ExactME: כך תאתרו את העובד הבא שלכם

ג'ובוקיט הישראלית העומדת מאחורי אתר ExactME, חוגגת 240,000 משתמשים רשומים, שבועיים בלבד לאחר שהחלה להסחר בבורסה בתל אביב. האתר ממתג עצמו כ"גוגל של עולם ההשמה" ומציע פלטפורמה לחיפוש ואיתור עובדים או מקומות עבודה

מקור: תמונת מסך מערוץ הטוויטר של החברה

הרעיון פשוט: ליצור פלטפורמה שתאפשר לעובדים לחפש מקום עבודה ולמעסיקים לאתר את העובדים בעלי הכישורים למשרות שונות המוצעות על ידם. אז נכון שבשנים האחרונות לינקדין הפכה לכלי מרכזי שמשמש למטרה זו בדיוק, אלא שהרשת החברתית תעסוקתית היא כלי מסורבל וגדול הרבה יותר שלא תמיד מתגלה כאטרקטיבי וממוקד.

ExactME מנסה למתג עצמה כ"גוגל של עולם ההשמה" או כ"ספר כשרונות עולמי" שנועד להיות מדוייק הרבה יותר עבור איתור עובדים ומקומות תעסוקה ברשת. כעת שבועיים בלבד מאז שהחלה להסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ג'ובוקיט החזקות, מי שעומדת מאחורי המיזם, חוגגת למעלה מ-240,000 משתמשים רשומים.

מאגר אדיר של עובדים מכל העולם, בעלי מקצוע מגוונים עם כישורים מכל הבא ליד. עובדים אלה מעדכנים את פרטי קורות החיים שלהם באתר, ומאפשרים לחבריהם לעבודה, בעבר ובהווה, להיכנס אף הם לאתר ולציין את מידת המקצועיות שלהם תחת הקטגוריות השונות. מגייס שנכנס לאתר יוכל לבחור בקלות מתוך רשימה ארוכה של מועמדים, הנופלים בדיוק בתוך הגדרות התפקיד שאותו הוא רוצה לאייש. מתוך אותה רשימה, הוא יכול למיין את המועמדים לפי קריטריונים נוספים החשובים לו, מעבר לדרישות המקצועיות, ולהגיע למצב שיש לו מועמדים הזמינים לראיון עבודה תוך מינימום זמן.

חסכון הזמן למגייס חשוב ביותר; כאשר משרה פנויה ממתינה לאיוש, המעביד מפסיק את הפיריון של אותה משרה ואת חלקה בחברה, ומשקיע משאבים לאייש אותה כמה שיותר מהר. המגייסים, אשר יכולים למצוא את עצמם קבורים תחת הרים של קורות חיים של מועמדים, חלקם רלוונטיים יותר וחלקם פחות, עשויים מהר מאוד לגלות שאת עיקר זמנם הם מבלים להוציא את המוץ מן התבן, ולאתר בין הררי קורות החיים את המועמדים העונים על דרישות הסף של המשרה.

מסננת הפוכה

כך יוצא ש-ExactMe הופכים את הפירמידה, ובמקום שהמגייס ישמש כמסננת הראשונה, הוא הופך להיות זה שמקבל לידיו אך ורק קורות חיים של מועמדים הזמינים לעבודה בזמן אמת, ועונים על כל דרישות המשרה. משם, המגייס הוא זה שלוקח את המושכות לידיים ויכול למיין מבין המועמדים הפוטנציאליים את מי הוא מעדיף לזמן לראיון קודם.

בראיון לניוזגיק, מסר אריק פילסטין, מנכ"ל החברה, כי החברה שמה לעצמה למטרה לשנות את עולם גיוס העובדים, הן עבור המגייסים והן עבור העובדים. עובדים יכולים לעדכן את קורות החיים שלהם, להשאיר אותם באתר, ולציין בו שכרגע הם עובדים ומרוצים במקום העבודה שלהם. כך הם יכולים להישאר זמינים לקבל מגוון הצעות, אותן הצעות עבודה חלומיות שאנחנו תמיד חולמים עליהן ולא יודעים מתי יזדמן לנו לקבל אותן.

השירות שהחברה מציעה מאפשר למעסיקים, בהווה ובעתיד, לחפש עובדים מקצועיים בתחומם מתוך מאגר עצום של עובדים מכל העולם. עובדים רבים מחפשים עבודה, או מחפשים כבר היום את העבודה הבאה שלהם, ולכל הצדדים יש יתרון בשירות שכזה. המגייס והמעביד מקבלים גישה למידע מפולח לפי הגדרות המשרה, ואילו העובד מקבל הצעות עבודה שמתאימות לו אישית, לאחר שנמצא מתאים. כך יוצא שהחברה מצליחה לצמצם את הפער שבין העובד אל המעביד הבא שלו, ובכך אולי היא גם תקצר את משך הזמן ללא עבודה של העובד עצמו.

שלושה פתרונות

הפתרונות של ג'ובוקיט, מאפשרים לה למסחר את מוצריה במספר מודלים עסקיים. המודל הראשון מתקשר לעסקי הליבה של החברה, לטכנולוגיה והשירות שהיא מציעה  למעסיקים. מודל (CPT – Cost per Talent), הינו תשלום של המעסיק עבור יצירת קשר עם מועמד המתאים לשאילתת החיפוש שביצוע במנוע החיפוש של החברה. המעסיק רשאי לבחון את הניסיון התעסוקתי של המועמד לפני שהוא חושף את פרטיו ומבצע תשלום עבור פרטי הקשר. מודל זה עשוי להפחית משמעותית את עלות ההשמה הגבוה שיכול להגיע במקרים מסויימים לעשרות אלפי ש"ח לסכום הנמוך מ-10 ש"ח.

המודל השני, הינו מודל פרסום המקובל בעולם האינטרנט, כדוגמאת גוגל ADWORDS. שירות AdME! שהחברה תשיק בשבוע הקרוב שיאפשר למעסיק להעלות פרסומת עם תוכן של מודעת דרושים. הייחודיות במודל של ג'ובוקיט, היא שהמודעה תופץ ותוצג, רק לבעלי DNA מקצועי התואם את דרישות מודעת הדרושים. מודל זה מאפשר למעסיקים לפרסם מודעות ממוקדות וכאשר מועמד מקליק על המשרה הרלוונטיות, קורות החיים שלו נשלחים באופן אוטומטי למעסיק.

המודל השלישי, QCPT, מאפשר למעסיקים להפנות טראפיק מאתר ExactME לאתר של המעסיק. לדוגמא, מועמדים שילחצו על משרות רלוונטיות יופנו ישירות לאתר המעסיק, כך שהמעסיק ישלם לג'ובוקיט עבור כל קליק והפניה לאתר שלו.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

16 Comments on "ExactME: כך תאתרו את העובד הבא שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
נעמה
Guest

חברה מדהימה עם רעיון שיכול לשנות באופן משמעותי את השיטה המסורבלת לגייס כ"א.
אין להם עברית, אבל ממשק המשתמש פשוט מרהיב.

מומי
Guest

עוד טייסי חלל שאבדו הקשר עם תחנת הקרקע…

דוד
Guest

ובקרוב תוכל לראות……….

נטלי - רכזת השמה
Guest
נטלי - רכזת השמה

חברה מדהימה ואנשים מצויינים.

אודי
Guest

האם זאת חברה ישראלית ?

קובי
Guest

רעיון מעולה, החברה תפרח ללא ספק.

Best developer
Guest

יש להם אתר מדהים וידידותי, מקווה שיתנו בראש ללינקדאין.

בהצלחה !!!!

Yamit Zrihan
Guest

בקרוב יהיה גם בעברית, ובאופן כללי המטרה היא לגעת בכל העולם.
גאה להיות חלק מדבר כל כך עצום.

סיפורי פוגי
Guest

Exactme.com זה בלוף אחד גדול. אין שם כלום, מתפלא על ניוזגיק שנותנים במה לרמאים. סתם סיבוב על גבי המשקיעים. מדובר על חבורה של אופרטיוניסטים מזדמנים בלי מוצר בכלל. תבדקו בעצמכם. אין שם כלום….

מיכל
Guest

החברה עושה בית ספר ומחנכת מחדש את שוק ההשמה.
כל הכבוד !

מנהלת השמה בחברת הייטק
Guest
מנהלת השמה בחברת הייטק

חברה יוצאת דופן עם מטרה נעלה למצוא עבודה לאנשים.
אני מאחלת שתצליחו להוביל למהפכה שתקל על מחפשי העבודה למצוא מקום ראוי ומכובד.

יישר כוח ובהצלחה.

ציפי
Guest

השליטה הבאה של עולם משאבי אנוש.

איילת שחר
Guest

הטכנולוגיה שלהם נחשבת למתקדמת ביותר בתחומי המשאבי אנוש.
המון המון בהצלחה !

פיני כהן
Guest

כל הכבוד על היוזמה ! אתר מקסים.

תיקי
Guest

יישר כוח אריק !

יוסי
Guest

נו באמת, על מי אתם עובדים? הרבה טוקבקים ממומנים, כתבות יח"צ ורעש על כלום. בקושי יש שם טראפיק, בטח אין הצלחות וכל מודל הרווח מוטל בספק. אז למה סתם להטעות אנשים? הרי מאחורי כל התגובות הללו יש את אותה ימית זריהן שבטח עובדת בחברה. נקודה למחשבה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: