קו תל אביב-אילת בין המועמדים הסופיים של פרויקט הייפרלופ

חברת Hyperloop One בחרה מספר מצומצם של קווים בכל העולם, ביניהם קו תל אביב-אילת, כאחד המועמדים הסופיים להקמת הרכבת העתידנית שלה. האם נוכל בעתיד הלא-רחוק להגיע מתל אביב לאילת ב-16 דקות?

מקור: Hyperloop One

אין ספק שההייפרלופ הוא אחד מכלי התחבורה העתידניים והמסקרנים ביותר שנמצאים בפיתוח כיום. עם זאת, ככל שעובר הזמן אנחנו מקבלים עוד ועוד סימנים חיוביים להיתכנות ולסיכויים של כלי התחבורה שאמור להיות מהיר יותר ממטוס וזול ונגיש יותר מרכבת. עתה, מודיעה חברת Hyperloop One, הנחשבת למובילה בתחום, על הרשימה המצומצמת של האתרים בהם היא בוחנת את הקמת הקו הראשון שלה ובין הפיינליסטים נמצא קו תל אביב אילת.

35 מתוך 2,600 מועמדים

קודם כל, הסבר קצר מה הוא ההייפרלופ (Hyperloop), שכבר הוגדר על ידי אילון מאסק כ"הכלאה בין מטוס קונקורד, תותח אלקטרומגנטי ושולחן הוקי-אוויר". ובכן, בבסיס הרעיון עומד תא נוסעים, מעין קפסולה, שנמצא בתוך צינור רחב מימדים שבו לחץ אוויר נמוך. המתקן שואב את האוויר שנמצא מלפני תא הנוסעים ומשחרר אותו דרך החלק התחתון שלו, כך שתא הנוסעים ינוע קדימה – ללא חיכוך עם הדפנות של הצינור, מה שיקנה לו מהירות רבה תוך צריכה מועטה ביותר של אנרגיה. למעשה, האנרגיה היחידה שתצרוך כל קפסולה היא רק ההתנעה והשיוט בחמשת האחוזים הראשונים של המסלול.

הנציגות היחידה מהמזרח התיכון. רשימת הערים הסופיות כפי שפרסמה Hyperloop One

במאי 2016 הזמינה החברה גופים מכל העולם להגיש מועמדות, כיעד שבו יוקם הקטע המסחרי הראשון; כשבין היתר הגישו מועמדות גופים ממשלתיים, גופי מחקר, אוניברסיטאות וגופים מסחריים. עתה הודיעה Hyperloop One כי מתוך 2,600 הגשות שקיבלה, היא בחרה 35 הצעות, שביניהן ההצעה מישראל. מגישי ההצעות הללו יוזמנו במהלך שלושת החודשים הקרובים להציג את הטיעונים שלהם, מול אנשי החברה שיצמצמו את הנבחרת ל-6 פיינליסטיות. בין השיקולים של החברה להעדיף אזור או מדינה מסויימים עומדים שיקולים כמו תמיכה מהממשלה, משקיעים מקומיים ומנהיגים ויזמים מקומיים שיתמכו בפרויקט. בזכות מהירות מירבית של 1,300 קמ"ש יכול תיאורטית להגיע תא נוסעים של החברה מתל אביב לאילת ב-16 דקות בלבד.

מקור: Hyperloop One

החברה: 'רגע הקיטי הוק' כבר ברבעון הזה

במהלך 2016 הגיעה Hyperloop One לכמה ציוני דרך ביניהם בחינה מוצלחת של המנוע שלה שהצליח להגיע ל-180 קמ"ש בפחות משנייה; התחלת עבודות ההקמה של DevLoop, מסלול הבדיקה שלה באורך 3 ק"מ באיזור מדברי בנוואדה והקמת מפעל לייצור הצינורות; בשיחה עם VentureBeat מסר מנכ"ל החברה, רוב לויד, כי הוא מאמין שכבר ברבעון הנוכחי של 2017 החברה תגיע ל"רגע הקיטי-הוק" שלה, תוך הקבלה כמובן לרגע ולמקום שבו המריא המטוס הראשון של האחים רייט. אם הכל יילך על פי התוכניות, מתכננת החברה השקה להייפרלופ הראשון למטען בשנת 2020 ולנוסעים ב-2021.

במקביל הקימה החברה צוותי עבודה בשיתוף גורמי תכנון ממשלתיים באיחוד האמירויות הערביות, רוסיה, הולנד ונורבגיה ומדינות נוספות כדי לקדם את הפרויקט במדינות אלו. מאז הקמתה, הספיקה החברה לגייס ממשקיעים כ-170 מיליון דולר.

מקור: Hyperloop One

Hyperloop One, כמו שאר החברות ששוקדות על פיתוח פתרון התחבורה הזה, שואבת השראה מהחזון של היזם האגדי, אילון מאסק; ולמרות שהיא לא שייכת לו והוא אינו מושקע בה, יש לה זיקה עמוקה ליזם המצליח. ג'וש גיגל, אחד ממקימי החברה, הוא גם המהנדס המוביל של SpaceX ודייויד סאקס, שיושב בדירקטוריון של החברה, מכיר את מאסק היטב מימיהם המשותפים בפייפאל.

צפו: העתיד קורה עם הייפרלופ

יניב אביטל

חי ונושם טכנולוגיה עוד מימי ה-ZX Spectrum היפים. חולה על כל סוגי הגאדג'טים - אלו שמתחברים ל-USB, ואלו שקוראים לו "אבא".

הגב

5 Comments on "קו תל אביב-אילת בין המועמדים הסופיים של פרויקט הייפרלופ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
עמית
Guest

אין לאילת שום סיכוי… מעט מדי אנשים יעשו שימוש בקו, וזה מונע את המטרה של הממשלה בבניית רכבת שתשרת את כל הערבה

תיאורטית אילת דווקא מאוד מתאימה.
Guest
תיאורטית אילת דווקא מאוד מתאימה.
בטח שלא יבנו רכבת מאילת לתל אביב בשביל ה15 אלף תושבים שגרים בערבה (לא כולל אילת. כולל אילת זה בערך 60 אלף) גם לתושבי הערבה יהיה עדיף להם לנסוע לאילת ואז לקחת הייפרלופ מאשר לקחת רכבת. הקו אילת-תל אביב יכול להיות אסטרגטי מבחינת העברת סחורות של אוניות שיגיעו מהמזרח ולא יהיו חייבות לעבור בתעלת סואץ אם יהיה פתרון זול ומהיר להעביר אותן לים התיכון. זה גם יכול להיות יותר מתאים לקו הראשון של ההייפרלופ שבשנים הראשונות יצצו תקלות ועדיף שיקרו על סחורות ולא על בני אדם. כל זה בתיאוריה. הבירוקרטיה והשחיטות כאן, לא ייתנו לפרויקט כזה להתרומם כאן על חשבון… Read more »
משה
Guest

השחיתות נועדה להאיץ תהליכים.
אני מאמין בכל ליבי (המושחת מהיסוד) שבכל מיזם מהסוג הנ״ל משריינים כ 10 אחוז לטובת שימון גלגלי הבירוקרטיה.
התוצאה היא:
כתבות אוהדות
קיצור תהליכים
(וכמה שנים א״כ)
חכים ורהמים בכלא
+ רכבת מתפקדת
וציבור ממורמר.
——–
אין מתכון טוב יותר מזה.
אשכרא כולם מרווחים
המשחדים
המשוחדים
התושבים – שיש להם על מה לדבר ב 15 דקות מאילת לתל אביב.

אורי
Guest

מיוחד בגיקטיים, היום ב-20:00

ציטוטי השיחות מורן בר – אילון מאסק!

עופר
Guest
wpDiscuz

תגיות לכתבה: