אילון מאסק חושף פרטים נוספים על הרכב הכי מצופה של טסלה

בסדרת ציוצים חשף אילון מאסק, היזם שמאחורי טסלה, עוד פרטים על דגם 3 של החברה, שצפוי להיות הזול ביותר שלה ולהביא את בשורת הרכב החשמלי והטכנולוגי להמונים

מקור: Tesla

מייסד ומנכ"ל טסלה, המיליארדר אילון מאסק, נוהג מדי פעם לשבת על חשבון הטוויטר שלו ולענות על השאלות של העוקבים הרבים שלו. בסוף השבוע האחרון, בזמן טיסה לקייפ קנוורל, חשף מאסק כמה פרטים על ה-Tesla 3, הדגם המוזל והנגיש יחסית של טסלה, המכונית החשמלית והחצי-אוטונומית שלו.

הרכב הזול ביותר של טסלה עד עכשיו

כזכור, דגם ה-3 נחשף לפני כשנה באירוע הכרזה שערכה החברה בקליפורניה. מאסק וטסלה תולים בדגם תקוות רבות – לאו דווקא בגלל הטכנולוגיה, העיצוב או הביצועים – אלא בגלל המחיר. דגם 3 של החברה אמור לעלות כ-35 אלף דולר. לא זול בהשוואה לרכב סדאן אחר בארצות הברית, אבל בהחלט מחיר נמוך משמעותית משאר הדגמים של טסלה שמחירם עד עתה נע בין 76 אלף דולר ל-163 אלף דולר. בחברה מאמינים שהדגם הזה יביא להמונים את בשורת הרכב החשמלי והחצי-אוטונומי.

בציוצים שלו הסביר קודם כל מאסק על המיצוב של הדגם החדש. לדבריו, "דגם 3 יהיה דומה לסדרה 3 של BMW או האאודי A4, זאת בהשוואה לדגם ה-S של החברה שהוא כמו סדרה 5 או 6 של BMW, רק הרבה יותר מהיר, כולל יותר מקום איחסון ויש לו Autopilot". פיצ'ר ה-Autopilot מאפשר נהיגה אוטונומית חלקית, כך שתוכלו להוריד את הרגל מהדוושות ואת הידיים מההגה על גבי כבישים מהירים – ונועד כרגע בעיקר לשמש כ"כלי עזר" למשל כשהנהג עייף.

בתגובה למספר אנשים שתהו על מהות ההבדלים בין הדגמים כתב מאסק: "אנשים רבים חושבים שדגם 3 הוא 'הדגם הבא' של טסלה – משהו כמו אייפון 2 ואייפון 3 – זה לא נכון". מאסק הסביר שההבדלים בין המכוניות השונות הם שדגם 3 הוא "דגם קטן יותר וזול יותר" של דגם ה-S עם "פחות כוח, פחות טווח ופחות פיצ'רים". לדבריו, בדגם ה-S "יש הרבה יותר טכנולוגיה". זו גם הסיבה שלא נראה במכונית החדשה טכנולוגיות שלא ראינו במכוניות הקיימות של החברה.

מאסק אישר בעקיפין שטווח הנסיעה של המכונית החדשה יהיה גדול יותר מ-Bolt, הרכב החשמלי של שברולט, שעומד על 385 ק"מ בטעינה אחת. עוד חשף מאסק שהחברה גם מתכננת גרסת 4X4 לרכב (2 מנועים), אם כי זו תגיע 6-9 חודשים אחרי. כאשר נשאל מאסק האם המכונית תכלול Head-Up Display (תצוגה עילית) שמוקרנת למשל על השמשה במקום להיות מוצגת בלוח המחוונים, אמר מאסק: "ככל שרכב הוא יותר אוטונומי, כך אתה צריך פחות מידע ונתונים. כמה פעמים אתה מסתכל על לוח המחוונים כשאתה נוסע במונית?".

לבסוף צירף מאסק קטע וידאו קצר שמציג את הדגם הכמעט-סופי בנסיעה קצרה – וכיצד הוא מאיץ ובולם במהירות.

 

ייצור הרכב צפוי להתחיל במחצית 2017, כשהמזמינים הראשונים יזכו לקבל אותו באמצע השנה הבאה.

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

6 Comments on "אילון מאסק חושף פרטים נוספים על הרכב הכי מצופה של טסלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריה
Guest

אחלה חברה, אחלה קונספט, אחלה רכב… רק חבל שבארץ מתרגמים 35 אלף דולר ל250 אלף שקל… בתור ר"מ הייתי מייבא טסלות עם מס 0 חופשי, עד שכל המדינה תהייה רכבים חשמליים בלבד, רק בשביל להתנתק מן התלות בנפט של מדינות ערב…

3301
Guest

כן … את המילה לוביסט שמעת ?
סביר מאוד שלמדינות ערב יש השפעה גדולה יותר בכנסת מלציבור אזרחי ישראל עצמם.

עמית
Guest

המדינה שאנחנו חיים בה מכורה למיסים.
מה יעשו בלי מס הבלו על הדלק? יתקנו כל מיני תקנות כמו טעינה בשקעים "תקניים" בלבד.
בינתיים אנחנו ניתקע עם רכבים מזהמים, כבישים פקוקים, ומערכת "התראה" לרכב, במקום הטייס האוטומטי של טסלה.

מיכאל
Guest

עמית אמנם לטסלה יש נהג אוטונומי אבל איילון מאסק בעצמו אמר שזה רק צריך לשמש ככלי עזר ולא כטייס אוטומטי.

עמית
Guest

בשלב הזה נכון מיכאל,
אבל הכיוון הכללי שלהם הוא רכב אוטונומי לחלוטין.
וגם בשלב שהוא "כלי עזר בלבד" – הוא אקטיבי במניעת תאונות ולא מצפצף בלבד.

אבי
Guest

אכן נכון – המדינה חייבה את מודל הטעינה באמצעות "שקעים תקניים" על מנת לגזור קופה על הדרך. פתאום אכפת לה בטיחות האזרחים…
יותר מזה – כל אזרח יכול לבקש מחברת חשמל מונה תעו"ז ללא עלות מצד הצרכן,
מונה זה מחייב שונה ע"פ שעות היום, בלילה (משעה עשר) החיוב יורד לחצי מהעלות הממוצעת.
רכב חשמלי היה אידאל למדינה ולאזרחים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: