מאמצע 2013: גוגל – מפעילה סלולרית חדשה בארצות הברית

גוגל נכנסת לזירה הסלולרית, ותציע למשתמשים חבילה מוזלת על בסיס דאטה. מתי זה יקרה ואיך זה צפוי להשפיע על שוק הסלולר בארצות הברית

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

שיתוף פעולה בין חברת גוגל וחברת הלוויין Dish Network, ככל הנראה יסלול את דרכה של ענקית התוכנה לעמדת מפעילה סלולרית בארצות הברית, כך על פי דיווחים שונים ברשת האינטרנט. השירות הסלולרי שהחברה תציע יהיה, ככל הנראה שירות דאטה בלבד.

מפעילה סלולרית על בסיס דאטה

שמועות ראשונות על התוכנית העתידית של גוגל ו-Dish הגיעו אל הרשת ביום שישי, כאשר מירב הפרטים נחשפו היום. בעוד פרטים מדוייקים על שיתוף הפעולה של שני החברות אינם ידועים, ניכר כי גוגל צועדת בצעדי ענק לעבר המטרה, ומאיצה את פיתוח השירות החדש. על פי הערכות, גוגל אמורה לעלות באוויר כמפעילה סלולרית בארצות הברית בין אמצע לסוף השנה הבאה.

על פי השמועות, השירות שגוגל עצמה תציע למשתמשים יהיה שירות דאטה סלולרי בלבד. כאשר שיחות קוליות והודעות SMS יהיו חלק מהחבילה, אך ניתן להבין על פי המודל שדרכו עובד שירות הפניית השיחות של גוגל, Google Voice אשר מפעילה החברה ללקוחות המפעילות הסלולריות בארצות הברית ולקנדה, שהודעות SMS באמצעות השירות ירכבו על האנטנות האלחוטיות של מפעילות הסלולר השונות. שיחות טלפון, ככל הנראה, יתבצעו ברחבי הרשת באמצעות טכנולוגיית Voice Over IP, ולא על גבי רשת סלולרית.

להוזיל גם את מחירי תוכניות הסלולר

לחברת Dish, המציעה שירותי טלוויזיה בלווין ברחבי ארצות הברית, היתרון בשיתוף הפעולה עם גוגל הוא ברור מאליו. החברה הצהירה בפעמים קודמות כי היא מעוניינת לבנות רשת סלולרית באמצעות הספקטרום אשר היא רכשה בשנת 2008, אך היא מעוניינת בשותפה אשר תסייע לה להגשים את המטרה, ונראה שאין שותפה יותר טובה מגוגל, המחפשת כל הזמן להתרחב לשווקים חדשים, להחיות את הרצונות הללו.

הוול סטריט ז'ורנל דיווח כי מנכ"ל החברה, צ'רלי ארגן הכחיש את דבר הידיעה, אך מסר כי שותפות פוטנציאליות לרשת הסלולרית הן חברות אשר מעוניינות להיות בתעשייה ושכרגע אינן לוקחות בה חלק. כמו כן, ארגן מסר מוקדם יותר השנה כי T-Mobile ו-Sprint הוזכרו כמועמדות פוטנציאליות לשיתוף פעולה, אך סירבו מכיוון שבאמתחתן תוכניות הרחבה ומיזוג עם שותפות אחרות.

יהיה מעניין לראות כיצד כניסה של גוגל לשוק תשנה את מערך הכוחות הסלולרי. גוגל, על פי המהלכים השונים שלה בכל התחומים לאחרונה, מחפשת להוזיל עלויות ולהעביר משתמשים לשירותים שהיא מציעה. גם הפעם, ישנה תחושה כי גוגל תציע מחירים אטרקטיביים הרבה יותר מהמפעילות הסלולריות השונות, תוך משיכת המשתמשים לשם הגדול שלה. השירות צפוי לעלות אל האוויר לקראת אמצע-סוף 2013, עד אז, נותר לנו רק לחכות ולראות אילו שפנים עוד גוגל מסתירה באמתחתה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: