מחזירה כסף ללקוחות: Earny הישראלית מגייסת מיליון דולר

החברה פיתחה ׳עוזר אישי׳ בשם Earny שמחזיר למשתמש כסף בצורה אוטומטית על רכישות כאשר מחיר המוצר יורד לאחר הרכישה, או כאשר נמצא מחיר זול יותר עבור אותו המוצר בחנות אחרת

מקור: Earny

מקור: Earny

אפליקצית Earny הישראלית אשר מחזירה למשתמשים כסף באופן אוטומטי במידה ומוצרים שהם רכשו ירדו במחיר, הודיעה על השלמת סבב גיוס בסך מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה Sweet Capital, הקרן של המייסדים של King & Candy Crush ואנג׳לים אמריקאים ביניהם אדם נש (מנכ״ל Wealthfront) וג׳ף בונפורטה (סגן מנהל בכיר ביאהו).

Earny מחזיר למשתמש כסף בצורה אוטומטית על רכישות שביצע ברשת, כאשר מחיר המוצר יורד לאחר הרכישה או כאשר נמצא מחיר זול יותר עבור אותו המוצר בחנות אחרת. המוצר מבוסס על הטבת ה-Price Protection המוצעת על ידי חברות האשראי ואתרי המסחר האלקטרוני בארה״ב. הטבה זו נועדה לספק הגנה צרכנית ולהעניק לצרכן את הביטחון לרכוש כל מוצר מבלי לתת לשיקולים כגון מחיר, הטבות, קופונים, או סוף עונה להשפיע על החלטתו.

החזר ממוצע של 500 דולר בשנה

נתחיל בבשורה הרלוונטית ביותר – האפליקציה זמינה כרגע ב-Appstore האמריקאי בלבד. הטבת הגנת המחיר לא מוצעת בישראל, אך כל רכישה שמבוצעת בארה״ב (גם דרך חנות מקוונת) מוגנת על ידי Earny.

״מדובר בשתי הגנות, האחת מוצעת על ידי החנויות (על פי החלטתן ושיקוליהן). נכון להיום אנו עובדים מול כ-50 חנויות בארה״ב, אשר מספקות בין 7-30 יום הגנה על מוצריהן. חלקן מבטיחות החזר עבור ירידת המחיר בחנות עצמה וחלקן עבור כל מחיר זול יותר שימצא הצרכן בחנויות אחרות עבור אותו המוצר בדיוק. ההגנה השנייה, מוצעת ע״י חברות האשראי (כולן מלבד American Express) ומספקת תקופת הגנה של 60-120 יום על מוצרים הנרכשים באמצעות כרטיס האשראי. כך, כאשר הצרכן זיהה מחיר זול יותר על אותו המוצר בדיוק אשר רכש, הוא רשאי לפנות לחברת האשראי ולקבל החזר על הפרש המחירים. הבעיה היא שמרבית האנשים כלל לא מודעים להטבות הללו, ואלו שכן, אינם פנויים לחיפוש מחירים זולים יותר לאחר הרכישה וכמובן לביורוקרטיות הכרוכות בכך״, הסביר לגיקטיים עודד וקרט, מייסד ומנכ״ל החברה.

תכלית האפליקציה היא להעניק למשתמש את הביטחון לרכוש את מה שהוא רוצה ואיפה שהוא רוצה, מבלי לחשוב פעמיים על המחיר או על כך שסביר להניח שבעוד זמן קצר המוצר יוצע בהנחה. ״המשתמש יודע שברגע ש-Earny מותקנת בסמארטפון, הוא יקבל את המחיר הטוב ביותר בשוק במהלך 90 הימים (בממוצע) לאחר הרכישה. אנחנו מצפים להחזיר למשתמש 500 דולר בשנה בממוצע על רכישות שהוא מבצע ללא כל התערבות מצידו״, הוסיף וקרט.

לטענת החברה היתרון הגדול של המוצר הוא שמרגע ההורדה וההתחברות, המשתמש אינו צריך לעשות דבר על מנת שהמערכת תחזיר לו כסף על הרכישות, בצורה של ״שגר ושכח״. ההתחברות היא באמצעות המייל והמערכת מאתרת כל קבלה שנשלחת לתיבת המייל (לכן מומלץ לבחור בכתובת המייל העיקרית באמצעותה מבצעים רכישות ברשת, כדי לקבל החזרים מקסימלים). לאחר ההרשמה המערכת תעשה את העבודה עבור המשתמש ותחפש את המוצרים שנרכשו במחיר טוב יותר, והיא כבר תדאג לפנות אל החברות על מנת להחזיר למשתמש את ההפרש מהמחיר החדש שנמצא.

מקור: צילום מסך, Earny

מקור: צילום מסך, Earny

במה המוצר שלכם שונה מ-Paribus

״השוני בינינו לבין המתחרה שלנו הוא שאנו מכסים את כל החנויות בארה״ב (המספקות את ההטבה), עובדים עם מאסטרקארד והחזון שלנו הוא לספק מגוון שירותים של החזרי כסף על תשלומים למשתמשים שלנו דרך Earny, וזו הסיבה שבנינו את המוצר סביב עוזר אישי. חשוב לנו מאוד לקשר את המשתמשים שלנו לדמות. ברגע ש-Earny מותקן במכשיר של המשתמש הוא יכול לקנות ישירות בכל חנות (בארה״ב). ברגע שנשלחת לו קבלה למייל המערכת מסוגלת להגן על הרכישה, כך שאין צורך באינטרקציה ממושכת עם המוצר. האינטראקציה השוטפת שלנו עם המשתמשים היא באמצעות Notifications על החזרי כסף״.

Earny נוסדה לפני פחות משנה על ידי עודד וקרט, דורי יונה ואילן זרביב. החברה נמצאת בשיתוף פעולה מסחרי עם מאסטרקארד, במסגרתו השקיעה בחברה והיא משתמשת בטכנולוגיית העברת הכספים שלהם שנקראת – Simplify Commerce. בנוסף יצאה החברה בשיתוף פעולה עם האינקובטור Science-Inc שגם השקיע בחברה, ובעקבות כך העבירה את משרדיה מסן פרנסיסקו ללוס אנג׳לס. המודל הכלכלי של החברה מבוסס על עמלה בגובה 25% מסכום ההחזר, סכום שילקח רק במידה והמשתמש יקבל פיצוי כספי.

סבב הגיוס ישמש את Earny בעיקר לבניית החברה והמוצר, וכרגע ההתמקדות היא בבניית הצוות הטכנולוגי בסנטה מוניקה (לשם כך החברה מגייסת צוות פיתוח ב L.A ופונה אל מתכנתים ישראלים מוכשרים שמעוניינים להצטרף אל שורותיה). ומה בעתיד? ״חזון החברה הוא ש-Earny יספק מגוון שירותים ויהווה מטריית הגנה על כל תשלום שמבצע המשתמש גם בתחומים נוספים כמו ביטוח, טיסות, מלונות, השכרת רכב, חבילות סלולר ועוד, הן באמצעות שיתופי פעולה והן על ידי פיתוח עצמי של החברה.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח. (צילום: יורם רשף)

הגב

5 Comments on "מחזירה כסף ללקוחות: Earny הישראלית מגייסת מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
TalPinkas
Guest

איזה מוכשרים! נשמע גאוני!

רפי כהן
Guest

נניח שקנו ממני מוצר ב100 שח והאפליקציה מצאה אחריי שבוע את אותו מוצר ב90 שח
למה שאני יחזיר את ההפרש מה קשור אליי כמה מוכר השכן את אותו מוצר?

Meni
Guest

אם אתה מוכר באינטרנט ב 100, ושכן שלך במרחק לחיצת כפתור מוכר ב 90, אתה כנראה לא כזה אטרקטיבי. או שאתה מחפש להרוויח יותר מהממוצע בשוק שלך, או שהקניינות שלך לא טובה. כך או כך אתה צריך לטפל בזה. מהצד השני כן היית רוצה שהלקוח יקנה אצלך בבטחון מלא מבלי לבדוק אותך יותר מדי, כשהוא יודע שהוא מוגן.

אורי
Guest
לא סגור על המודל העסקי יש החזר כספי כמובן, החוק מתיר דמי ביטול של 5% או 100 שח הנמוך מבינהם (אך יש יוצאים מן הכלל כמו תיירות) יש חברות שלוקחות את דמי הביטול על עצמם שזו אסטרטגיה מעולה אבל מחירי המוצרים משתנים מדי יום, בדיוק כמו שמניות משתנות עם הזמן אם קניתי במחיר X ואחכ המחיר השתנה בגלל שהמוצר התיישן או שיצא מוצר חדש, זה חלק מהתהליך של הכלכלה. לא ברור לי איך זה יעבוד, על פניו, נראה שיחד עם השיתוף פעולה של חברת האשראי זה דומה יותר לזיהוי עסקאות שניתן למצוא ספק זול יותר ובמידה ונמצא ספק זול יותר,… Read more »
יוקו
Guest

זה הקומינזם של עולם הקמעונאות? שכולם בסוף ימכרו באותו מחיר? מוזר ביותר. יש חנות במיקום יקר שמעניקה שירות וחוויית קניה ולעומתה חנות עלובה במיקום גרוע ועם שירות גרוע. למה שבשתיהן יהיה אותו מחיר??

wpDiscuz

תגיות לכתבה: