פייסבוק ממשיכים להעתיק מטוויטר

פייסבוק ממשיכים להעתיק מטוויטר- והפעם ממנוע החיפוש.
נראה שלפייסבוק אין בושה, אבל כשיש לך יותר מ- 200 מליון משתמשים כנראה שגם אין לך יותר מדי דאגות של כבוד וכו'. והפעם, פייסבוק מעתיקים את פיצ'ר העדכון מטוויטר.

facebook copies from Twitterפייסבוק ממשיכים להעתיק מטוויטר- והפעם ממנוע החיפוש.

נראה שלפייסבוק אין בושה, אבל כשיש לך יותר מ- 200 מליון משתמשים כנראה שגם אין לך יותר מדי דאגות של כבוד וכו'. והפעם, פייסבוק מעתיקים את פיצ'ר העדכון מטוויטר.

אני חושב שצילום המסך הזה אומר הכל. בין אם שמתם לב לכך או לא, זה עלה לא מזמן, כפתור שמציע לכם ללחוץ עליו בשביל להראות עדכונים חדשים בניוזפיד שלכם. מקור הכפתור הזה ממנוע החיפוש סאמייז, שנקנה מאוחר יותר על ידי טוויטר וכעת הוא נמצא בכתובת חיפוש.טוויטר.קום. ייחודו של מנוע החיפוש הוא בכך שהוא מאנדקס את טוויטר כל העת ובכל מספר שניות ניתן לראות כמה טוויטים נוספו לשיחה בטוויטר.

סאמייז וטוויטר: המקור

סאמייז וטוויטר: המקור

לא מקוריים. מעתיקים. פייסבוק

לא מקוריים. מעתיקים. פייסבוק

האינטרנט החברתי הולך לכיוון מה שאפשר לקרוא לו "האינטרנט החי". טקנורטי, מנוע החיפוש בבלוגים, קראו לזה The Live Web כבר באמצע 2008 על שום שהם מאנדקסים שיחות של אנשים בבלוגים (אנשים=חיים=רשת חיה). היום, עם התבססותה של הסטטוספירה כמקור מידע, כמקור תקשורת, כמקור להכל בעצם, אולי יותר נכון לקרוא לסטטוספירה אינטרנט חי ומהמקום הזה אני חושב שיש פה פיספוס ושהפיספוס הוא טכנולוגי. בעולם חי אין שום סיבה שאנשים יקליקו בשביל לקבל עידכונים. ג'ימייל עושים את זה מהיום הראשון שלהם, מרפרשים את התוצאות בדף בלי לרפרש את הדף עם טכנולוגיית האג'קס. היו עושים בחכמה פייסבוק, אם במקום להעתיק את תוצאות החיפוש בטוויטר היו מכניסים עוד כמה שורות אג'קס לסלט שלהם ונותנים לנו חווייה שהיתה עולה על זו של טוויטר.

האם זה אומר שנוכל להתחיל לחפש בעדכוני הסטטוס של כל אנשי פייסבוק? אני בספק. האם נוכל לחפש בין כל הסטטוסים של חברינו? גם פה אני בספק. זה כפתור שכל יעודו הוא שתלחצו עליו.

יש להוביל ויש להעתיק. בתחילת הדרך, פייסבוק היתה מובילת השוק באיך צריך לבנות רשת חברתית. עם הזמן (ולא לקח לה הרבה), פייסבוק הפכה להיות המודל לחיקוי דה פאקטו של איך דברים צריכים להיעשות באינטרנט החברתי ובצדק. לאט לאט בחצי השנה האחרונה (שימו לב, אנחנו באמצע 2009) התחלנו לראות כיצד פייסבוק מתחילה להעתיק את התנהלות הממשק של טוויטר (שינוי הניוזפיד) ויש לצפות ששינויים נוספים יכנסו אל תוך הממשק הפייסבוקי בקרוב.

נשאלת השאלה, מה חסר לפייסבוק ששינויים רבים כל כך בממשק באים מטוויטר? האם מובילי החברה איבדו את החזון שלהם לגביי איך להוביל ובאיזה כיוון  ושכוחה של פייסבוק הוא במספר המשתמשים שלה וכבר לא בחדשנות? האם הרצון של פייסבוק לקנות את טוויטר (רצון שלא התממש) נובע מפחדים קיומיים של הצוקרברג שהוא שם לו את הדוד ביל כמו מגדלור בים סוער שידריך אותו על איך משתלטים על חברות קטנות ומתחרות שעלולות לאיים ולשבור את החלונות שלו בוואלי? אין לי תשובות לשאלות האלה. בעצמי אני ממשיך להשתמש בפייסבוק ככלי עבודה ממעלה ראשונה.

ועם זאת, מעניין לשים לב. טוב לדעת שחדשנות יכולה לגרות את בלוטות הרגש אצל הגדולים. מוסר השכל- אל תפחדו ליזום ולעקוץ את הגדולים. אל תפחדו להרעיד את האדמה ואת השוק שבתוכו אתם יושבים. בסוף אולי עוד יקנו אתכם.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

3 Comments on "פייסבוק ממשיכים להעתיק מטוויטר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
carmel
Guest

נראה לי שהגונב חזרה מגנב פטור. האם טוויטר לא גנבה את רעיון שורת הסטטוס מפייסבוק מלכתחילה?

Niv Calderon
Guest

סטטוסים היו עוד קודם במסנג'רים כשחושבים על זה. אני לא חושב שהטיעון תקף.

Almog Baku
Guest

מסכים עם ניב, הסטטוסים היו רעיונות שהיו במסנג'ר ובאיסיקיו והתחילו עוד מה-IRC. אבל פייסבוק הפכה אותם לראשונה לדבר אחר..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: