הכירו את הישראליות שהציגו בכנס ה-VR הגדול בעולם

מעל ל-4,000 מבקרים וכ-200 חברות הגיעו לסנטה קלרה שבקליפורניה לראות, להיראות ולדבר על ההווה והעתיד של תחום המציאות המדומה והרבודה בכנס AWE

vr

מאת יואב פאעל, CEO ומייסד שותף של חברת Virtuality New Space

עולם המציאות המדומה (Virtual reality) מחלחל בתקופה האחרונה לתודעה של כולנו. מה שהיה פעם נישה קטנה מתחיל למצוא את דרכו אט אט אל לב המיינסטרים.

לא מעט מומחים מוכנים להישבע שהרוחות הנושבות בעולם המציאות המדומה מזכירות את הזמן שלפני פריצת הסמארטפונים ושהפוטנציאל לטכנולוגיות משבשות ולמימושים משני-משחק גדול יותר מתמיד.
הקפיצה הגדולה בתחום באה בעקבות התפתחויות מכיוון החומרה, חברות ענק רבות לוקחות חלק בתחרות החדשה הזו, החל מגוגל ופייסבוק, וכלה בסמסונג, HTC, LG, סוני ועוד, תחרות אשר יצרה מציאות של מכשירים ברמה איכותית (יחסית) וזולים מספיק בשביל המשתמשים הפרטיים (והיד עוד נטויה).

השלב הבא בהתפתחות המציאות המדומה יושב עכשיו גם על כתפיהם של יצרני התוכן. כמו שקרה בשוק הסמארטפונים, לצד שיפורים בצד החומרתי, האפליקציות ושימושי התוכנה השונים הם אלה שגורמים לטכנולוגיה להיות בעלת ערך למשתמשים.

בתור אחד שנמצא בלב העולם הזה בשנה האחרונה, אני יכול לספר לכם שיש התרגשות גדולה, מגוון עצום של אפשרויות נפתח ומחכה לאנשים מוכשרים ובעלי דמיון שייקחו את הטכנולוגיה וייצרו שימושים חדשים.
על השינויים בעולם הזה אפשר היה ללמוד בכנס AWE שנחשב לאחד הגדולים בתחום, זו השנה השביעית שבה מתקיים הכנס העוסק במציאות מדומה (VR), במציאות רבודה (AR) ובטכנולוגיה לבישה (WT). מעל ל-4,000 מבקרים וכ-200 חברות מציגות הגיעו לסנטה קלרה שבקליפורניה לראות, להיראות ולדבר על ההווה והעתיד של השווקים האלה.

בין החברות המציגות המוכרות (כמו leap motion, intel, Epson) מצאנו גם ייצוג ישראלי מכובד, הנה כמה מהחברות הישראליות שהציגו בכנס:

iPlayToys

החברה הציגה משחק קופסה מדליק לילדים שמשלב מציאות רבודה, כך למשל הדמות שהילד צובע, קמה לחיים כשמפנים את הטאבלט על לוח הצביעה.

Virtuality New Space

(גילוי נאות, זו חברה שאני מייסד שותף בה) – החברה יצרה חווית קניות חדשה בעולם המציאות המדומה תוך שימוש טבעי בידיים לאינטראקציה עם מוצרים ושימוש במחוות ידיים לשינוי עיצובים והתאמה אישית (באמצעות מצלמה לזיהוי מחוות).

DentSim

חברה ותיקה יחסית שמייצרת טכנולוגיה לתחום רפואת שיניים, הציגה מוצר שמהווה למעשה סימולציה של קדיחה בשן, כך שהסטודנט יכול להתאמן ולקבל פידבק בזמן אמת.

Umoove

מפתחת תוכנה שמאפשרת שימוש בטכנולוגיית Eye tracking. ניתן להשתמש בטכנולוגיה בתחומים כמו משחקים, שיווק, ספורט, ומציאות מדומה.

Fringefy

פיתחה טכנולוגיה של זיהוי מיקום לפי תנועה, כך אפשר לקבל מידע על מקום מסוים על ידי צילום שלו.

AR CADIA

מייצרת תשתיות אפליקטיביות למשקפי מציאות רבודה, מכוונת לעבוד עם חברות החומרה הגדולות בתחום ה-AR.

שווה להזכיר גם את אורי ענבר מ-Super ventures שהוא אחד מהמייסדים של הכנס ומקדם מאוד השתתפות של חברות ישראליות בכנס.

העולם שלנו מתקדם מהר. AR, VR, WT, כולן יצרו חלון הזדמנויות מרתק ושווקים שעדיין מתהווים. הראשוניות של השווקים משאירה הרבה מקום למעוף ויצירתיות ולכן אני מאמין שישראל יכולה וצריכה לקחת חלק חשוב בבניית השוק הזה – אתם מוזמנים להצטרף לחגיגה.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: