נטוורקינג למופנמים: איך לגשת לזרים בכנסים ובאירועים?

למעלה מ-1,500 מפתחים צפויים להגיע לכנס המפתחים של גיקטיים ו-Elevation Academy שייערך ב-5 ביוני, ולכן כדאי לדעת איך עושים נטוורקינג נכון. במיוחד עבור האנשים שמעדיפים באגים על אנשים הכנו כמה עצות שיעזרו ליצור את הקשרים שיכולים לקחת אתכם קדימה

: Caiaimage/Martin Barraud/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Caiaimage/Martin Barraud/ Getty Images Israel

מאת אבי שניר, מייסד ומנכ״ל אלביישן אקדמי, אקו-סיסטם חינוכי עדכני ללימוד טכנולוגיה ויזמות

בעולם העסקי של היום לא מספיק לייצר קשרים ולהרחיב מעגלים חברתיים אך ורק לשם הרחבתם. איסוף חברים ברשתות החברתיות זה נחמד, אך לא צפוי לסייע להתקדם משמעותית בקריירה. דרוש זמן ומאמץ כדי ליצור, וחשוב מכך – לשמר, מערכות יחסים פוריות וארוכות טווח. תהליך מיסוד קשרים מקצועיים חדשים הוא אחד הכלים החשובים לצמיחה, וטומן בחובו את הפוטנציאל לסייע במציאת מקום עבודה חדש, ביצירת שיתופי פעולה עסקיים, בהרחבת פעילות עסקית או יצירת ערך מוסף לעסק. בעוד שרבים מבינים את החשיבות של בניית רשת קשרים ענפה והסיבות להשקיע בכך זמן ומאמץ, מעטים מצליחים לקיים נטוורקינג איכותי ולשמר אותו לאורך זמן.

חלק מהאנשים משגשגים בסיטואציות חברתיות ויש להם יכולת קסומה לגשת לאנשים חדשים ולפתוח עמם בשיחה. אך מה שנראה מהצד ככישרון מולד, הוא לא תמיד כך – ישנן דרכים רבות להתגבר על הפחד והחרדה גם לאלו המתקשים לעמוד בסיטואציות חברתיות. לאלו מכם שאינם "חיות חברה" ונוטים להיות מופנמים וביישנים, איגדנו כמה המלצות לקראת כנס Geektime Code Elevation, שם תוכלו למצוא את המעסיק או את השותפים הבאים שלכם.

הדדיות היא שם משחק

כשמודדים מה הופך קשר למוצלח, הדדיות היא שם המשחק: היכולת לתת משהו בעל ערך מעצמנו ולא רק לקחת. לא מדובר רק על נתינה פיזית בלבד, אלא גם על החלפת רעיונות ושיתוף הידע שלנו, להעניק עצה מניסיון אישי, או אפילו לפנות זמן כדי להיפגש פנים אל פנים. בפעולות אלה אנו מעניקים משהו מעצמנו שהוא בעל ערך והן מסייעות לקיים קשרים בעלי משמעות. ברמה המעשית, קשרים אלו יכולים להיות זרז להצעות עבודה חדשות, כר פורה לרעיונות ופיתוחים חדשים והזדמנות להיכרות אישית עם בכירי התעשייה.

תכננו מראש, הישארו רגועים ותנו לאישיות שלכם לבלוט

ערכו מחקר קצר לפני הכנס כדי להבין מי האנשים שהולכים להיות בו ועשויים להיות מעניינים עבורכם. בדקו מי הם הדוברים ואילו חברות משתתפות, וכך תוכלו לדעת את מי לחפש ולאילו מטרות. חשבו על נושאי שיחה רלוונטיים עם האנשים שתרצו לשוחח איתם, ונסו לנסח כמה משפטים שוברי קרח שיסייעו לפתיחת שיחה מעניינת.

התמקדו בשאלות פתוחות כמו "מה החלק האהוב עלייך בעבודה?" או "מהו הערך המוסף שבו החברה שלך מתמחה?", ונסו להמעיט בשאלות סגורות כדי להניע שיחות מעניינות במיוחד. השתדלו להשיב ולהוסיף לשיחה מעט פרטים עליכם כדי לשמור את השיחה נעימה וזורמת ולא לתת הרגשה של חקירה. לעיתים לשיחות יש ערך שאינו נופל מהתכנים בכנס עצמו; חילופי ידע ורעיונות עם קולגות למקצוע יכולים להפוך לבסיס למיזם הבא שלכם. נסו להגיע רגועים ככל הניתן לכנס, ואם צריך קחו לכם 10-5 דקות לשאוף אוויר לפני שאתם נכנסים לסיטואציה החברתית כדי להירגע ולהגיע נינוחים.

שימו לב גם לדוברים בכנס, לרוב הם יהיו אנשי מפתח בתחומם בעלי ידע, ניסיון או קשרים שאותם אתם מחפשים. בדקו מי מהם רלוונטי אליכם ולמטרות שלכם, וקראו עליהם, על תחום העיסוק שלהם, על הניסיון והתפקידים שמלאו. ככל שתגיעו עם מידע מעמיק יותר לנקודת המפגש עמם בכנס, תוכלו לנסות לייצר אינטראקציה בעלת משמעות. אל תפחדו לשאול שאלות או לגשת אליהם לאחר הכנס ולהציג את עצמכם, לספר לאילו דברים התחברתם בהרצאה שלהם ואולי אפילו להחליף איתם כרטיסי ביקור. יכול להיות שזה הערך המוסף הטוב ביותר שתוכלו לספק לחברה שלכם.

ערכו שיחות רבות וקצרות ונסו למצוא מכנה משותף

בתעשייה קטנה כמו בישראל שבה "כולם מכירים את כולם", לרוב יהיה ניתן למצוא מכנה משותף אחד או כמה שיסייעו בשבירת הקרח ובתחושת ההתקרבות המהירה. מכרים משותפים, צבא, או לימודים – כל אלו הם שדות פוריים למיסוד קשר משמעותי וזכיר. השתדלו לערוך שיחות קצרות עם אנשים רבים, כדי שבהמשך האירוע יהיה לכם קל יותר לערוך שיחה נוספת עם אותו אדם אחרי שבירת המתח הראשוני. ככלל, אם אתם ממש חוששים מאינטראקציה הקציבו לעצמכם זמן מוגבל להיכרויות חדשות. הגדרת הזמן מראש תסייע בהפחתת תחושת הלחץ ותגרום למחויבות להיראות כפחות מאיימת.

מכרים ישנים, הזדמנויות חדשות

כנסים הם לא רק הזדמנות טובה לייצר קשרים חדשים, אלא גם הזדמנות להעמיק ולעבות קשרים קיימים. אם יש באפשרותכם לבדוק מי ממכריכם מגיע לכנס, כדאי לנצל את ההזדמנות לפגוש לקוחות ישנים, קולגות שרציתם לחדש עימם קשר, חברים של חברים או אפילו את הבוס הקודם. צרו איתם קשר לפני הכנס וקבעו לכוס קפה ביום האירוע, כך תוכלו להתעדכן ולחדש קשרים. אולי תמצאו את הצעת העבודה הבאה שלכם, תקבלו זווית נוספת לבעיות שאתם מתמודדים איתן או תוכלו לדון על פתרונות וגישות עבודה שונות עם חברים למקצוע.

התאימו את הציפיות שלכם והתאמנו מראש

אם היכרות גורמת לכם ללחץ ולחרדה, אל תיצרו לעצמכם ציפיות שאינן תואמות את המציאות. ככל הנראה לא תפגשו 30 אנשים חדשים או תרשימו את כולם עם סיפורי גבורה מדהימים או בדיחות מפילות מהרצפה, וזה ממש בסדר. יצירת שיחה איכותית אחת מתעלה על 20 שיחות שטחיות. התאימו את הציפיות שלכם ליכולות שלכם. וכמו בכל תחום – אימון יעשה את ההבדל. נסו לקחת צעדים קטנים והתאמנו במצבים יומיומיים, עשו הפסקות קטנות וגשו לקולגות במשרד שטרם היכרתם באופן אישי ונסו להזמין אותם לכוס קפה או ארוחת צהריים. אימון בסביבה ידועה ומוכרת יגביר את תחושות הנינוחות שלכם במצבים חדשים.

למשל אחת השאלות הראשונות שתישאלו במהלך כל אינטראקציה באירוע נטוורקינג תהיה במה את/ה עוסק/ת? למרות שנדמה כי התשובה פשוטה, למי שאינו מתורגל זו עלולה להיות שאלה מסובכת, שתהפוך הזדמנות ליצירת רושם ראשוני חיובי למכשול. כאן תוכלו לראות את פול פרולונג, מנהל קריאטייב באופוס מדיה, ויועץ ניהול ב- B&I, מסביר איך אפשר להפוך את אחת השאלות הבנליות ביותר בעולם לכלי ליצירת רושם ראשוני משובח.

Geektime Code Elevation נערך כחלק מפסטיבל הטכנולוגיה הישראלי Geektime Techfest הפסטיבל ייערך השנה בשבוע השני של יוני (ה-4 עד ה-8 ביוני, 2017) ובדומה לשנה שעברה, יכלול כנסים שונים, תערוכות, מיטאפים, האקאתונים, סדנאות מקצועיות ועוד מגוון ענק של אירועי טכנולוגיה שיעניינו את כל מי שעובד וחי בתעשייה.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

1 תגובה on "נטוורקינג למופנמים: איך לגשת לזרים בכנסים ובאירועים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
נחמן
Guest

באופן מפתיע, ישראלים הם עם די מגעיל כשזה מגיע לנטוורקינג. אתה אומר שלום והם ישר עושים פרצוף של ״אוחחח מה הוא רוצה ממני״. נסו לשאול את השאלות שהכותב מציע ("מה החלק האהוב עלייך בעבודה?" או "מהו הערך המוסף שבו החברה שלך מתמחה?") וכנראה שאפילו לא יתביישו לעשות לכם פרצוף.

יש לנו הרבה מה ללמוד מהאמריקאים – גם אם הם לא מעוניינים לדבר אתך, הם יתנו לך דקה או שתיים, ואז יסיימו את השיחה באלגגנטיות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: