פייסבוק עושה TripAdvisor: מציגה כלי חדש לתכנון טיולים

הפיצ׳ר החדש שהתחיל להופיע באפליקציה של פייסבוק תחת השם City Guides, יאפשר לכם לקבל המלצות למקומות בילוי בערים ברחבי העולם בהתבסס על מה שהחברים שלכם אכלו, ראו או קנו

מקור: חשבון היוטיוב של MattNavarra@

אחרי יוטיוב, לינקדאין וסנאפצ׳ט, נודע כי פייסבוק ״שואבת השראה״ גם מפלטפורמת הטיולים הפופולארית TripAdvisor. מסתבר כי הרשת החברתית בוחנת כעת פיצ׳ר חדש באפליקצית האנדרואיד ו-iOS שלה בשם ״City Guides״ כדי להציג בפני המשתמשים הצעות לאטרקציות מקומיות, אירועים ומסעדות באיזור שבו הם נמצאים. במילים אחרות – פייסבוק ממשיכה במאמציה לעשות הכל כדי להכניס כל תכונה הקיימת באפליקציות אחרות אל הפלטפורמה שלה, כדי שחלילה לא תצטרכו לעזוב אותה לרגע.

המלצות המתבססות על החברים שלכם

פיצ׳ר ה-City Guides התחיל להופיע בקרב משתמשים מסוימים, אך לצערנו בקרב חברי מערכת גיקטיים הממוקמים בישראל עדיין לא. המאפיין המעניין ביותר במדריך העירוני של פייסבוק הוא הפן החברתי, מה שאומר שההמלצות שיוצגו בפניכם יתבססו על רשימת החברים שלכם שביקרו באותו היעד ועל מה שהם עשו כשהם היו שם. כלומר, נניח והם עשו צ׳ק אין במסעדה, מוזיאון או מועדון מסוים בלונדון, סביר להניח שבפעם הבאה שתהיו באיזור תקבלו המלצה לבקר באחד מאלו.

כך זה אמור להיראות

בגדול, את המדריך העירוני החדש אתם אמורים למצוא באגף ה-Explore שלכם באפליקציה, לצד האופציה לגלות אנשים חדשים או אירועים. נכון לעכשיו הפיצ׳ר הכי קרוב ״לדבר האמיתי״ שקיים אצלנו הוא ה-Nearby Places, שלחיצה עליו תאפשר לכם לקבל המלצות למסעדות, מלונות, מרכזי קניות או מוזיאונים באיזור שבו אתם נמצאים כרגע. ברגע שלוחצים על מקום מסוים, למשל – פארק הירקון, מקבלים גם אינדיקציה לכמות החברים שלכם (בפייסבוק) שהיו שם, כדי לעזור לכם לגבש החלטה האם ועד כמה המקום הזה שווה ביקור.

המצב הקיים, מקור: צילום מסך

בקיצור, מדובר באינפורמציה שכבר נמצאת בידיה של פייסבוק, אלא שבעתיד עם City Guides, היא פשוט תוצג בצורה קצת יותר ויזואלית, נגישה ואולי אפילו באמצעות התראות שתקבלו במידה ותהיו ליד מקום שמתאים לכם לאהוב (הרי פייסבוק יודעת בדיוק מה אנחנו אוהבים). כמו כן, בעוד שהפיצ׳ר החדש אמור להציג בפניכם באופן אוטומטי מידע רלוונטי על העיר שבה אתם מבקרים כעת, תוכלו גם לשוטט בין הערים הקיימות במאגר ולתכנן את הטיול העתידי שלכם.

מה גוגל תעשה?

בקיצור, הקונספט החדש של פייסבוק די ברור. מי שאולי צריכה לדאוג ולו במעט היא גוגל, שהשיקה לפני מספר חודשים את אפליקצית התיירות שלה – Google Trips. הקרב בין מי שיודעת עלינו יותר – גוגל ופייסבוק הוא מאוד צמוד, ולשתיהן לא מעט כלים שיסייעו להן לתפור עבורינו את הטיול האידיאלי. בסופו של דבר, ההבדל המרכזי בין הכלי של גוגל לזה של פייסבוק הוא ההתבססות של האחת על חוכמת ההמונים, בעוד שהשניה מתבססת על החברים שלנו. מי תנצח?

לקריאה נוספת:

לפייסבוק יש פיד חדש וסודי: בדקנו אותו

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

1 תגובה on "פייסבוק עושה TripAdvisor: מציגה כלי חדש לתכנון טיולים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אני
Guest

שתיהן תנצחנה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: