עכשיו זה רשמי: פייסבוק עובדת על רשת פרסום לאתרים חיצוניים

השבוע עדכנה פייסבוק את הגדרות הפרטיות ותנאי השימוש ברשת החברתית. בין השינויים הבולטים: הודאה על כך שעוקבת אחר המשתמשים, ומתכננת להשתמש במידע זה גם באתרי צד שלישי

מקור: flickr, cc-by somegeekintn

לפני מספר ימים הודיעה פייסבוק על שינוי בהגדרות הפרטיות ותנאי השימוש של הרשת החברתית. עבור אותם גולשים שכן השכילו לקרוא את השינויים החדשים, התברר כי לא רק שפייסבוק מודה כי אוספת מידע ונתונים על משתמשיה ומשתפת אותם עם מפרסמים, אלא מתכננת לשתף את המידע המדובר עם אתרים ומפרסמים חיצוניים.

צוקרברג עוקב אחריכם

שינוי הפרטיות האחרון של פייסבוק פתח את קן הצרעות לו כולנו היינו מודעים, אך העדפנו להתעלם. במהלך שש השנים האחרונות בהן הרשת החברתית הייתה פתוחה לכל משתמש מעל גיל 13, אספה החברים נתונים פומביים ופרטיים, הכוללים את המותגים האהובים עלינו, המקומות אליהם אנו יוצאים, החברים הטובים ביותר שלנו ואפילו את תווי הפנים שלנו ושל חברינו.

כעת, עם השינויים החדשים שהציגה השבוע, פייסבוק סוף-סוף מודה כי היא מתכננת להשתמש בכל המידע שהצליחה לצבור על כל משתמש ומשתמש, על מנת לקדם ולהציג פרסומות רלוונטיות – גם באתרים חיצוניים שאינם בהכרח קשורים לרשת החברתית. למעשה, מדובר בהודאה הראשונה של פייסבוק על כך שהחברה אכן מתכננת להשיק שירותי פרסום אישיים, ועל כך שמתכננת להתחיל ולעקוב אחריכם בכל רחבי הרשת.

המהלך המדובר לא הגיע בפתאומיות ומי שעקב אחרי הפרסומים בנושא, היה יכול לרואת לא מעט סימנים מוקדמים להתפתחות זאת במהלך השנה האחרונה. ביוני האחרון הכריזה פייסבוק על שיתוף פעולה עם זינגה, במהלכו הוצגו לגולשי Zynga.com פרסומות ששאבו מידע ישירות מפייסבוק. המודעות, שהשתמשו באותו אלגוריתם פרסומי כמו שקיים בפייסבוק, הפתיעו את הגולשים – אך אלה לא ייחסו לכך חשיבות רבה, בהתחשב בשיתוף הפעולה הרחב בין שתי החברות הללו.

כל לייק, כל תגובה – אנחנו נעקוב אחריכם

בשורה התחתונה, מדובר על מהלך הגיוני ואף בלתי נמנע עבור פייסבוק. לאור כמות המידע העצום שאוחזת על כל אחד ממיליארד משתמשיה, הכולל לייקים, פוסטים, מקומות אהובים אליהם המשתמשים יוצאים ואף אפשרות לזהות את תווי הפנים שלהם ושל חבריהם, היה זה רק עניין של זמן עד שפייסבוק תפענח כיצד יכולה להרוויח מכך כסף – ומסתמן כי כעת היא הצליחה.

פעולה מסוג זה יכולה לעזור לפייסבוק להגדיל את רווחי לפחות פי 2, במיוחד במידה ותחל בשיתוף פעולה עם אתרים חיצוניים ותציע אפשרות הטעמה של פרסומות, שימשכו את המשתמשים הרבה יותר מבעבר – מכיוון שידעו בדיוק מה הם אוהבים, ומה לא.

אחד משירותי הפרסום הבודדים כיום שמצליחים לעבוד בצורה יעילה, התואמת את העדפותיו של המשתמש הוא AdSense מבית גוגל, המציג תוצאות רלוונטיות בזמן אמת, בהתאם למילות החיפוש של המשתמשים. אם פייסבו אכן תתחיל להציג מודעות מחוץ לרשת החברתית, בצורה המבוססת על כל המידע שאוחזת בשרתיה, ייתכן כי זה יסמן את תחילתו של הקרב האמיתי בין פייסבוק לגוגל – ולא המאבק על משתמשים ברשתות החברתיות שלהן.

לכן, אנו מציעים לכם להתחיל להזהר בכל הנוגע לחשיפת מידע אישי על גבי הרשתות החברתיות השונות ולהוריד מעט את האצבע מכפתור הלייק. בעוד שככל הנראה אינכם יכולים למחוק לחלוטין את החשבונות שלכם מהרשתות הללו, לפחות תוכלו להזהר בכל הנוגע למידע שאתם מאפשרים להן לאסוף אודותכם.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 Comments on "עכשיו זה רשמי: פייסבוק עובדת על רשת פרסום לאתרים חיצוניים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Avi Shalom
Guest
Crazy Flowers
Guest

אחלה

סטוארט בן
Guest
יש סוג של אי-הבנה אדירה בכל הנושא הזה של "מעקב", חשיפת נתונים ו"האח הגדול", והיא שאנשים חושבים שלכולם אכפת מכך שהנתונים לגבם יהיו חשופים וזמינים לכל ברשת. העובדה היא שככל שאתה צעיר יותר, פחות אכפת לך מכך שכל הנתונים שלך חשופים בצורה הזו. משתמש פייסבוק בן 50 יקרא את הפוסט הזה לגבי הגדרות הפרטיות החדשות, "יזדעזע". אבל ככל שנרד בשכבת הגיל, נגלה שה"אי-אכפתיות" עולה. משתמש בן 30, ייבהל פחות, ומשתמש פייסבוק בן 18 לא יבין בכלל למה זה אמור לעניין אותו. מבחינתו, שכל העולם יוכל לראות הכל. גם ככה כל החיים שלהם נמצאים ברשת הזו. (כמובן שמדובר בכלל, בכל שכבת… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: