קטנועים חשמליים לתושבי העיר: Emmy הוא שירות שהיינו שמחים לראות בתל אביב

Emmy הוא שירות קטנועים חשמליים שתופס תאוצה בברלין ובקרוב יגיע גם לאיטליה. מדובר באפליקציה שתמצא את הקטנוע הכי קרוב אליכם וכשתגיעו אליו תוכלו פשוט לעלות, להוציא שתי קסדות מתא האחסון האחורי ולהחנות אותו בכל מקום בעיר

הקטנועים החשמליים של Emmy, כרגע פזורים 150 בברלין, בעוד חודש 250 (צילום: גיקטיים)

מי שביקר בחודשים האחרונים בברלין בוודאי שם לב לקטנועים אדומים שמפוזרים בכל פינה בעיר ומשמשים כל תושב או תייר שרוצה להשתמש בהם באמצעות אפליקציה פשוטה למדי. על השירות אחראי סטארטאפ מקומי קטן שמונה 15 עובדים ונוסד על ידי שלושה יזמים צעירים שהבינו שאם רכבים להשכרה מיידית כל כך פופולארים בעיר, סביר להניח שהתושבים המקומיים יאמצו במהירות קטנוע חשמלי, שיחסוך להם את כאב הראש הנלווה בחיפוש אחר חנייה בעיר.

19 סנט לדקה, אבל אם נתקעתם בפקק – הכל בסדר

איך זה עובד? בשלב הראשוני יש צורך ברישום זריז שכולל שיחת וידאו עם נציגי החברה. מדובר באילוץ של החוק הגרמני שכן יש צורך לוודא שלאדם שעומד להשתמש בשירות יש רישין בתוקף. בגרמניה ובכלל, במרבית אירופה, אין צורך ברישיון מיוחד עבור קטנוע של עד 50 סמ״ק, רישיון נהיגה על רכב יספיק. אחרי הרישום שכולל וידוא שאתם מחזיקים רישיון וכמובן הזנת פרטי כרטיס אשראי, ניתן להשתמש בשירות באמצעות אפליקציה פשוטה.

האפליקציה של Emmy, כאן ניתן לראות את אזור הפעילות בעיר

אתם צריכים קטנוע? פותחים את האפליקציה ועל בסיס המיקום שלכם היא תאתר את הקטנוע הקרוב ביותר אליכם ותנחה אתכם איך להגיע אליו. ברגע שתהיו קרובים אליו לחיצה אחת ותא האחסון האחורי יפתח ובו שתי קסדות שיהיו זמינות עבורכם. ברגע שהקטנוע יחל לנוע החיוב יהיה על בסיס 19 סנט לדקה או לק״מ. בחברה מסבירים שבמקרה של פקק החיוב יעשה על בסיס מרחק ולא זמן, כדי לא להאיץ בנהגים ולגרום להם לבצע חלילה עבירות תנועה.

במידה ומישהו רוצה לצאת מהאזור בו פעיל השירות או לחילופין להחליף לאורך היום כמה פעמים קטנועים, הוא יחוייב בעד 24 יורו בסך הכל לאותו יום (וכמובן שיהיה מחוייב להחזיר את הקטנוע לאזור בו השירות פעיל). אם השימוש שלו יחרוג מהסכום הזה, החיוב ימחק ויסתכם ב-24 יורו סך הכל.

את הקטנוע ניתן להחנות בכל מקום בעיר בטווח בו השירות פועל ועל אף שבברלין חל איסור להחנות קטנועים על מדרכות, ל-Emmy יש אישור חריג לעשות זאת שכן מדובר בתחבורה שיתופית לרווחת התושבים.

אם תהיתם לרגע – הרוכבים כמובן מבוטחים ובשיחה עם אחד ממייסדי החברה, ולרייאן צייטר (Valerian Seither), הסביר לנו האחרון שבמידה ותתרחש תאונה שלא באשמת הנהג, הרוכב לא יחוייב והביטוח יחול באופן מלא. עם זאת, במידה וזו כן תהיה אשמתו של הנהג, הוא ישא בהשתתפות עצמית של עד 150 יורו. כששאלנו מה קורה אם רוכב לא ידווח על תאונה הסביר לנו צייטר שלרוב אדם שמגיע לקטנוע פגום ידווח עליו לחברה ואז יהיה קל לבדוק מי היה הלקוח הקודם ולהסדיר את העניין מולו.

״לקחתי לא מעט השראה משי אגסי״

״אני חייב לציין שחלק מההשראה שלקחתי לשירות שלנו פה הגיע מבטר פלייס ומשי אגסי״ מסביר מייסד החברה, ״בעוד שברכבים החלפת הסוללה פוגעת משמעותית בחווית השימוש, שכן היא מצריכה מהנהגים להגיע לנקודה מסויימת ולהמתין – בקטנועים אין כל בעיה כזו. אנחנו עושים את זה ברקע, יש לנו שני עובדים שכל תפקידם לנוע ברחבי העיר, להגיע לקטנועים שהסוללה שלהם חלשה ולהחליף אותם באחרת. מבחינת הלקוחות שלנו מדובר במשהו שקוף לחלוטין. הקטנועים מדווחים לנו בכל רגע נתון על המיקום שלהם ועל מצב הסוללה שלהם וכך אנחנו יכולים להגיע בצורה ממוקדת לקטנוע שזקוק לחלפת סוללה. בממוצע אנחנו מחליפים מידי שלושה ימים סוללה לכל קטנוע״.

לא קר מידי בברלין לקטנוע?

״כן, בברלין השירות שלנו פעיל בתקופה מאוד מצומצמת במהלך השנה ואנחנו הולכים להתרחב בקרוב לאיטליה. הסיבה שבחרנו להתחיל דווקא בברלין נוגעת למנטליות של העיר, רכבים להשכרה על בסיס דקות או שעות מאוד פופולארים בברלין, למעשה, זו העיר שבה השירות הזה נחשב לפופולארי ביותר בעולם. הבנו שכאן לא נצטרך להשקיע סנט בחינוך של השוק או בשיווק, כי התושבים כבר מכירים את הקונספט ויאמצו אותו במהירות. לא טעינו״.

בשלב הזה ניתן למצוא ברחבי ברלין 150 קטנועים הפזורים בעיר ובעוד כחודש יצטרפו אליהם 200 נוספים.

Emmy נוסדה בברלין בינואר 2015 תחת השם eMio, היא כוללת 15 עובדים אך מפעילה באופן חיצוני עוד מספר עובדים, כך שמספר האנשים האמונים על השירות עומד על 40. החברה גייסה סיד ולאחרונה השלימה סבב גיוס ראשון אותו מעדיפה לא לחשוף אך לטענת המייסד איתו שוחחנו הסכום עומד על 7 ספרות. עכשיו רק נותר להמתין שמישהו ירים את הכפפה לשירות דומה גם בתל אביב.

הכותב הינו אורח Berlin Partner, זרוע החדשנות של עיריית ברלין

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

4 Comments on "קטנועים חשמליים לתושבי העיר: Emmy הוא שירות שהיינו שמחים לראות בתל אביב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רועי
Guest

90 סנט לדקה זה לא זול. נסיעה של 10-12 דקות והלכו 40 שקל. לא פער גדול ממונית..

גלעד
Guest

לא יודע מאיפה המחיר הזה. בתור מנוי לשירות זה עולה לי 19 סנט לדקה. ושלוש הדקות הראשונות בחינם (כדי להספיק לחבוש את הקסדה, לכוון מראות ולעלות על הכביש…)
אוטו בcar2go עולה 24-30 סנט לדקה ככה שאם מציעים לכם 90 סנט- אל תקחו!

Moti
Guest

אופניים חשמליים עדיפים בארץ מכל בחינה להתניידות בעיר.

James Crow
Guest

תלוי במרחק, אני לרוב מעדיף את הרגליים שלי אם זה לא קשור ללהגיע לעבודה או למקומות אחרים בזמן מסויים.
ואם כבר אופניים אז אני מעדיף לפדל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: