D-Link ישראל – מסתבר שיש דבר כזה

בתור אדם טכני שהתעסק ב-15 שנה האחרונות בתמיכה טכנית ופרויקטים ורשתות, מצאתי את עצמי מופתע לגלות שלחברת D-Link, יצרנית התקשורת למגזר הביתי והעסקי מהמובילות בעולם, מחזיקה סניף ישראלי שמתמקד בעיקר בשירות לקוחות ולאו דווקא בהגדלת נפח המכירות של החברה.

dlinkisraelבתור אדם טכני שהתעסק ב-15 שנה האחרונות בתמיכה טכנית ופרויקטים ורשתות וגם התקין איזה רשת ביתית או שתיים, המוצרים של D-Link היו תמיד מהאהובים עלי. הם לרוב עובדים בצורה חלקה, נוחים מאוד לקונפיגורציה ובדרך כלל (אלא אם אתם מקבוצת המשתמשים הכבדים), לא צורכים שום נגיעה בהגדרות אחרי ההפעלה הראשונית. הם פשוט עובדים וזהו, לא פחות ולא יותר ממה שהיית מצפה מהנתב הביתי שלך. להפתעתי, גיליתי בשבוע שעבר ש-D-Link מחזיקה סניף ישראלי שיושב בקריית מטלון בפתח-תקווה. מאחר ואת D-Link אני מכיר בעיקר מהמוצרים למגזר הביתי (אף על פי שהם מחזיקים פורטפוליו עשיר למדי לשוק העסקי, אשר הוא מהווה חלק ניכר מהכנסות החברה), ציפיתי שהסניף הישראלי יעסוק בעיקר בקידום ושיווק המכירות של מוצרי החברה בישראל באמצעות המפיצים והחנויות השונות.

אף על פי שקידום המכירות עדיין יושב על סדר היום של ערן שלומי, מנכ"ל הסניף הישראלי, מסביר שלומי כי הסניף הישראלי הוקם כבר משנת 2003, במטרה לספק שירותי תמיכה ותיקונים ועד השנה האחרונה אפילו לא עסק בקידום מכירות. עד השנה האחרונה, סיפק הסניף הישראלי רק שירותי תמיכה ושירות לצרכנים ומפיצים, לצורך טיפול בבעיות ותקלות עם המוצרים השונים של החברה. מוקד השירות של החברה, אשר מטפל בעיקר בפניות צרכנים, נותן שירות רגיל בשעות העבודה הסטנדרטיות, אך לאחרונה הרחיב את שעות הפעילות לשעות הערב ולימי שישי על מנת לאפשר לטכנאים לעבוד מול הלקוחות כאשר הם נמצאים בבית מול המכשיר.

שלומי מספר כי אחת מהאסטרטגיות המרכזיות של החברה העולמית היא לפתוח סניפים קטנים בכל מדינה שבה יש לחברה נוכחות על-מנת לספק שירות ברמה טובה יותר ללקוחות. "המוצרים שלנו אולי עולים כמה שקלים יותר, אבל למוצרים שלנו יש אבא ואימא" אומר שלומי. בשנה האחרונה הסמיך הסניף את עובדי המעבדה לבצע תיקונים בארץ כך שיוצא שהסניף כמעט ואינו שולח מוצרים לתיקון בחו"ל. שלומי מציין כי "כשמדובר על מוצרים זולים כמו ראוטר של 100-200 ש"ח, סביר להניח שכשהלקוח יבוא הוא יקבל מיידית מוצר חדש ולא נתעסק עם זה, אבל במוצרים עסקיים מורכבים יותר כמו Layer 2/3 switches  או Business Access points שלנו, סביר להניח שנבצע את התיקון במקום ותוך 48 שעות הלקוח יקבל מוצר מתוקן או חלופי בלי שהוא יצטרך לחכות שבועות כדי שישלחו את המוצר לחו"ל, יתקנו אותו וישלחו אותו חזרה".

DIB-110. ממיר IP לטלויזיה של D-Link - עבור שידורים על גבי הרשת (IPTV)

DIB-110. ממיר IP לטלויזיה של D-Link - עבור שידורים על גבי הרשת (IPTV)

את הנתבים (ראוטרים) של החברה כמעט כל מי שאי פעם נגע ברשת ביתית כבר מכיר, אך מי שחוקר קצת לעומק יגלה שהפורטפוליו של החברה עמוק הרבה יותר מזה. רק במגזר העסקי מחזיקה D-Link עשרות דגמים שונים של מתגים, נתבים וציוד קצה כגון מצלמות IP, טלפונים מבוססי IP ועוד. אך מסתבר שגם במגזר הביתי, ההיצע שיש לחברה הוא לא קטן. שלומי הציג בפנינו את הפורטפוליו של המוצרים, ביניהם ניתן לראות גם מצלמות ומוצרי אבטחה ביתיים, סטרימרים (מזרימי-מדיה) שונים, רמקולים אלחוטיים ועוד מספר פריטים מעניינים ל"בית החכם" שיחשפו רק במהלך שנת 2010.

לסיכום, מה שהרשים אותי הכי הרבה בביקור במשרדי החברה, היה הרצון והנחישות של החברה לעזור ולתת שירות גם לצרכן הישראלי הקשה שמתעקש לעיתים על שירות בנקודות שאינן בהכרח קשורות לספק, כגון הגדרות התחברות לאינטרנט, הגדרות שונות במערכת ההפעלה וכדומה. כיף לדעת שנשארו עדיין חברות שהאחריות והשירות עדיין עומדים בראש מעייניהם כש-D-Link בכלל ו-D-Link ישראל בפרט, מקבלות מקום של כבוד ברשימה הזאת.

יניב פלדמן

צ'יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

4 Comments on "D-Link ישראל – מסתבר שיש דבר כזה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מנשה התימני
Guest

לפחות שילמו לך טוב על הפוסט יח"צ הזה?

אחרת אני לא רואה איזו הצדקה יש לו

צביקה
Guest

בפעם הבאה פשוט תשאל :) בכל מקרה היחצ"ן האמיתי כבר יודע על הכתבה שלך :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: