמציגה לכם מעין חנות בוטים עם קטגוריות שונות של בוטים ודירוגים שונים שלהם. שירות M, הסייען החכם של החברה, יציע לכם בוטים בהסתמך על הצ'טים שלכם, כך שאם תדברו על טיסות, הסייען יציע לכם צ'ט-בוט של Kayak להשוואת מחירי טיסות.

המסנג'ר גם יזכה ללשונית Games משלו, מה שצפוי לעזור לפופולאריות של המשחקים בו. על פי פייסבוק, ב-90 הימים האחרונים התקיימו בפלטפורמה יותר מ-1.5 מיליארד משחקים שונים.

3. אנליטיקות חכמות יותר ל-Facebook analytics

פייסבוק הודיעה כי מעתה במקום רק להציג סטטיסטיקות יבשות וגרפים, היא תתחיל לשלב אלגוריתמים של למידת מכונה למנוע האנליטיקס שלה. כתוצאה מכך מנהלי דפים יוכלו לקבל טרנדים ומגמות על התנהגות המשתמשים שלהם ומידת המעורבות שלהם. כלים חדשים יאפשרו גם לחברות ולארגונים להעמיק ולקשר בין פעילות בדפים שלהם לרכישה בפועל באתרים ואפילו בחנויות פיזיות. שינוי נוסף הוא האפשרות להתאמה גדולה יותר של Account Kit, פיצ'ר שמאפשר למשתמשים באפליקציה להירשם בעזרת חשבון הפייסבוק שלהם, במקום ליצור עוד שם משתמש ועוד סיסמה. מעתה, חברות שישתמשו בפיצ'ר הזה, יוכלו לשנות את המראה שלו כך שיתאים יותר לאפליקציה או למותג שלהם.

4. אפליקציית צ'ט וירטואלי בשם Spaces

האפליקציה הקריפית למדי, שמיועדת לסביבת ה-Oculus, יוצרת אווטאר של המשתמש ואז מאפשרת לו להיפגש עם חברים האווטארים שלהם בסביבה הוירטואלית. במסגרת המפגש הזה תוכלו לצייר בתלת מימד או לראות את חבריכם עושים את אותו הדבר, תוכלו לצפות ביחד בסרטוני 360, לנהל שיחות וידאו. האפליקציה זמינה עכשיו להורדה באיזור ה-Early Access של חנות ה-Rift Experiences של אוקולוס. עם זאת, בפייסבוק לא מתכוונים לעצור שם ומתכננים לשחרר אותה בעתיד גם לפלטפורמות VR אחרות דוגמת ה-Vive וה-Playstation VR.

5. פייסבוק תחלק את מתחרה הסלאק שלה בחינם

כזכור, לפני כחצי שנה השיקה פייסבוק את Workplace, המתחרה שלה לסלאק ומה שכונה בעבר [email protected] הפלטפורמה כוללת פיד חדשות, קבוצות, אפשרויות לצ'אטים ועבודה משותפת על מסמכים. בנוסף, כוללת הפלטפורמה פיצ׳רים שימושיים כגון שידור וידאו חי, שימוש ב-Reactions, חיפוש ופוסטים חמים (Trending). פיצ'ר ה-Multi-Company Groups מאפשר לעובדים מארגונים שונים לעבוד יחד, כדי להרחיב את שיתופי הפעולה גם מחוץ לחברה, בצורה מאובטחת. עד כאן – די דומה לסלאק. אולם פייסבוק תנקוט במדיניות תמחור אגרסיבית למדי שמציעה את השירות הבסיסי (standard) בחינם לתמיד; הגרסה בתשלום תהיה גם היא חינמית לגמרי עד ספטמבר ואז תתחיל פייסבוק לגבות דמי מנוי נמוכים משמעותית מאלו של סלאק ונעים בין 3 דולר לדולר אחד בחודש בלבד לכל משתמש בארגון. החברה אף הציגה מספר אינטגרציות עם חברות כמו מיקרוסופט, Salesforce ו-Box.

להרשמה לשירות היכנסו לכאן.

יניב אביטל

הגב

1 תגובה on "5 ההכרזות החשובות מכנס המפתחים של פייסבוק שנפתח אמש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
משה
Guest

צריך, אכשהו להכניס רגולציה לעולם הזה.
עם השרות הבסיסי שלהם, אין לי כל-כך בעייה איתו.
אבל ההתפתחות הרוחבית – מחסלת פרוייקטים של ארגונים (או קטנים מכך) – וזה, כך נראה לי, לא יעשה טוב מידי לעתיד של כולנו.
כפי שהדברים נראים היום, בעוד לא יותר מידי שנים (פחות מ-10 לדעתי) אותם גדולים (גוגל, פייסבוק…) יצליחו ליצר מחשב מתכנת, ומכאן, כל יוזמה של מפתח תוכל להקבר עוד לפני שהיא נולדה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: