גיק-על-אחד: רנאוד ויסג', ה-CTO של חברת Eventbrite

מורן בר ישבה לשיחה עם היזם וה-CTO מאחורי אחת החברות המעניינות בעולם האינטרנט – Eventbrite כדי להבין איך את ההצלחה המטאורית של החברה להפוך לפלטפורמה העיקרית המנהלת מליוני אירועים סביב העולם דרך האינטרנט.

צילום: Jeremiah Steen, Eventbrite

צילום: Jeremiah Steen, Eventbrite

אחת החברות המעניינות בעולם ה-B2B באינטרנט היא החברה העומדת מאחורי פלטפורמת ניהול האירועים המצליחה Eventbrite. ישבנו לשיחה קצרה עם רנאוד ויסג' (Renaud Visage) על הדרך בה הצליחו לגדל חברה ייחודית אשר עוזרת לנהל מליוני אירועים בעולם.

איך מגדלים אתר להיות פלטפורמה ייחודית?

רנאוד משמש בתפקיד ה-CTO של חברת Eventbrite בשנים האחרונות. הוא ושני יזמים נוספים הקימו ב-2006 את הפלטפורמה הפופולארית לניהול אירועים באינטרנט, עוד בתקופה שאנשים היו מנהלים את האירועים והמשתתפים באמצעות דף ועט ומפרסמים באמצעות מודעות על לוחות או באמצעות גוגל. גם פלטפורמות אמיתיות לניהול אירועים לא היו, ואלו שכן היו קיימות, דרשו התקנת תוכנה על המחשבים. כשהקימו את Eventbrite, לעומת האחרים, ביקשו בסך הכל את כתובת האימייל של המשתמשים וסיסמא כדי להרשם ולהתחיל להשתמש בשירות בצורה פשוטה וקלה.

למזלם, צלחה החברה בהצלחה את משבר 2008 והצליחה להתרחב מעל ל-230 עובדים (את רובם גייסו אחרי 2009),עד היום 36 מליון כרטיסים נמכרו ביותר מ-600 מליון דולר אשר מנוהלים על ידי החברה. בחברה הושקעו עד היום יותר מ-80 מליון דולרים על ידי הקרנות Tiger Global, סקויה, Tenaya ,ו-DAG.

תחשבו על המודל העסקי ואיך הוא יתפתח

רנאוד מספר כי הם מצאו מודל מאוד פשוט כדי להצליח לשווק את הפלטפורמה שלהם – הם התחילו במוצר חינמי לגמרי ובמשך השנתיים הראשונות לא גבו כלל כסף על ניהול אירועים באמצעותו. רק לאחר שהמשתמשים הבינו שהם מקבלים ערך מוסף והתרגלו לעבוד עם המערכת, החליטו לשדרג את המודל ולהתחיל להרוויח. כך, על אירועים שנעשית בהם גביה של כסף באמצעות המארגנים, נתח מהרווחים משולם לחברה, ואילו את אירועי החינם, השאירו לניהול חופשי באמצעות הפלטפורמה. רנאוד מספר כי זה היה מודל שהצליח להשאיר את הלקוחות המרוצים בתוכה, כך שגביית הכסף מתוך הרווחים לא סיכנה את המשך העבודה המשותפת עם הלקוחות שנשארו נאמנים

"אחת הפריצות הגדולות שלנו קרתה בשל העובדה שפייסבוק החלה לפרוח באותו זמן, הם הצליחו להשתמש בפלטפורמה כדי לפרסם אירועים ובשלב מסויים אפילו פיתחנו אפליקציה לפייסבוק, שהסרנו לאחר מכן כי היא לא הצליחה באמת למשוך עוד לקוחות חדשים. האפליקציה היתה מאוד דומה לדרך בה היו מקימים אירועי בפייסבוק אך באמצעות Eventbrite יכלו הלקוחות למכור כרטיסים".

הוא מוסיף "אנחנו לא חוששים מהענקיות שיפתחו פלטפורמות, גם כשגוגל ניסו, עדיין לא הצליחו לנצח את השיטה להשתלט על הנישה הזו. יש צורך אמיתי בפלטפורמה ייחודית וספציפית שלא תגיע מתוך אחת הענקיות, אנחנו רוצים לגדל ולפתח את החברה לענקית בתחומה, אך אנחנו כמובן לא נשלול הצעת רכישה אם תגיע".

רנאוד מסביר כי על חברות להשאר מפוקסות. "מעבר ללהיות סטארטאפ או להיות טכנולוגיות, הן צריכות לפתור בעיות אמיתיות. אנחנו התחלנו ממקום בו רצינו לפתור בעיה קיימת באמצעות הטכנולוגיה והיה לנו יתרון בכך שלא היה קיים מוצר שעשה זאת כראוי והשוק דרש זאת. עכשיו אנחנו רוצים להגיע ולנהל אירועים גדולים יותר וכמובן להתרחב לעולם – התחלנו באירופה אך אנחנו עדיין לא נמצאים בדרום אמריקה ובמזרח".

רק אפליקציות בודדות יצליחו

הוא מספר שנפגש לא מעט עם יזמים ישראלים, ויש לו הערכה רבה אליהם – "ישראלים מאוד ידועים ביכולת הטכנית שלהם, ולא בכדי – הרבה מאוד חברות פותחות בישראל מרכזי פיתוח והיכולת שלכם כיזמים להסתכל בצורה מיידית על השוק בינלאומי היא ראויה לציון. אני חושב שהעולם משתנה מאוד בשנים האחרונות ואין שום צורך להזיז את מרכזי הפיתוח למקום בו השוק נמצא, ניתן בהחלט לפתוח משרדי מכירות מקומיים, ולנהל את החברה והפיתוח במקום אחר".

מעבר לכך רנאוד מאמין שקשה מאוד לפתח אפליקציות שיצליחו להכניס כסף בצורה מהירה "יש יותר מדי אפליקציות גם ככה, אנחנו משתמשים באלו שנמצאות על המסך הראשי שלנו ורק אחדות יהפכו לחברות מצליחות, רק אלו שיצליחו להביא כמות נכבדה של משתמשים – יוכלו להצליח להרוויח כסף".

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: