3 בורות שאתרי e-commerce נופלים בהם

שלוש הבעיות הללו עשויות לגרום לאתר המכירות שלכם לזכות לכניסות נמוכות במיוחד. הזדמנות נהדרת להכיר אותן אבל חשוב עוד יותר – לתקן אותן

 

asos

מאת רוני לוי, מנהלת SEO, מקאן ואלי.

ללא ספק, אתרי המסחר הם הדבר החם בשנים האחרונות באינטרנט. אמנם אנחנו בפיגור קל אחרי העולם, אבל גם בישראל רואים יותר ויותר אתרי e-commerce צצים כמו פטריות אחרי הגשם. אבל עם ההיצע מגיעה התחרות, גם על כרטיס האשראי של הצרכן וגם על המיקומים במנועי החיפוש, שהם מקור התנועה העיקרי לרוב האתרים. כל מי שקרא מאמר או שניים על תחום הקידום האורגני בשנתיים האחרונות יודע שגם בעיני גוגל "התוכן הוא המלך" – אבל איך מתחזקים תוכן איכותי וייחודי באתר סחר עם מאות ואף אלפי עמודים שונים?

קידום אתר סחר בגוגל הוא תחום מורכב בהרבה מקידום בלוג או אתר תוכן. בכתבה זו נציג שלוש מהבעיות הנפוצות באתרי e-commerce, וכמובן את הפתרונות שיאפשרו לנו להימנע מהן. הרובוט של גוגל חכם ולא פראייר, אבל גם אנחנו לא…

1. תוכן משוכפל: אתה לא מוכר לי מאיפה שהוא?

הבעיה הראשונה על הפרק, שהיא אחת השכיחות בתחום, היא תוכן משוכפל. גוגל רוצה לספק למחפשים תוכן ייחודי, וכשהאלגוריתם נתקל בתוכן משוכפל הוא מעניש את העמודים הבעייתיים ואיתם את האתר כולו. כשמדובר בבלוג או באתר תוכן הבעיה כמעט ולא קיימת, כיוון שהתוכן הוא זכות הקיום של האתר (ונתעלם לצורך העניין מגניבת תוכן). באתר סחר, לעומת זאת, התוכן הוא פעמים רבות תוצר לוואי.

סוג ראשון של תוכן משוכפל הוא בתוך האתר – באתרים רבים אנחנו נתקלים במוצר ספציפי המופיע במספר וריאציות, למשל בגד במידות שונות או צבעים שונים. באתרים בהם כל וריאציה מקבלת URL משלה, נוצרים עמודים דומים מאוד, כשלרוב תיאור המוצר זהה לחלוטין.

הפתרון המיטבי הוא לאחד את הווריאציות השונות לעמוד אחד, כשהבחירה ביניהן מתבצעת באותו עמוד, למשל על ידי תיבת בחירה.

בתמונה: דוגמא מאתר אמאזון, סרגל DROP DOWN, למידות הנעל. חלוניות לחיצות לצבעי הנעל.
Amazon

דוגמה מאתר aliexpress, איחוד מספר קטגוריות: קטגוריית צבעים, קטגורית מידה, קטגוריה בחירת יעד המשלוח וקטגוריה לכמות ההזמנה.

 

ali express

אם כבר ייצרתם עמודים שונים, הקפידו להשתמש בתגיות קנוניקל והפניות 301, על מנת לשמר את הכוח הקידומי הקיים והקישורים הנכנסים לעמודים השונים. איחוד הדפים גם מקל על רובוט הסריקה, ובכך חוסך עלויות זחילה (נקודות זכות לנו, והרובוט מתחיל לציית כמו ילד טוב ירושלים).

סוג שני של תוכן משוכפל הוא בין אתרים, במקרים בהם גם אנחנו וגם המתחרים משווקים את אותו המוצר ומשתמשים בתיאור המגיע מהיצרן. כל איש SEO שמגיר זיעה קרה למשמע המילה "פנדה" מבין ששכפול כזה יכול לגרור ירידה משמעותית במיקומים.

במקרה כזה אין ברירה אלא להשקיע בכתיבת תיאור מוצר ייחודי. ואם אתם לא מבינים איך לצלול למשימה כזו כשמדובר באלפי מוצרים, נמליץ לתעדף את המוצרים באתר לפי השכיחות, ולהתחיל להתקדם לאט לאט (אבל לא לאט מדי!).

חשוב לזכור כי איחוד גרסאות המוצר לדף אחד יוצר מורכבות חדשה: מאות גרסאות משוכפלות של אותו מוצר ברמת ה-URL. לכן כדאי ליצור גם קובץ Robots.txt שימנע מגוגל לסרוק ולאנדקס דפים משוכפלים, ולנהל את הפרמטרים ב-Webmaster Tool.

2. תוכן דל: כשפחות הוא פחות

בעיה נפוצה נוספת באתרי סחר היא מיעוט תוכן. תוכן דל פוגע גם בחוויית המשתמש וגם במיקומים האורגניים. אפילו במובן ההסתברותי הכי פשוט, ככל שתיאור המוצר עשיר יותר, עולה מספר הביטויים הרלוונטיים אותם גוגל יכול לסרוק ולהתאים לשאילתות של גולשים.

הפתרון המיידי הוא כמובן כתיבת תיאור מוצר או עיבוי של התיאור הקיים. אבל בדיוק כמו בסוגיה הקודמת, גם פה כתיבת תוכן ייחודי יכולה להיות משימה עצומה לאתר מרובה מוצרים. פתרון מהיר יכול להיות שימוש בביקורות גולשים, שיכולות להוסיף תוכן בחינם לכל דף מוצר. הבונוס הוא שכך אנו מעודדים את הגולש למעורבות ולהארכת זמן השהייה בעמוד, פרמטרים שגם הם משפיעים לחיוב על דירוג האתר. בנוסף, ביקורות גולשים יכולות גם לשפר את יחסי ההמרה.

ועוד טיפ קטן למי שממש רוצה לפנק את הגולשים: הוסיפו באתר אזור קבוע של "הצעות מיוחדות", המקשר לדפים אחרים המציגים מוצרים עם מבצעים משתנים. בצורה זו אנחנו מקבלים גם תוכן איכותי, משתנה ומעודכן, וגם טראפיק מפנק שיעשה לאתר רק טוב.

3. עמודי קטגוריה: מרוב עצים לא רואים את היער

צילום מסך מאתר ASOS

צילום מסך מאתר ASOS

ריבוי מוצרים באתר הוא כמובן דבר מבורך, אבל עשוי לגרום לבעיית SEO נוספת בעמודי הקטגוריה ובעמודי החיפוש. בצילום המסך שלמטה (מתוך אתר XXX), אנחנו רואים בקטגוריית YYY מעל 300 פריטים, המתפרסים על פני מעל 10 עמודי דפדוף, שלכל אחד מהם כמובן URL שונה. האינפלציה המלאכותית הזו בעמודים מחלישה את הכוח הקידומי של העמודים, יוצרת תוכן משוכפל ומעייפת את רובוט הסריקה.

הפתרון הטכני הוא ניהול נכון של העימוד. ראשית עלינו להשתמש בתגי rel=next ו-rel=previous, המסמנים לגוגל כי דפי הניווט מסודרים ברצף כרונולוגי הגיוני. כך גוגל יודע לצרף את הכוח הקידומי של העמודים. כמו במקרים הקודמים, גם כאן יש להיעזר בתג canonical המפקס את הסורק של גוגל לדף הרלוונטי. וכדי להשלים את התמונה, ניעזר בתגי "Noindex, follow" העוזרים בייעול תקציב הזחילה, ע"י הוראה לזוחל של גוגל לא לסרוק וכמובן לא לאנדקס את כל עמודי הדפדוף.

אז איך איינשטיין היה מסכם זאת… "לכל בעיה יש פתרון, שאם לא כן – לא היתה בעיה".

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל. מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים. כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,
ועם השלוחה הדיגיטלית שלנו במצפה רמון, Mccann Valley שמספקת שירותי סושיאל וקידום במנועי חיפוש ורשתות חברתיות.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 Comments on "3 בורות שאתרי e-commerce נופלים בהם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אורי
Guest

חבל שהכתבה נכונה בערך לשנות ה-90.
גוגל כבר מזמן מדרג אתרי סחר על סמך חוזק המותג שלהם
בטח שלא לפי תיאור, לדוגמא באתר זאפ אין אף תיאור של מוצר ובכל זאת הוא מופיע בתוצאה הראשונה כמעט בכל ביטוי.

לאורי
Guest

אורי, חשבתאולי שאתרי-סחר חזקים, חזקים בגלל שהם בנויים נכון לגוגל מלכתחילה?
מה שגם היה נכון לשנות ה 90 וגם להיום. היגיון חיפוש לא משתנה כמו שבני-אדם לא כאלה משתנים בהרגלי החיפוש שלהם. השורד הוא לא החזק, אלא המסתגל לשינוי. ואת זה מבינים אתרי הסחר המובילים, מה שהופך אותם לחזקים.

אייל ביטון
Guest

רק 3… יש מאות בעיות בתחום בישראל חנויות וירטואליות ישראליות מפגרות משמעותית ביחס לעולם…הינה רק 101 דברים שישפרו את המכירות
http://www.kivi.co.il/blog

הרצל
Guest

הבנו מה לא צריך!
השאלה מה כן צריך?
מצרף לכם קישור מעולה:
https://www.wobily.com/page/טיפים-מצוינים-לבניית-חנות-וירטואלית-שמוכרת

wpDiscuz

תגיות לכתבה: