DirectX 11.1: בלעדי למשתמשי חלונות 8

ספריית DirectX 11.1 החדשה מציעה תמיכה מורחבת בצפייה בתלת מימד, שככל הנראה לא תוכלו להנות ממנה – אלא אם כן תסכימו לשדרג את מערכת ההפעלה

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מיקרוסופט משיקה את גרסה 11.1 של ספריית DirectX, המציעה בעיקר שיפורי ביצועים ל-3D graphics API. אך לצערם של המשתמשים, מיקרוסופט החליטה להשיק את הגרסה הנוכחית בצורה אקסקלוסיבית רק למשתמשי חלונות 8, ומשאירה את משתמשי חלונות 7 "מאחור".

משפרים את המערכת

DirectX היא ספריית DLL שפותחה על ידי מיקרוסופט עצמה, ומותאמת לעבודה עם מערכת ההפעלה חלונות. המטרה של הספרייה היא להעניק גישה ישירה לחומרת המחשב, וכך לאפשר האצה ושיפור של הביצועים השונים בעת הרצת מערכת ההפעלה.

אחד מהשימושים הנפוצים לספרייה זאת היא לאפשר למתכנתים לגשת לפונקציות גרפיקה דו ותלת מימדיות בצורה קלה ופשוטה, כך שיכולים לפתח משחקי מחשב בצורה מהירה מבעבר. נכון להיום, רוב משחקי המחשב משתמשים בספריית DirectX במטרה להעניק לשחקן גרפיקה, סאונד ואפקטיים מציאותיים יותר מבעבר בעזרת שימוש באלמנטים תלת מימדיים. כעת, מתכננת מיקרוסופט להשיק את DirectX 11.1, אך מסתמן כי הספריה החדשה לא תהיה זמינה למשתמשים שלא שדרגו את המערכת שלהם לחלונות 8. בפורום התשובות של מיקרוסופט כתב דניאל מות', מהנדס תוכנה במיקרוסופט, כי הספרייה החדשה היא למעשה חלק ממערכת חלונות 8, בדיוק כמו ש-DirectX 11 הייתה חלק ממערכת חלונות 7.

לצערם של המשתמשים, בעוד ש-DirectX 11 תמכה גם בגרסה הקודמת של מערכת ההפעלה – חלונות ויסטה, בגרסת הספרייה החדשה מיקרוסופט אינה מתכננת להציע תמיכה למשתמשי חלונות 7. כלומר, DirectX 11.1 תהיה בלעדית לחלונות 8, חלונות RT ו-Windows Server 2012.

אז מה התחדש?

בשורה התחתונה, ההבדל העיקרי בין גרסה 11 לגרסה 11.1 עבור המשתמשים, הוא בתמיכה מובנת בתלת מימד סטריאוסקופי. כלומר, כל משחק או אפליקציה שייכתבו בעזרת DirectX 11.1 יתמכו אוטומטית בצפייה בתכנים המופיעים על גבי המסך באמצעות משקפי תלת מימד סטריאוסקופים. מדובר על הבדל קטן, שרק חלק מהשחקנים ירגיש שהוא מפספס אותו.

עד היום, תמיכה בתלת מימד סטריאוסקופי הייתה זמינה למשחקים או לאפליקציות רק במידה והמפתחים תכנתו את המשחק שיעבוד עם כרטיס גרפי ספציפי, כגון NVIDIA GeForce או AMD Radeon, שתמכו באפשרות זאת. כעת, התמיכה תגיע "ישירות מהקופסא" והמשתמש לא יאלץ לרכוש או להתקין כרטיסים חדשים (ולעיתים יקרים) על מנת להנות מצפייה בגרפיקה משופרת, וכמובן תלת מימדית.

בעוד שמיקרוסופט עוד יכולה לשנות את דעתה, מות' מציין בפירוש כי אינה מתכננת לעשות זאת בקרוב. האם ייתכן כי גייב ניואל, מי שעומד מאחורי אולפן הפיתוח Valve, צדק כשהכריז כי "חלונות 8 היא קטסטרופה" וטען שתגרום ליצרניות החומרה המבילות לעזוב את השוק? כנראה שנאלץ להמתין ולראות האם מיקרוסופט תשנה את דעתה, או כיצד המשתמשים והמפתחים יגיבו לצעד זה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה on "DirectX 11.1: בלעדי למשתמשי חלונות 8"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
רם
Guest

צעד נחמד של מיקרוסופט. לא מת על תלת מימד (עושה לי כאב ראש)
ולגבי ההערות של גייב ניואל על windows 8, הרי שהוא מפחד: החנות של מיקרוסופט הולכת להתחרות ראש בראש בחנות שלו במגרש ה"בייתי" שלו (שוק הפיסי).
אז לא הייתי מתרגש יותר מידי. אולי להפך – אם הוא מפחד, אולי סוף סוף יוריד את המחירים המוגזמים בחנות שלו. (עתק של דיגיטלי של משחק ב steam עולה כמו המשחק בבאג) וזה אחרי שלכאורה נחסכו עלויות ההובלה, ההפצה ואפילו מיסים מקומיים – מה שאומר שהוא משלשל את הכל לכיסו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: